پیگیری لحظه به لحظه همه موضوعات مورد علاقه – 40 تویتر داغ و برتر


هنگامی که خوراک (فید) پا به دنیای مجازی گذارد، آنقدر سریع بود که قابل تصور نبود چیزی به پایش برسد و روزی اطلاع و دسترسی به اخبار، مطالب و موضوعات مورد علاقه سریعتر از آن امکان پذیر باشد، اما تویترهای داغ که توسط وب 3 ایجاد شده اند اغلب حتی سریعتر و بهتر از خوراکها و تویتر های سایتها و وبلاگها، انتشار مطالب را اطلاع میدهند. توضیحات بیشتر به همراه بسیاری نکات دیگر در موردِ تویتر های داغ و تاپ را در «همه چیز در مورد تویترهای داغ و تاپ ـ از ساخت تا کاربرد» بخوانید.

برای اولین بار در دنیای وب:
از سایتهای فارسی که بگذریم، بسیاری از سایتها و خبرگزاریهای بزرگ دنیا بدلیل استاندارد نبودن خوارک شان تا کنون تویتر نداشته اند و برای اولین بار توسط وب 3 تویتر دار شده اند. برخی از آنها حتی در تویتر حساب ایجاد کرده اند، اما بدلیل مشکلات فنی نتوانسته اند تویتر شان را فعال کنند. ترفندها و تنظیمات بکار رفته برای ایجاد تویتر برای آنها، گویا برای اولین بار توسط وب 3 شناسایی و بکار میروند و در هیچ منبعی اشاره ای به آنها نرفته است. امکان تویت کامنت نیز گویا برای اولین بار توسط وب 3 معرفی و بکار میرود.

فالو کردن همه تویتر های داغ و تاپ در چند ثانیه:
برای فالو (:دنبال) کردن تویتر های Hot (:فارسی) به اینجا و برای فالو کردن تویتر های Top (:انگلیسی) به اینجا بروید. و follow را از مقابل تویترهای مورد علاقه ی خود بفشارید. البته قبل از آن باید وارد حساب تویتر خود شده باشید.

Twitter  People hot_list follows12 copy

از سایت تویتر و از درون کلاینت ها نیز میتوانید تویتر های هات و تاپ را فالو کنید. برای فالو کردن تویتر ها بنویسید: follow hot_web3beta ، البته بجای hot_web3beta نام تویتر مورد نظر را بنویسید یا از لیست به آنجا کپی کنید و اینتر یا دکمه ی مربوط به ارسال را بفشارید.

web3Twitterfollows1

کاراکتر «_» بعد از Top و Hot در تویترهای هات و تاپ، آندرلاین (underline) میباشد که با گرفتن کلیدهای شیفت و منفی از صفحه کلید نوشته میشود. تویترهایی که نامشان با Hot آغاز میشود به زبان فارسی و تویترهایی که نامشان با Top آغاز میشود به زبان انگلیسی میباشند. برای دنبال کردن تویترهای هات و تاپ باید در تویتر حساب داشته باشید، اگر در تویتر حساب ندارید به اینجا بروید و حساب باز کنید. فایرفاکس را از اینجا و تویتر فاکس را میتوانید از اینجا دریافت کنید.


0- تویترهای مرجع:
لینک ها و تویتر های زیر مرجعی برای دسترسی به تویترهای داغ و تاپ و اخبار مرتبط با آنها میباشند.

Web3Beta تویت شخصی وب 3، خبرهای مربوط به تویت های داغ، تاپ و …
Hot_List لیست تویتهای Hot (فارسی) که در چند ثانیه میتوانید همه را فالو کنید.
Top_List لیست تویتهای Top(انگلیسی)که در چند ثانیه میتوانید همه را فالو کنید.


1- تویتر های هات (داغ) -الف:
این تویتر ها فارسی بوده، عنوان، خلاصه و لینک مطالب را تویت میکنند.

1 Hot_News خبرهای ایران و جهان؛ تابناک، قطره، بی بی سی، زمانه و …
2 Hot_Blog عنوان پستهای منتشره ی وبلاگهای داغ (صد وبلاگ برتر)
3 Hot_Post عنوان داغترین مطالب وبلاگستان فارسی (از میان صدها وبلاگ)
4 Hot_Badomo داغ ترین های بالاترین، دنباله و مهندس
5 Hot_Soft نرم افزارهای روز
6 Hot_Music موزیک های روز
7 Hot_Book کتابهای روز و مسائل مرتبط
8 Hot_It اخبار آی تی
9 Hot_Sport اخبار ورزشی
10 Hot_Health اخبار و مطالب سلامت، بهداشت و پزشکی
11 Hot_Event حوادث درج شده در روزنامه ها و اینترنت
12 Hot_Science اخبار و مطالب علمی
13 hot_Literature فرهنگ، شعر و ادب
14 Hot_Fun مطالب جالب، مفرح و طنز
15 Hot_Today مناسبتهای تاریخی روز

web3twitterfoxallhot1


2- تویتر های هات (داغ) -ب:
این تویترها فارسی بوده، مطالب را بصورت کامل تویت میکنند و متضمن پیوند نمیباشند.

1 Hot_Twitt داغ ترین تویتهای ارسال شده در تویترستان فارسی
2 Hot_Joke جک های روز
3 Hot_Joke18 جک، گاهی بالای 18 سال
4 Hot_Love جملات عاشقانه
5 Hot_Sms پیامک (:اس ام اس)
6 Hot_Poem شعر نو و قدیم از برترین شعرای ایران و جهان
7 Hot_Quote سخنان و نقل قول های حکیمانه از بزرگان ایران و جهان
8 Hot_Idiom اصطلاحات و ضرب المثل ها
9 Hot_Quran آیات قرآن کریم ترجیحا مرتبط با موضوعات روز
10 Hot_Hadith احادیث ترجیحا مرتبط با موضوعات روز

web3twitterfoxhotmatn


3- تویتر های تاپ (برتر):
این تویترها انگلیسی بوده، عنوان، خلاصه و لینک مطالب را تویت میکنند.

1 Top_News اخبار از مهمترین خبرگزاریها: سی ان ان ، گاردین و ..
2 Top_Blog عناوین جدید برترین وبلاگها
3 Top_Post برترین عناوین وبلاگها
4 Top_Dedist برترین های دلیشز، دیگ، استامبل و …
5 Top_Soft نرم افزار های روز
6 Top_Music موزیک های روز
7 Top_Video ویدیو های روز
8 Top_Pic عکس های روز
9 Top_Book کتاب های روز و مسائل مرتبط
10 Top_Site معرفی و لینک برترین سایتهای جدید و مهم
11 Top_Regional مطالب و اخبار مناطق حساس دنیا؛ ایران ، امریکا و اسرائیل
12 Top_Religion مطالب و اخبار ادیان مهم دنیا؛ اسلام ، مسیحیت و یهودیت
13 Top_War مطالب و اخبار مربوط به جنگ
14 Top_Company اخبار مربوط به گوگل، وردپرس، فرندفید، فایرفاکس و …
15 Top_Hobby سرگرمی های جالب

web3toptwitterl


توضیح بیشتر در مورد برخی از تویترها:
Hot_Badomo مختصر و ترکیب نام بالاترین، دنباله و مهندس میباشد. برای دنبال کردن مطالب این تویتر Hot_Web را هم میتوانید دنبال کنید. Top_Dedist نیز مختصر و ترکیب نام دلیشز، دیگ و استامبل میباشد، برای دنبال کردن مطالب این تویتر Top_Web را هم میتوانید دنبال کنید. Hot_Today حدود 20 حادثه ی مهم تاریخی که در چنین روزی اتفاق افتاده اند را تویت میکند، در لینکی که تویت میشود توضیحات مفصل و عکسهای مرتبط نیز قابل مشاهده است. Hot_Post ،Hot_Today و Top_post مراحل ابتدایی تری از آزمایش ها را طی میکنند و بزودی کامل تر و بهتر خواهند شد.

ویژگی های تویتر های داغ و تاپ:
1- سرعت: اغلب تویتر های داغ و تاپ به محض انتشار مطالب، حتی قبل از انتشار آنها در خوراک و تویت وبلاگها و سایتها آنرا تویت میکنند.
2- ذکر منابع: منابع تویت ها در خود تویتها اعلام میشود، بعنوان مثال Hot_Blog در تویت مربوط به هر وبلاگ نام آنرا نیز می آورد. همچنین Hot_News نام خبرگزاری را ذکر میکند.

web3twitterfoxnews11

3- پیوند به منابع: تویتها به منابع پیوند دارند اما تویتهای کامل فارسی متضمن پیوند نمیباشند. زیرا در آنها متن کامل تویت میشود و نیازی به مراجعه به منابع آنها نیست. ضمنا لینک به منبع فضای قابل استفاده را کاهش میدهد.
4- نمایش لینک: برای دانستن منبع و لینک اصلی لازم نیست به پیوند بروید، با نگهداشتن موس بر روی لینک ها، لینک اصلی قابل مشاهده خواهد است.

web3twitterfoxlinksholink11

5- تعدد منابع: اغلب تویتر های داغ منابع متعدد دارند، بعنوان مثال Hot_Blog از صد وبلاگ برتر و Hot_Post از صدها وبلاگ و Hot_News از تعداد زیادی خبرگزاری تغذیه میشود و با دنبال کردن یک تویت ده ها و گاه صدها تویت را که قبل از این باید یکی یکی دنبال میکردید دنبال خواهید کرد. 6- تویت خودکار: همه ی تویتر های داغ کاملا خودکار تویت میکنند و هیچ عامل انسانی در تویت آنها دخالت مستقیم ندارد.
7- خلاصه ی تویت: بهترین تنظیمات برای تویت شدن عناوین یا متن انجام شده است. بعنوان مثال بعضی وبلاگها عنوانی برای مطالب خود وارد نمیکردند یا عناوینشان مناسب نبود بنابراین خلاصه ی مطالب آنها تویت میشود.
8- بهترین منابع: تلاش شده است تا بهترین منابع برای تویتر های مختلف استفاده شود. انتخاب منابع برای تویترهای مختلف از جمله وبلاگهای داغ، خبرگزاریها و … بر اساس نظرسنجی های منتشره و آمارهای مرتبط با وبلاگها و سایتها و همچنین شناخت و نظر وب 3 صورت گرفته است.
9- تعداد و زمان بروز رسانی: تعداد و زمان تویت ها بستگی به منابع آنها دارد، که بعضی از آنها به حدود صد تویت در روز میرسد.
10- فعالیت تویتها: همه ی تویترها فعال هستند هر چند ممکن است بعضی از آنها تویتهای کمتری داشته باشند که با افزودن منابع تویتهای آنها نیز افزایش خواهد یافت.
11- عبور از فیـ.لتر: تویترها اخبار و اطلاعات را از منابع فیـ.لتر شده نیز در اختیار شما میگذارند، حتی گاه لینک ارائه شده در تویت ها بدلیل ری دایرکت شدن فیـ.لتر را دور خواهد زد.

تویترهای وب 3 و دنبال کنندگان:
برای دنبال کردن اغلب تویتر ها محدودیت سنی خاصی وجود ندارد، البته فرض بر این است که دنبال کنندگان به شرایط عضویت در تویتر (13+ سال) پایبند بوده اند، جز Hot_Joke18 که توصیه میشود افراد کمتر از 18 سال آنرا دنبال نکنند. در صورت مشاهده تخلف یا گزارش آن ممکن است این تویتر و بعضی دیگر از تویترها خصوصی شوند. با توجه به اینکه اخبار از منابع گوناگون تویت میشوند اگر کسی فکر میکند قادر به تحلیل خبرها نیست Hot_News را دنبال نکند. مسئولیت مطالب منتشره در تویترهای داغ و تاپ نیز بعهده صاحبان سایتها و وبلاگهاست، اما در صورت مشاهده ی تخلف یا سوء استفاده منبع متخلف حذف خواهد شد.

نکته ی جالب:
در شرایطی که تویترهای داغ و تاپ مراحل آزمایشی خود را طی میکردند و هیچگونه اعلامی در مورد آنها صورت نگرفته بود، برخی از آنها تعداد قابل توجه ی دنبال کننده ی انگلیسی زبان یافته اند.

مشارکت و همکاری در تویتهای داغ:
1- از طریق تویت کامنت که (بزودی) توضیح داده خواهد شد، میتوانید به راحتی با نام خود از تویترهای داغ تویت کرده و در تولید محتوا برای تویتر های داغ سهیم باشید.

2- چنانچه وبلاگ یا سایتی دارید یا میشناسید که محتوای آن برای تویتر ها قابل استفاده است اطلاع دهید. حتی اگر گاهی در وبلاگتان مطالب مرتبط با موضوعات تویتر های داغ مینویسید اطلاع دهید تا از وبلاگ شما استفاده شود. مطالب با نام صاحب وبلاگ تویت خواهند شد.

تویترهای داغ بهتر خواهند شد:
تویت های داغ هر چند آزمایشهای متعددی را پشت سر گذاشته اند، اما هنوز برخی از آنها در مرحله آزمایشی هستند و به تدریج از جهت منابع، تعداد، کیفیت و تنظیمات بهبود خواهند یافت، همچنین با مطرح شدن و اعمال نظرات دوستان مسلما تویتها بسیار بهتر خواهند شد. پیشنهادها و انتقادات خود را در مورد تویتر ها از هر جهتی؛ نام، عنوان، منابع، مطالب، آواتور، نکاتِ فنی و … به Web3Beta تویت کنید، همچنین میتوانید زیر همین مطلب نظر بگذارید یا از طریق سرویسهای دیگر وب 3 که در ستون وبلاگ در دسترس هستند نظرات خود را ارسال کنید. نظرات شما کمک خواهد کرد تا تویت ها بهتر شوند.

ده ها تویتر داغ و برتر دیگر در راه است:
تا کنون حدود 100 تویتر را به ثبت رسانده (فکر میکنم رکورددار باشم) و در حال کار بر روی آنها هستم، دوستان نیز موضوعات و سایتهای مورد علاقه ی خود را پیشنهاد دهند. با ترفندها و نکاتی که وب 3 دریافته است، تقریبا از هر موضوع و سایتی میتوان تویتر ساخت. در صورتیکه میخواهید خودتان تویتر بسازید وب 3 را در جریان بگذارید، سعی میکنم کمک تان کنم.

چند نکته ی مهم دیگر:
عناوین زیر را در مقاله ی «همه چیز در مورد تویتر های داغ و تاپ ـ از ساخت تا کاربرد» بخوانید تویترهای داغ و تاپ حتی سریعتر و بهتر از خوراک و تویتر وبلاگها عمل میکنند
مقایسه تویترهای داغ و تاپ با برخی تویترهای اصلی و مشابه
سایتهای مورد استفاده برای ساخت تویتهای داغ و برتر
تویت های داغ چه مسیری را طی میکنند؟
تویتر های داغ چگونه ساخته شده اند؟
مشکلات فنی ساخت تویتر ها
مشکلات غیر فنی ساخت تویتر ها

تقدیم:

این مطلب را بدلیل تلاش وب 2 (دکتر مزیدی) عزیز در جهت گرم کردن تویترستانِ فارسی به ایشان تقدیم میکنم.


مطالب مرتبط:

همه چیز در مورد تویترهای داغ و تاپ ـ از ساخت تا کاربرد
تویت کامنت یک امکان فوق العاده ـ کامنت بگذارید «تویت داغ» میشود (بزودی)

وب 3 را از طریق خوراک، فرندفید و تویتر دنبال کنید تا در جریان جدیدترین تویترها و مسائل مربوط به آنها قرار بگیرید. تویترهای دیگر بزودی تکمیل و ارائه خواهند شد.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

8 دیدگاه »

  1. […] 26, 2008 روی · طبقه بندی شده زیر Blogging در مقاله ی «پیگیری لحظه به لحظه همه موضوعات مورد علاقه – 40 تویتر دا…» 40 تویت داغ و تاپ که توسط وب 3 ایجاد شده اند، ارائه و […]

  2. سلام خدمت وب3 عزیز.
    واقعا خسته نباشی.کار سخت و طاقت فرسایی بوده.ولی ارزشش و داشت..
    کارت خیلی عالی بود. فقط اگه بتونی در قسمت تویتر لینکها از تعداد تویت ها کم کنی و موضوعات نزدیک بهم رو در یک جا جمع کنی خیلی بهار میشه.
    باز هم خسته نباشی و ممنون از خدمات بسیار خوبت در وبلاگستان فارسی.

    وب 3: سلام، ممنون، سلامت باشید، اگه منظورتون اینه که بعضی از تویتر ها، تویت ها شون زیاده، بزودی بهتر خواهند شد، اما منظورتون از موضوعات نزدیک به هم کدوم یکی ها است؟ سعی کرده ام موضوعات تجمیع شده و در عین حال کاملا تفکیک شده باشند. اگه موارد خاصی منظورتون هست لطف کنید دقیق تر ذکر کنید تا بتونم بررسی کنم. اما در مجموع تویترها بسیار بسیار مجتمع شده اند و بسیاری از موضوعات نزدیک و گاه صدها منبع در یک تویتر ترکیب شده اند. از اهداف تویترهای وب 3 همین مجتمع کردن تویترهای مشابه در تویتر واحد بوده است و تا جایی که مقدور بوده این کار رو انجام دادم. اگه لطف کنید پیشنهادتون رو دقیق تر و با ذکر مورد بنویسید دقیقتر میتونم بررسی و پاسخ بدم. تشکر و ممنون!

  3. سلام وب 3 عزیز.
    ممنون از پاسخی که دادی..منظورم تعداد تویتها نیست.بلکه تعداد تویتر هاست که باید فالو بشن.. مثلا » top pic و top video رو میتونی در یک تویتر با هم بدی و حتی top Music رو هم بهشون اضافه کنی و اسمشو بزاری Top Media و یا در Hot News میتونی Hot Sport رو هم جا کنی..من خودم شخصا به تویتر زیاد اعتقادی ندارم..همین حالا هم که خواستم از تویترم استفاده کنم و تویت های فالو شده شما رو ببینم با مشکل همیشگی (Too many tweets! Please wait a moment and try again) مواجه شدم..کاش از یکی از مشابه های تویتر استفاده می کردی مثل پلارک..البته نمی دونم فید رو میشه به پلارک وصل کرد یا نه..اگه اصل فیدهای خروجی رو هم برای اونهایی که نمیخوان از تویتر استفاده کنن بذاری واقعا عالی میشد..

    وب3: سلام عزیز، بله، هم به تعداد تویتها اشاره کرده بودم و هم همین مساله ای که منظور اصلی شما بوده،
    1- در مورد تجمیع Hot News و Hot Sport: خبرهای خیلی مهم ورزشی در خبر داغ هم می آد اما کسانی که مایل به پی گیری تخصصی تر باشند، از هات اسپرت استفاده میکنند. حتی المقدور سعی کردم تویتها در هر قسمت واقعا هات و تاپ باشه، اگه بخوایم این دو تایی رو که فرمودید تجمیع کنیم، چرا عناوین خبری دیگه باهاش تجمیع نشه؟ در اون صورت دیگه تویتها در هر قسمت هات و تاپ نخواهند بود…
    2- در مورد تجمیع چند مورد تحت عنوان Top Media: الان در هر کدوم از تویتر ها منبع ذکر میشه، اما اگه بخوایم موضوعات گوناگون رو ترکیب کنیم علاوه بر ذکر منبع باید نوع تویت هم ذکر بشه و با توجه به اینکه تعداد کاراکترهای مجاز محدود است این کار کمی مشکله، و باعث به هم ریختگی میشه، ضمنا ممکنه بعضی بخوان بعضی موضوعات رو دنبال کنند (این اشکال وقتی وارد هست که منظورتون ارائه ی فقط تویترهای مجتمع باشه و نه تویترهای مجتمع در کنار تویترهای فعلی)، تعدد تویت ها هم در صورت عملی شدن این موضوع ممکنه مشکل ایجاد کنه
    3- در مورد خوراک ها هم چشم! خودم چنین تصمیمی دارم، البته باید روی موضوعات بیشتری کار کنم. در آینده مطلبی رو به معرفی خوراک های ساخته شده ی مفید اختصاص میدهم.
    4- تعدد تویتر ها تقریبا تنها مشکلی که ممکنه ایجاد کنه، فالو کردنِ اونها ست که با توجه به راهی که معرفی کردم همه اونها رو میشه در چند ثانیه فالو کرد
    5- مشکلی که فرمودید برای تویتر هست، اما چه میشود کرد؟ (البته گویا امشب مشکل تویتر حاد تر از همیشه است)
    6- راستش مساله ای که من رو وادار به درست کردن تویتهای داغ و تاپ کرد بیشتر مربوط به انتقاداتی میشه که به تویترستان فارسی دارم. انتقادات رو بدلیل اینکه برای مطرح کردنشون ناگزیر از ذکر مثال بودم و باعث ناراحتی دوستان میشد مطرح نکردم و تصمیم گرفتم بصورت اثباتی و با ایجاد این تویترها گامی در جهت بهبود تویترستان فارسی بردارم. گر چه شاید روزی انتقادات رو هم طرح کنم.
    7- کامنت دیگری در مورد حرف «ح» و خرابی خوراک داشتید. میبخشید که هنوز پاسخ نداده ام، اولین فرصت ممکن پاسخ آن کامنت خوب و دقیق شما را هم خواهم داد.
    8- پیشنهادتون رو دقیق تر بررسی خواهم کرد. تشکر و ممنون از نظرتون، لطف کردید

  4. شاهین said

    من حال ندارم این همه بخونم یکی خلاصه و مفید توضیح بده پلز..

    وب 3:دوست من این کار چیزی حدود سیصد ساعت وقت برده، لطف کن و پنج دقیقه وقت صرف خوندنش بکن! بفرمایید در مورد کدوم قسمت توضیح میخواهید تا توضیح داده شود. ممنون!

  5. […] پیگیری لحظه به لحظه همه موضوعات مورد علاقه – 40 تویتر دا… هنگامی که خوراک (فید) پا به دنیای مجازی گذارد، آنقدر سریع بود که قا� […] […]

  6. بابک said

    فوق العاده ، عالی!!

    وب 3: ممنون و تشکر!

  7. مهدی said

    مطالب hot_joke18 که کامل نیست بیشترشون ناقصن و مشخص نیست که از کجا اومدن واسه همین نمیشه کامل خوندشون.

    وب 3: بله، درسته، حدود 15 درصد مطالب آن قسمت کامل نیست، اما همانطور که در مقاله نیز توضیح داده شده است امکان قرار دادن لینک در این تویتر وجود ندارد، زیرا با همین وضعیت هم از نظر کاراکتر کم می آورد چه برسد به اینکه لینک منبع را هم بخواهد تویت کند. با افزودن منابع در آینده ی نزدیک وضعیت تویترها بهبود خواهد یافت. تشکر و ممنون از نظر شما.

  8. sahand said

    همه ش فیـ.لتر شده که؟
    وب 3: با تویترفاکس و تنظیم باید بتونید ازشون استفاده کنید!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه