درباره ی وردپرس


وردپرس* یک سیستم مدیریت وبلاگ است. یک سکوی انتشار شخصی پیشرفته در عین حال ساده و زیبا ست. در وردپرس به سادگی، زیبایی، کارایی و پیروی از استانداردهای وب بسیار اهمیت داده شده ‌است. گستردگی افزودنی‌ها، پوسته‌ها، مستندات و پشتیبانی * این سیستم مدیریت وبلاگ را برای مدیریت هرگونه وبلاگ یا وبگاه با هرگونه امکانات سازگار نموده است. وردپرس قدرتمندترین و پرکاربردترین نرم افزار وبلاگ است که توسط آن میتوان وبلاگ، فتوبلاگ، پادکست بلاگ، گالری، فروشگاه و… ایجاد و مدیریت کرد. وردپرس یک پروژه ی متن باز است که بر اساسPHP و MySQL تحت مجوز GPL ایجاد شده است. صدها نفر در سراسر دنیا روی آن کار میکنند. وردپرس بسیار انعطاف پذیر است، میتوان آنرا به رایگان بعنوان سکویی برای پروژه‌های شخصی تغییر داد و استفاده کرد. همچنین WordPress.com این امکان را میدهد که به رایگان یک وبلاگ قدرتمند بر مبنای وردپرس ـ البته محدودتر از wordpress که دانلود و نصب میکنید ـ ایجاد کنید.

.

web3-mat

مت چارلز مولنوگ
وردپرس توسط مت چارلز مولنوگ [Matthew Charles Mullenweg] * بنیانگذاری شد، «مت» ۱۱ ژانویه ۱۹۸۴ در هوستون تگزاس به دنیا آمد و اکنون در سانفرانسیسکوی کالیفرنیا زندگی می‌کند. او برای انتشار عکسهایی که در سفر به واشنگتن گرفته بود از b2/cafelog برای وبلاگنویسی استفاده کرد و به این فکر افتاد که برای وبلاگنویسی نرم‌افزاری به‌روز و سازگار با استاندادهای وب که نیازهایش را برآورده کند بنویسد، در ژانویه ۲۰۰۳ این مطلب را در وبلاگش اعلام کرد. مولنوگ با Mike Little تماس گرفت و با استفاده از b۲ شروع به نوشتن وردپرس کردند، بزودی Michel Valdrighi توسعه دهنده اصلی b۲ نیز به آنها ملحق شد. مت در این هنگام تنها 19 سال سن داشت. نام وردپرس توسط دوستِ مت مولنوگ Christine Selleck پیشنهاد شد. اولین انتشار وردپرس در 27 می 2003 بود. مت و همکارانش با تاسیس شرکت Automattic نرم افزار wordpress و پروژه های همراه آن مانند Akismet، WordPress.com و bbPress را گسترش میدهند. وردپرس و اتوماتیک در حال حاضر تنها هیجده کارمند دارد. مت وبلاگنویسی را شبیه موسیقی میداند و میخواهد وردپرس کوچک‌تر، سریع‌تر و سبک‌تر ‌شود ولی با کارایی بیشتر. در مارس 2007 PC World مت را بعنوان یکی از مهمترین شخصیتهای وب معرفی کرد، وی جوانترین شخصیت لیست بود.+ در اکتبر 2007 نیز 200 ملیون دلار برای خرید اتوماتیک پیشنهاد شد.+

.

توصیف و مقایسه ی وردپرس.ارگ، وردپرس.کام

وردپرس.اورگ
wordpress.org
یک نرم افزار وبلاگنویسی رایگان است. در وردپرس.اورگ میتوانید پوسته ها و پلاگین های دلخواه را نصب کنید، دیتابیس و سورسهای PHP را تغییر دهید، در وب سایت تان تبلیغات داشته باشید. هر کسی میتواند به رایگان نرم افزار وردپرس را دانلود کند، اما برای استفاده باید روی یک وب سرور نصب شود. یک هاست خوب برای سایتهای معمولی سالانه حدود 100 هزار تومان هزینه دارد، برای نصب و اجرای وبلاگ نیاز به دانش فنی خواهید داشت، خودتان باید نسخه ی پشتیبان تهیه کنید، هنگام ارائه ی نسخه ی جدید باید نرم افزار را بروز رسانی کنید، اگر سایت ترافیک بالایی داشته باشد داون خواهد شد مگر اینکه هاست قدرتمندی داشته باشید.

web3-wordpress-logo

وردپرس.کام
wordpress.com
یک موسسه ی تجاری با مالکیت Automattic است، شرکتی که توسط توسعه دهندگان وردپرس بنیانگذاری شد، وردپرس.کام بر مبنای WordPress MU [نسخه ی چندکاربره ی وردپرس] کار میکند. WPMU نیز رایگان و منبع باز است. وردپرس.کام متفاوت است؛ لازم نیست نرم افزارِ وردپرس را دانلود کنید و مبلغی برای هاست و مدیریت وب سرور بپردازید، البته کنترلی بر نرم افزار و دیتابیس نخواهید داشت، نمیتوانید کدهای PHP را ویرایش کنید، امکانات FTP نیز ندارید. وقتی که در wordpress.com ثبت نام میکنید یک آدرس مانند web3b.wordpress.com برای وبلاگ تان خواهید داشت. نصب رایگان و آسان است، بروز رسانی، پشتیبان گیری و امنیت مطمئن و خودکار است +. وبلاگها بر روی صدها سرور میزبانی میشوند بنابراین هرگز بخاطر ترافیک زیاد داون نمیشوند. از برترین مطالب و تگهای وردپرس بازدیدکننده خواهید داشت. ورود به وبلاگ از طریق سکیور خواهد بود بنابراین هیچکس نمیتواند وارد حساب شما شود. 3 گیگابایت فضای مجانی برای هر وبلاگ فراهم شده که میتوان در آن فایلهایی با فرمتهای jpg, jpeg, png, gif, pdf, doc, ppt, odt, pptx, docx آپلود کرد. بیش از 70 پوسته ی زیبا فراهم شده اما نمیتوانید پوسته ی دلخواه خود را آپلود کنید.  ویرایش CSS نیز امکان پذیر نیست، بسیاری از پلاگین های محبوب و کاربردی در وردپرس.کام فراهم شده اند اما نمیتوانید پلاگین های دلخواه را نصب کنید، به دلایل امنیتی کدهای جاوا مجاز نیستند و حذف میشوند، البته برخی جاوا اسکریپتهای محبوب نیز جاسازی شده اند.

وردپرس.کام ارتقاء یافته
وردپرس.کام ارتقای پولی [paid upgrades] را فراهم کرده، که برخی ابزارها را با پرداخت پول در اختیار وبلاگنویسان قرار میدهد بدون اینکه لازم باشد وبلاگ را جای دیگری هاست کنند. با پرداخت $10 در سال میتوانید وبلاگتان را بدون دامنه ی wordpress.com روی دامنه ی شخصی مانند web3beta.net داشته باشید +. با پرداخت $15 در سال امکان ویرایش CSS را خواهید داشت +. برای افزایش هاست و امکان آپلود فایلها با فرمتهای دیگر؛ $20 در سال، برای 5 گیگابایت، $50 در سال، برای 15 گیگابایت و $90 در سال برای 25 گیگابایت +. برای بیش از 35 مشترک برای وبلاگهای پرایویت $30 در سال و برای عدم نمایش تبلیغات $30 در سال بپردازید.

وردپرس.کام اختصاصی
سرویس اختصاصی وردپرس.کام [VIP program on WordPress.com] که تنها برای سایتهای بسیار پر بازدید و شناخته شده ارائه میشود، اجازه میدهد که پوسته ها، پلاگین ها و کدهای دلخواه را اجرا کنند.

.

وردپرس فارسی
فارسی‌سازی وردپرس با ارائه فایل‌های ترجمه زبان و پوسته‌های فارسی توسط کامبیز مظفری و علی ستاری آغاز شد. در فروردین ۱۳۸۴ انتشار افزونه تاریخ شمسی برای وردپرس توسط مانی منجّمی بومی‌سازی وردپرس را سرعت بخشید. با انتشار نسخه ی دوم افزونه که ابزارکهای تقویم و آرشیو نوشته شده توسط گناهکار به افزونه اضافه شده بود، پروژه «وردپرس فارسی» نیز رسما آغاز شد. با همکاری نزدیک تیم اصلی توسعه وردپرس با تیم وردپرس فارسی بسیاری از نیازهای کاربران فارسی زبان به متن وردپرس اضافه و مشکلات برطرف شد. از فروردین ۱۳۸۶ با الحاق افراد دیگر به پروژه، راه‌اندازی ‌سایت و پشتیبانی از کاربران وردپرس فارسی آغاز شد. در حال حاضر اعضای فعال‌تر تیم وردپرس فارسی نوید کاشانی، گناهکار و مانی منجمی هستند. مهمترین فعالیت های تیم وردپرس فارسی عبارت اند از به روز نگاه داری فایلهای ترجمه وردپرس به زبان فارسی، به‌روز نگاه داری و افزودن امکانات افزونه وردپرس فارسی، ارائه مستندات وردپرس فارسی در قالب ویکی، پشتیبانی وردپرس فارسی از طریق انجمن تخصصی، ارائه پوسته‌های فارسی، اجازه نامه وردپرس فارسی.

محصولات تیم وردپرس فارسی همانند نرم افزار وردپرس تحت مجوز GPL منتشر شده، استفاده از آنها کاملا رایگان است. همه ی بسته‌های ارائه شده توسط تیم وردپرس فارسی بصورت افزودنی است، تغییری در اصل و هسته ی نرم‌افزار وردپرس ایجاد نمیکند.

web3-wordpress-logo-fa

بسته ی افزودنی های وردپرس فارسی
محصول اصلی تیم وردپرس فارسی «بسته‌ی افزودنی‌های وردپرس فارسی» است که فقط حاوی فایلهای لازم برای سازگاری کامل وردپرس با زبان فارسی است، شامل فایل‌های خود وردپرس نمیباشد.

«بسته ی افزودنی های وردپرس فارسی» شامل:
1- فایلهای زبان و شیوه نامه برای فارسی سازی محیط مدیریت وردپرس: که در پوشه wp-content\languages قرار دارد.
2- پوسته ی پیشفرض [:کوبریک] فارسی: که در پوشه ی \wp-content\themes قرار دارد.
3- افزونه ی وردپرس فارسی [wp-jalali]: که در پوشه ی \wp-content\plugins قرار دارد.

افزونه ی وردپرس فارسی [wp-jalali] امکانات و قابلیتهای فارسی [تاریخ شمسی برای مطالب، کامنتها، لینکهای ثابت، تقویم، آرشیو، تبدیل کاراکترهای عربی به فارسی، ارقام فارسی، دکمه های راست به چپ و چپ به راست برای ویرایشگر، نمایش آخرین اخبار و مقالات وردپرس به زبان فارسی از سیاره وردپرس فارسی در «پیش خوان»] را به وردپرس می افزاید.

از مهمترین امکانات افزونه فراهم کردن ساختار پرمالینک [لینک ثابت مطالب] متناسب با تاریخ شمسی است، مثلا: http://www.yourblog.com/2009/03/20/post-name به http://www.yourblog.com/1387/12/29/post-name تبدیل میشود و http://www.yourblog.com/1387/12 آرشیو ماه شمسی مورد نظر را نمایش میدهد. البته تمامی ساختارهای لینک [شمسی و میلادی] همواره کار میکنند، اگر ساختار پرمالینک را از هر حالت به حالت دیگر تغییر دهید لینک هایی که قبلا به سایت داده شده، همچنان کار خواهند کرد. از مدیریت وبلاگ بخش «وردپرس فارسی>تبدیل خودکار تاریخ در آدرس (URI) نوشته‌ها» میتوانید این قابلیت را غیر فعال کنید.

.

یادآوری: این مقاله مقدمه ای است کوتاه بر مجموعه ای از مقالات در موضوع وردپرس که در پی خواهند آمد.

.

نگارنده: وب 3
منابع: مستندات وردپرس، مستندات وردپرس فارسی *، ویکی پدیا و …

.

مطالب مرتبط:
راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام

.

تقدیم:
این مطلب را به گناهکار عزیز تقدیم میکنم.

.

وب 3 را از طریق خوراک، تویتر و فرندفید دنبال کنید!

..

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

28 دیدگاه »

  1. سعید said

    ورد پرس دات کام از همه بهتره حیف که کد جاوا رو ساپورت نمیکنه

    : (

  2. علی افشار said

    سلام. از مطلبتون استفاده کردم. ممنون. یه سوال داشتم. می خواستم ببینم که دکمه های شبکه های اجتماعی که در پایین مطلبتون هست و در پایین فیدتون هم هست چطوری اضافه می شوند . اگه ممکنه کد این بخش را لطف کنید. ممنون. ضمنن من وردپرسی هستم و رو هاست شخصی.
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببینید!

  3. سلام. خوشحالم که باز هم مطلب نوشتین. با این همه فاصله بین مطالب حتما مطلب پر باری در انتظارمونه.
    وب 3: سلام، لطف دارین، علاوه بر گرفتاری هایی که اخیرا دارم یه جورایی به خاطر سرعت اینترنت اعتصاب کرده بودم منتها چند مطلبی در مورد وردپرس.ارگ هست به تدریج منتشر میشه تا چه شود، امیدوارم سرعت اینترنت هیچ کس مثل من نباشه چون واقعا عذاب آوره!

  4. چرا نوشتید با بازدید زیاد داون میشه؟ برای این حرف مدرکی هم دارید؟ آخه راجع به این مساله خیلی پر و جو کردم.
    وب 3: توجه کنید که اون مورد [اگر سایت ترافیک بالایی داشته باشد داون خواهد شد مگر اینکه هاست قدرتمندی داشته باشید] اشاره به مشکلات هاست داره و نه وردپرس، میخواد مشکلات و مسئولیت های هاست [که برای وردپرس.اورگ ضروری هست و در وردپرس.کام تامین شده] رو بیان کنه، بنابراین اگه به اندازه ی کافی پهنای باند داشته باشه مشکلی نخواهد بود چنانچه بسیاری از سایتهای پر بازدید از وردپرس قدرت میگیرند. جمله ی اصلی اینه «If you get a huge spike in traffic (like Digg or Slashdot) you site will probably go down unless you have a robust hosting setup» از این منبع

  5. البته اینو هم بگم که هر سایت پر بازدیدی در صورت استفاده از هاست ضعیف ممکنه داون بشه و ربطی به وردپرس نداره. ممنون از ترجمه و مطالب پر بارتون.
    وب 3: بله همونطور که گفتم «اون مورد … اشاره به مشکلات هاست داره و نه وردپرس»، منتها اینجا وردپرس.ارگ با وردپرس.کام مقایسه شده که در اون هیچ دغدغه و نگرانی از اینجهت نیست و مزیتی است برای وردپرس.کام نسبت به وردپرس.ارگ، چنانچه وردپرس.ارگ هم مزیتهای بر دات کام داره

  6. kian said

    قبل از هرچیز معذرت می خواهم چون جای این پست اینجا نیست
    چندروز قبل برای لاگین کردن به وبلاگم در فایرفاکس نتوانستم ( ضمن اینکه از طریق ویندو لایو چند ماهی است که نمی شود ) به ie پناه بردم در آنجا توانستم اما با سرعت کم ولی از دیروز همان مشکل برای ie پیدا شد و الان نمی توانم از هیچ کدام لاگین کنم . علت چیست .؟ آیا دستهایی در کار است
    وب 3: این رو ببینید! مسائل غیر مرتبط رو میتونید اینجا طرح کنید!

  7. سلام ما که نفهمیدیم این تبلیغات وردپرس کجاست :-؟؟ ولی ان پی پال هم عجب گیره ها الآن سه روزه دامین گرفتم هنوز 10 کردیتم نیومده : (
    وب 3: سلام، وردپرس.کام فقط برای کسانی که مشترک وردپرس نیستند و همچنین از وبلاگهای وردپرس بازدید زیادی ندارند بصورت خیلی محدود تبلیغات نمایش میده.

  8. omidblog said

    سلام.چرا من نمیتونم لوگین بشم .از سایت موبایلی ورد پرس میشه .ولی از سایت اصلی نمیشه.با فیلتر شکن امتحان کردم شد.صفحه ای که با فیلتر شکن میاد بالا با صفحه اصلی فرق داره.شما هم این مشکل و دارید؟
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببینید!

  9. دوست عزیز سلام، مرسی از توضیحات کامل و مفصلت. همین حالا لینک می شی .
    وب 3: سلام، ممنون

  10. بناب said

    سلام
    يك سؤالي بپرسم كه آينه ي عبرتي هم نمايش داده باشيم.
    من تو بلاگر مي نويسم و تا بهش مي گي بالاي چشم ات ابروست ستون ها رو جا به جا مي كنه ( به حالت انگليسي برمي گردونه )
    متن و لينك و هر چيزي هم اگه بخواي توي ستون بذاري اولاً فونت اش واقعاً چشم نوازه ثانياً هم نمايش اش چپ به راسته، يعني در يك كلام اصلاً قابل خوندن نيست! دو تا پوسته اي رو كه براي بلاگر فارسي كردين دنلود كردم و سعي كردم تگ هاي مربوط به فونت ستون ها رو پيدا كنم و تو پوسته ي خودم جايگزين كنم. پيدا نكردم … bodyfont كه نيست، هست؟ متأسفانه من نمي تونم قالب رو كلاً عوض كنم. همه چيز رو با اون قالب سفيد تنظيم كردم
    قبلاً از راهنمايي تون ممنوم … توي هر موضوعي مشكل پيدا مي كنم آخر سر سر از اينجا در مي آرم، جديداً‌ تصميم گرفتم از همون اول سر وب 3 رو سرچ كنم
    وب 3: سلام، قالبهای بلاگر چنین مشکلاتی رو با زبان فارسی دارند، راه حل فعلی واسه حل مشکل اینه که از یک پوسته ی فارسی شده ی استاندارد استفاده کنید. پوسته هایی که من ترجمه کرده ام یا در سایت بلاگر فارسی هست تا حد زیادی استاندارد هستند. اخیرا بچه های بلاگر فارسی روی فارسی سازی پوسته ها بویژه پوسته های پیشفرض بلاگر کار میکنند، سعی میکنیم کار رو تسریع کنیم و تا چند هفته ی آینده راه حل ساده و قابل قبولی واسه این مشکلات ارائه کنیم. اما اگه عجله دارین پوسته ی وبلاگ تون رو واسه م ایمیل کنید یا اگه از پوسته های پیشفرض استفاده میکنید اسمش رو بفرمایید سعی میکنم کمک کنم. اگه مساله ی بدون پاسخی باقی مونده لطف کنید زیر مطالب مرتبط یا اینجا مطرح کنید.

  11. محمد said

    چنین مقاله‌ای برای کسایی که قصد دارن تازه با وردپرس آشنا بشن،‌ کاملا مناسب‌ه. سادگی‌ه بیان شما جایی رو برای سوال نمیذاره / واقعا ممنون
    وب 3: خواهش!

  12. bishilepile said

    با درود
    واقعیت : وبلاگتان بسیار عالی و پرمحتواست
    بدقلقی: بدون آشنائی به محیط وبلاگهای وورد پرس دنبال کردن مطلب در وبلاگ شما سخته
    پیشنهاد: مطالب اگر دسته بندی و در صفحات جداگانه باز شود بسیار عالی خواهد شد
    درخواست : درمورد مطالب مختلف اگر کمی ساده تر بیان شود که دیگر فبه المراد
    خواهش :برای موزیک وبلاگ چه کنم یعنی این فایل موسیقی را کجا بگذارم تا وبلاگم موزیک سر خود شود.
    تمنا : همان خواهش بالا را این بار با حالت تمنا ی نویسنده مطالعه بفرمائید.
    التماس : همان تمنای بالا را با حالت التماس نویسنده مطالعه بفرمائید.
    تهدید : اگه جوابمو ندید بازهم اول خواهش بعد تمنا آخر سر التماس.
    تهدیدتر : بازهم میام سراغتون
    دست آخر : مرسی و خسته نباشید
    با احترام bishilepile
    وب 3: اینجا رو ببینید!

  13. albaloo said

    وب 3 گرامی اولا ممنون از توجه شما دوم اینکه نمیدونم چرا بار اولی که اینجا سرزدم صفحه بطور عجیبی(بر عکس حالا) درهم و بسیار بزرگ بود که نمیشد احاطه کامل بر اون داشت .
    اما سوم اینکه در مطالبی که دوستان در مورد قرار دادن صوت در وبلاگ نوشته اند بسیار کلی ذکر کردند که فلان فایل را مثلا در بخش ابزارک ها بگذارید. ولی بخش ابزارکها بخش ساده و جمع و جوری نیست و بسیار گسترده است و نمیشه که آدم بفهمه چطور و کجا این فایل صوتی را باید کپی کنه.بهمین خاطر ممنون میشم اگر منبعی یا مطلبی که این موارد را ساده تر بیان کرده باشد اعلام بفرمائید
    آخر اینکه : دست شما درد نکنه ارادت
    وب 3:‌ خواهش! اين مطلب رو ببينيد!

  14. bishilepile said

    دوست گرامی با درود بر شما این بار سوم است که مزاحم میشوم خلاصه با مطالعه کامل بخشهائی از مطالب خوب سایت شما به این نتیجه رسیدم که برای رهائی از عدم دسترسی کامل به بخش مدیریت باید تیک مقابل Browser Connection را حذف کنم که متاسفانه تا این لحظه با هرفیلجا شکنی (ف+ی+ل+…شکن) که بفکرم رسیده وارد این بخش شده ام اما نهایتا در مرحله بروزرسانی شناسنامه عملا این کار امکانپذیر نمیشود.دیگر تنها راهی که بعقلم میرسد این است که مستقیما از مدیریت wordpress,com بخواهم و درخواست کنم که این کار را برایم انجام دهند. لطفا اگر چنانچه این کار را صحیح میدانید و یا راه حل بهتری سراع دارید این حقیر بی نوارا مطلع فرمائید . با سپاس مجدد albaloo
    وب 3: مشکل تون دقیقا چیست؟ به کدام بخش ها دسترسی ندارید و به چه دلیل و از چه زمانی؟
    به هیچ وجه تیک مقابل Browser Connection رو نزنید، این کار باعث میشه که دسترسی شما به داشبورد وردپرس تنها از طریق سکیور ممکن باشه که با توجه به فیـ.لتر بودن سکیور وردپرس در ایران دسترسی شما به داشبورد وبلاگ تون غیر ممکن شده و …

  15. bishilepile said

    دوست ارجمند
    با سپاس از توجه همیشگی شما
    مشکل من از روزی آغاز شد که ف+…ترینگ شدت گرفت و من دیگر نتوانستم وارد بخش مدیریت وبلاگم بشوم .بعدها دوست محترمی مسیر http://www.m.wordpress.com پیشنهاد فرمودند که خوب البته کارساز بود ولی بخش مدیریت با محدودیت فراوان امکان پذیر میشد و بعد از اینکه ف+…رینگ شدیدتر شد دیگر فقط از طریق ف+…شکن میتوانم وارد بخش مدیریت بشوم و البته در بخش نوشتاری هیچگونه ابزاری وجود ندارد یعنی نه میتوانم حروف را کوچک یا بزرگ و یا رنگی کنم و نه تصویری را در مطلب قرار بدهم و و و و و و .
    و البته گمان میکنم که تیک مقابل Browser Connection که من خودم آنرا فعال کردم باعث این مشکل شده است. این را هم اضاقه کنم که وبلاگ دیگری هم در وورد پرس بنام balaalbaloo ایجاد کردم که این وبلاگ هم دقیقا همین مشکل را دارد بهرحال اگر احیانا نظر خاصی در این مورد داشته باشید واقعا منت بر سرم گذاشته اید حتا اگر لازم باشد میتوانم پسوورد وبلاگ را به نشانی ایمیلتان ارسال کنم تا خودتان بهتر بررسی بفرمائید. البته این را هم اضافه کنم که در این بیداد زمان و کمبود وقت توجه شما نسبت به اشکالات این حقیر و با توجه به مشغله های فراوانتان بازهم به این موارد رسیدگی میفرمائیدبسیار درخور توجه است و من پیشاپیش از این که وقت میگذارید و تحمل زحمت میفرمائید قدر دان و ممنون هستم ارادتمند albaloo
    وب 3: خواهش! اشکالات و محدودیت های ویرایشگر وبلاگ تان [:آنجا که مطلب مینویسید] مربوط به فعال کردن تیک «ویرایشگر دیداری» میشود. وارد داشبورد وبلاگ شده از بخش «شناسنامه شما» از مقابلِ «ویرایشگر دیداری» Disable the visual editor when writing تیک را بردارید.
    برای دسترسی کامل به امکانات داشبورد وبلاگ [:بدون محدودیت هایی که ذکر کردید] از طریق http://www.m.wordpress.com لاگین کنید بعد http://yourblog.wordpress.com/wp-admin را [:البته بجای yourblog نام وبلاگتان را] در مرورگرتان باز کنید تا به همه ی امکانات داشبورد دسترسی داشته باشید. همانطور که گفتم قبل از آن باید تیک مقابل Browser Connection را نیز بردارید، تا بتوانید از طریق http://www.m.wordpress.com لاگین کنید. عدم امکان ورود شما به داشبورد از طریق صفحه ی موبایل مربوط به فعال کردن این بخش میباشد و نه تشدید فیـ.لترینگ
    لطفا نکات و مسائل غیر مرتبط با مطالب را اینجا مطرح کنید!

  16. JIGSAW said

    سلام
    من تازه توی وردپرس ثبت نام کردم
    من یک مشکل عجیب دارم
    یک نظر سنجی ساختم سه نفر توش شرکت کردند اما من حتی خودم هم اون نظرسنجی رو توی وبلاگم نمی بینم!!
    وب 3: سلام، اگه سوال تون اینه که چطور همچین چیزی ممکنه احتمالات مختلفی هست منتها …. اگه سوال تون اینه که چطور نظرسنجی رو به مطالب تون اضافه کنید راه ش اینه که بعد از کلیک روی دایره ی بالای ویرایشگر دیداری و ایجاد نظرسنجی روی «ارسال به ویرایشگر» کلیک کنید، کدی مانند

    به محل نوشتن مطالب اضافه میشه که بعد از انتشار مطلب نظرسنجی رو نمایش میده

  17. HoDa said

    در تمام مدت مطالعه مطلب خوبت همه اش داشتم به این فکر می کردم که این آقای مت، فقط یه سال از من بزرگتره……
    .
    .
    مرسی… مثل همیشه استفاده کردیم 🙂
    وب 3: ممنون، راستش این نکته واسه من هم خیلی جالب توجه بود

  18. حامد said

    سلام.. يه مشكلي پيش اومده كه ديگه نميشه توي وبلاگم چيزي نوشت.. توي قسمت ارسال مطلب تكمه‌ي – بفرست – حذف شده و بجاش يه چيزي اومده بنام – فرستادن براي بازبيني –
    وقتي يه چيزيو مينويسي و روي اين تكمه هم كليك ميكني هيچ اتفاقي نميفته.. لطفا راهنمايي كنيد
    وب 3: سلام، از مدیریت وبلاگ به «نوشته ها>افزودن نوشته جدید» رفته، از سمت چپ ویرایشگر از مقابلِ «وضعیت» روی «ویرایش» کلیک کرده، از کشویی «پیش‍‎نویس» را انتخاب کرده، «اوکی» را بفشارید.

  19. فرن said

    سلام.وب 3 فوق العاده ست اما یه چیزی بگم!؟
    توجه کردی آیکن دیگ در قالب هایی که برای بلاگر ساختی و همچنین اینجا دیده نمیشه!؟
    وب 3: سلام، اما من می‏بینمش؟!

  20. آقای سی.اچ said

    سلام و عرض خسته نباشید. دوست عزیز سوالی داشتم که می خواستم منو راهنمایی کنید. بنده در وبلاگ شما قسمتی را به نام «مطالب مرتبط» می بینم که خیلی برایم جالب است. می خواستم ببینم آیا سورس کد آن را برای بلاگر هم سراغ دارید یا فقط ورد پرسی هستش. من خودم چند سورس کد «مطالب مرتبط» در سایت ها و وبلاگهای خارجی پیدا کردم.اما وقتی به قسمت کامنت های آنها می رفتم با اعتراض و ناله ی افرادی که از این کدها استفاده کردند مواجه می شدم که «این کد ها در بلاگر من کار نمی کند و …».
    خواستم ببینم شما راه حلی برای مشکل بلاگر بنده سراغ دارید؟
    با تشکر
    وب 3: سلام، لطفا مسائل غیر مرتبط با مطالب رو اینجا طرح کنید! مطالب مرتبط در این وبلاگ بصورت دستی وارد میشود. اما برای بلاگر میتونید از این یا این استفاده کنید! راه حل مشکل کامنت گذاران نیز توی متن توضیح داده شده.

    • آقای سی.اچ said

      بله مرسی. شرمنده من قسمت faq رو در بلاگتون ندیده بودم. بابت کدها هم ممنون.حتما امتحانشون می کنم.امیدوارم که کار کنه. یا حق
      وب 3: خواهش، مشکلی بود خبر کنید، موفق باشید!

  21. وحید said

    آقا دستت درد نکنه ، فقط کاش قبل از اینکه وبلاگم رو راه بندازم این مطلب و نوشته بودی تا از یه سری نکات استفاده می کردم ، منتظر مطالب آینده ات هستم
    وب 3: خواهش!

  22. مه سا said

    سلام
    بلاگ شما رو اخیرن تو گوگل ریدر دنبال میکنم، یه سوال داشتم به فکرم رسید از شما بپرسم
    میخواستم بدونم چطور میتونم تو اکانت وردپرس برا خودم اواتار (نیم رخ) داشته باشم، که مثلن مثل همینجا وقتی کامنت میزارم نمایش داده بشه. خیلی دنبالش گشتم اما چیزی به ذهنم نرسید.
    (مثل همین آواتار کامنت بالایی منظورم هست)
    در ضمن من وردپرس رو روی دامین شخصی م استفاده میکنم، ربطی به این نداره؟
    ممنون میشم جواب بدید
    وب 3: سلام، در زیر بخشِ هفتم از این مطلب توضیح داده ام. برای وردپرس.اورگ …

  23. مه سا said

    اصلن من نمیفهمم حالا چرا واسه من صفحه سیاه میاد!
    وب 3: آوارتو تون رو – که در گراواتور – اصلاح و تعیین کنید اینها هم درست میشه

  24. ali said

    سلام
    چجوری میشه فایل تورنت رو به فایل ویدیویی تبدیل کرد؟
    وب 3: سلام، اینجا را ببینید.

  25. سلام جناب ..
    من لینکی که در مورد گذاشتن آهنگ در متن و کلا در وبلاگ ورد پرس هست رو مطالعه کردم ولی متاسفانه وقتی آدرس رو تو کوشه آدیو قرار میدم می تونم تو وبلاگم ببینمش ولی اجرا نمی کنه .. در حالی که وقتی آدرس آپلود شده رو به تنهایی روی صفحه جداگانه می گذارم اجرا می کنه .. ممنون میشم اگه بگید مشکل از کجاست ..
    وب 3: سلام، لطفا لینک یکی از مطالبی که چنین مشکلی دارد را به همراه لینک فایل آپلود شده جهت بررسی ذکر کنید.

  26. royal4u said

    سلام من در بخش مدیریت بخشی یه اسم wp-content نیست تا پلاگینها را در اونجا آپلود کنم. با تشکر

    • web3beta said

      سلام، این توضیحات برای وردپرس.ارگ است، در وردپرس.کام امکانِ نصبِ پلاگین نیست. در نسخه های جدید وردپرس.ارگ نیز میتوان مستقیما از مدیریت وبلاگ پلاگین ها را آپلود و نصب کرد.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه