راهنمای کامل نصب وردپرس


وردپرس* یک نرم افزار وبلاگنویسی است. یک سکوی انتشار شخصی پیشرفته در عین حال ساده و زیباست. در وردپرس به سادگی، زیبایی، کارایی و پیروی از استانداردهای وب بسیار اهمیت داده شده ‌است. گستردگی افزودنی‌ها، پوسته‌ها، مستندات و پشتیبانی * این سیستم مدیریت وبلاگ را برای مدیریت هرگونه وبلاگ یا وبگاه با هرگونه امکانات سازگار نموده است. وردپرس قدرتمندترین و پرکاربردترین نرم افزار وبلاگ است که توسط آن میتوان وبلاگ، فتوبلاگ، پادکست بلاگ، گالری، فروشگاه و… ایجاد و مدیریت کرد+.

دومین: برای انتخاب آدرس و پسوند مناسب برای دومین و اطلاع از آزاد بودن آن domaintyper.com کمک‏تان میکند. برای خرید دومین persiantools و radcom.ir مناسب به نظر می‏رسند. آدرس و پسوند مورد نظر را انتخاب کرده، درخواست خود را ارسال کنید، مبلغی حدود 12 هزار تومان برای هر سال به شماره حساب اعلام شده واریز کرده، شماره فیش آنرا از طریق اعلام شده اطلاع دهید. اغلب در کمتر از 24 ساعت نام کاربری و رمز عبور مدیریت دومین به شما ایمیل میشود.

هاست: میان هزینه و کیفیت خدمات هاست معمولا رابطه‏ی مستقیمی بر قرار است. یک سایت یا وبلاگ معمولی در هر سال حدود 40 تا 100 هزار تومان برای هاست هزینه دارد. هاست‏های ایرانی معمولا خدمات پایینی ارائه میکنند. هاست‏های معروف خارجی نیز به دلیل تحریم‏ها چندان قابل اطمینان نیستند. بنابراین هیچ هاست بخصوصی پیشنهاد و تضمین نمیشود.

هاست برای وردپرس: اغلب هاست‏ها امکانات لازم برای نصب وردپرس را دارند. برای نصب وردپرس هاست نیاز به؛ PHP نسخه 4.3 به بالا و MySQL نسخه ۴ به بالا دارد، ماژول Apache mod_rewrite نیز برای تغییر ساختار لینکها پیشنهاد میشود.

اتصال هاست به دومین: به سایت مدیریت دومین خود رفته، نام کاربری و رمز عبور را نوشته، وارد شوید، DNS هاست خود [که شبیه به ns1.bluehost.com و ns2.bluehost.com میباشد] را وارد کنید. اغلب بلافاصله تنظیمات اعمال میشوند اما گاهی لازم میشود 24 ساعت یا بیشتر منتظر بمانید.

پینگ کردن دامنه: با استفاده از خط فرمان در ویندوز و پینگ کردن دامنه‌ی مورد نظر بصورتِ ping http://www.YourDomain.com می‏توانید از اعمال تغییرات مطمئن شوید. راه آسان‏تر اینکه روی دسکتاپ راست کلیک، New و سپس Shortcut را کلیک کرده، عبارت cmd /k ping http://www.YourDomain.com ـ به جای YourDomain دامنه‌ی مورد نظرتان ـ را بنویسید. آیکن ایجاد شده را کلیک کرده اجرا کنید. اگر تنظیمات DNS اعمال شده باشد Reply خواهید داشت.

نصب وردپرس *
نصب و ارتقای وردپرس در بین سیستم‏ها از نظر سرعت و سادگی معروف است. در کمتر از ۵ دقیقه میتوانید وردپرس را نصب کنید و در زمان کوتاه‏تری آنرا بروز رسانی کنید.

1- دانلود و باز کردن وردپرس
بسته‏ی وردپرس تنها حدود 2 مگابایت حجم دارد. آخرین نسخه‏ی وردپرس فارسی شامل وردپرس + بسته‎ی افزودنی‎های وردپرس فاسی [فایلهای زبان + افزونه ی وردپرس فارسی؛ wp-jalali] را میتوانید از اینجا یا اینجا دانلود کنید.

2- ایجاد دیتابیس و کاربر
روی هاست خود یک دیتابیس برای نصب وردپرس ایجاد کنید.
برای ایجاد دیتابیس در cPanel +؛ وارد cpanel شوید. [با رفتن به آدرس http://yourdomain.com/cpanel و وارد کردن نام کاربری و رمز عبور هاست خود وارد cPanel میشوید] روی MySQL Databases کلیک کنید+.

الف. ایجاد یک کاربر+:
در بخش Users یک کاربر ایجاد کنید. برای این کار:
نام دلخواه مثلا wordpress را در فیلد UserName وارد کرده، پسورد دلخواه را در فیلد Password وارد کرده، نام کاربری و پسورد را از کشویی انتخاب کرده، روی Add User کلیک کنید.
برای بازگشت به صفحه‏ی اصلی Go Back را کلیک کنید.

ب. ایجاد دیتابیس+:
در بخش Databases یک دیتابیس ایجاد کنید؛ نام دلخواه مثلا wordpress یا blog را در فیلد Db وارد کرده، روی Add Db کلیک کنید.
برای بازگشت به صفحه‏ی اصلی Go Back را کلیک کنید.

ج. اتصال کاربر به دیتابیس+:
زیر بخش Databases، نام کاربری وردپرس خود را از کشویی User انتخاب کرده، دیتابیس وردپرس خود را نیز از کشویی Db انتخاب کنید. از بخش Privileges تیکِ All را زده، روی Add User to Db کلیک کنید.
برای بازگشت به صفحه‏ی اصلی Go Back را کلیک کنید.

نکته: معمولا پس از ایجاد دیتابیس و کاربر، متناسب با نام کاربری کنترل پنل هاست بطور خودکار تغییراتی در نام دیتابیس و نام کاربر  داده میشود. مثلا اگر نام کاربری برای ورود به هاست myname باشد و نام دیتابیس wordpress انتخاب شده باشد نام دیتابیس myname_wordpress خواهد بود. در مورد نام کاربری نیز چنین خواهد بود. در فایل wp-config.php باید نام کامل یعنی myname_wordpress وارد شود نه wordpress .

ایجاد دیتابیس و کاربر در دیگر کنترل پنل های هاست نیز شبیه cPanel است، برای phpMyAdmin اینجا، برای MySQL Client اینجا و برای Plesk اینجا را ببینید.

3- تنظیم فایل wp-config.php +
وردپرس خود این مرحله را در مرحله‏ی پنجم انجام میدهد، بنابراین میتوانید از این مرحله صرف نظر کنید و به مرحله‏ی بعد بروید.
1- به جایی که وردپرس را [در مرحله ی اول] باز کرده بودید رفته، فایل wp-config-sample.php را به wp-config.php تغییر نام دهید.
2- فایل تغییر نام یافته‏ی wp-config.php را در یک ویرایشگر متن همچون Notepad  باز کرده، مشخصاتی را که در مرحله‏ی ایجاد دیتابیس وارد کرده بودید را در آن وارد کنید.
DB_NAME: نام دیتابیسی که در مرحله‏ی دوم برای وردپرس ایجاد شد.
DB_USER: نام کاربری که در مرحله‏ی دوم برای وردپرس ایجاد شد.
DB_PASSWORD: رمز عبوری که در مرحله‏ی دوم برای کاربر وردپرس تعیین کردید.
DB_CHARSET، DB_HOST و DB_COLLATE معمولا نیاز به تغییر ندارند.

برای تغییر نمایش مدیریت وردپرس به زبان انگلیسی کافی است fa_IR را از کدهای زیر پاک کنید.

define ('WPLANG', 'fa_IR');

یا کدهای زیر را با کدهای بالا جایگزین کنید.

define ('WPLANG', '');

برای تغییر مجدد نمایش مدیریت وردپرس به زبان فارسی کافی است مجددا fa_IR را اضافه کنید.
3- فایل را ذخیره کنید.

4- آپلود فایلها
فایلهای وردپرس را در محل مناسب از هاست خود آپلود کنید.
الف. اگر مانند http://example.com وردپرس را روی ریشه ی دومین میخواهید، همه‏ی محتویات پوشه‏ی wordpress را در پوشه‏ی ریشه‏ی هاست [public_html/] آپلود یا منتقل کنید.
ب. اگر مانند http://example.com/blog وردپرس را روی یک دایرکتوری میخواهید، پوشه‏ی wordpress را به نام دایرکتوری مورد نظر [مثلا blog] تغییر داده، آنرا به پوشه‏ی ریشه‏ی هاست [public_html/] آپلود یا منتقل کنید.
ج. اگر مانند http://blog.example.com وردپرس را روی ساب دومین میخواهید، از مدیریت هاست خود یک sub domain ایجاد کرده، همه‏ی محتویات پوشه‏ی wordpress را [بدون پوشه‏ی اصلی] در پوشه‏ای که با نام ساب دومین در پوشه ریشه هاست ایجاد شده [مثلا public_html/blog/] آپلود یا منتقل کنید.

بهتر است فایلهای مورد نظر را بعد از تغییرات مجددا زیپ کرده، به هاست آپلود کرده، سپس آنرا در محل مناسب باز کنید.

انتقال فایلها:
به دو روش میتوان فایلها را به هاست منتقل و مدیریت کرد، دسترسی آنها را تغییر داد:
الف. کنترل پنل هاست:
برای انتقال فایلها به هاست از طریق مدیریت هاست [cPanel، polsat و …]، فایلهای مورد نظر را فشرده [zip] کرده، از مدیریت هاست File Manager را فشرده، Upload را زده، فایلها را آپلود کنید. فایلها را در محل مورد نظر extract کنید.
ب. کلاینتهای FTP:
برای انتقال و مدیریت فایلها میتوان از کلاینتهای FTP استفاده کرد. FileZilla* و افزونه ی FireFTP برای فایرفاکس از بهترین گزینه‏ها میباشند+.

در FileZilla مشخصات در فیلدهای نوار ابزار بالای نرم افزار وارد میشوند. در افزونه‏ی FireFTP از تولبار فایرفاکس به Tools رفته، FireFTP را فشرده، از کشویی بالا چپ افزونه، Create an Account را فشرده، مشخصات را وارد میکنیم.

در کلاینت‏های اف‏‏تی‏پی Host آدرس FTP سایت بصورت ftp://ftp.yoursitename.com میباشد، Username یا Login نام کاربری و Password نیز رمز عبور هاست میباشد. بقیه‏ی فیلدها مانند Port را میتوان خالی گذارد. برای ارتباط کلاینت با سرور دکمه ی Connect یا  Qouikconnect را بفشارید.

با کشیدن و رها کردن میتوان فایلها را جابجا کرد. بر اساس تنظیمات پیشفرض دوبار کلیک بر روی فایلهای هاست آنها را دانلود و دوبار کلیک بر روی فایلهای رایانه آنها را آپلود میکند. با راست کلیک روی فایلها و پوشه ها گزینه‏های مدیریت آنها نمایان میشود.

5- اجرای برنامه ی نصب
برای اجرای برنامه‏ی نصب وردپرس wp-admin/install.php را در مرورگر خود را باز کنید.
الف. اگر فایلهای وردپرس را در شاخه‏ی اصلی گذاشته‏اید، http://example.com/wp-admin/install.php را باز کنید.
ب. اگر فایلهای وردپرس را در دایرکتوری همچون blog گذاشته‏اید، http://example.com/blog/wp-admin/install.php را باز کنید.
ج. اگر فایلهای وردپرس را در پوشه‏ی ساب دومین همچون blog گذاشته‏اید، http://blog.example.com/wp-admin/install.php را باز کنید.

بعد از باز کردن آدرس wp-admin/install.php در صفحه‏ی باز شده اگر وردپرس نتواند فایلِ wp-config.php را بیابد اطلاعات دیتابیس که در مرحله‏ی دوم وارد کرده بود را از شما میپرسد و تلاش میکند تا فایلِ wp-config.php را ایجاد و ویرایش کند. با باز کردنِ wp-admin/setup-config.php میتوانید مستقیما آنرا باز کنید.

Databas Name: نام دیتابیسی که در مرحله‏ی دوم برای وردپرس ایجاد شد.
User Name: نام کاربری که در مرحله‏ی دوم برای وردپرس ایجاد شد.
Password: رمز عبوری که در مرحله‏ی دوم برای کاربر وردپرس تعیین کردید.
Database Host و Table Prefix معمولا نیاز به تغییر ندارند.

Image:setup-config.png

اگر وردپرس در این مرحله موفق نباشد و نتواند فایل wp-config.php را ایجاد و تنظیم کند باید طبق توضیحاتِ مرحله ی سوم خودتان آنرا ایجاد کنید. بعد از معرفی دیتابیس به وردپرس، Submit را بفشارید، در صفحه‏ای که باز میشود؛ در بخش Blog Title عنوانِ وبلاگ و در بخش Your E-mail ایمیل خود را وارد کرده، Install WordPress را کلیک کنید.

نام کاربری و رمز عبور برای ورود به وردپرس به شما داده میشود. نام کاربری شما admin و رمز عبور عبارتی ۶ کاراکتری شامل حروف و عدد است که بصورت اتفاقی انتخاب میشود. نام کاربری و رمز عبور که در این مرحله به شما داده شد به ایمیلی که تعیین کرده بودید نیز فرستاده میشود. برای ورود به مدیریت وبلاگ روی Log In کلیک کنید. برای هر بار وارد شدن به مدیریت وبلاگ به YourDomain.com/wp-login.php بروید.

مشکلات نصب:
اگر هنگام اجرای برنامه‏ی نصب به مشکلی برخورد کردید، بررسی کنید که مرحله دوم [:ایجاد دیتابیس] و سوم [:وارد کردن آنها در wp-config.php] را به درستی انجام داده باشید. همچنین مطمئن شوید که هاست شما در آن لحظه مشکلی نداشته باشد. اگر وردپرس نصب شده اما آدرس وبلاگ‏تان آنرا نمایش نمیدهد فایل index.htm را از هاست حذف کنید.

ساخت فایل htaccess. +
برای استفاده از قابلیت تغییر ساختار لینکها باید یک فایل htaccess. با دسترسی کامل داشته باشید. برای ایجاد آن notepad را باز کرده، بدون اینکه چیزی درونش بنویسید آنرا با نام htaccess ذخیره کنید. فایل htaccess.txt را به پوشه وردپرس‏تان [همان جایی که فایل wp-config.php هست] بر روی هاست منتقل کنید. این فایل را از htaccess.txt به htaccess. تغییر نام دهید. [:پسوند txt. را از آن حذف کرده، یک نقطه به ابتدای نام آن بیفزایید] به این فایل دسترسی ۷۷۷ دهید.  بعد از اعمال پرمالینک دسترسی قویتری [همچون 660 یا 640] برای آن تعیین کنید.

تغییر دسترسی‏ها+:
هر کدام از فایلهای روی رایانه مجوز دسترسی ویژه ای دارند که تعیین میکند چه کسی یا چیزی میتواند آنرا بخواند، بنویسد، تغییر دهد و دسترسی داشته باشد. دسترسی فایلها با عناوین File Permission ،chmod یا File Attributes شناخته میشود.

دسترسی فایلها و پوشه ها را هم از طریق کنترل پنل هاست و هم از طریق کلاینت‏های FTP میتوان تنظیم کرد:
الف. کنترل پنل هاست:
به File Manager رفته، روی فایلها و پوشه‏های مورد نظر راست کلیک کرده، Change Permissions را فشرده، دسترسی را تعیین کنید.
ب. کلاینت‏های FTP:
روی فایلها و پوشه ی مورد نظر راست کلیک کرده، File Attributes را فشرده، در فیلد Numberic value عدد مورد نظر را وارد کرده، Enter را بفشارید.

دسترسی‏ها در وردپرس: اگر خودتان وردپرس را نصب کرده‏اید لازم نیست دسترسی‏ها را تغییر دهید. تمامی فایلها و پوشه‏های دایرکتوری اصلی وردپرس باید قابلیت نوشتن [Writable] توسط حساب شما را داشته باشند. دایرکتوری wp-admin مدیریت وردپرس، wp-includes بدنه اصلی، wp-content افزودنی‏ها [شامل wp-themes قالبها و plugins افزونه‏ها] باید قابلیت نوشتن تنها توسط حساب شما را داشته باشند. گاهی دایرکتوری wp-content باید قابل خواندن و نوشتن باشد. برای استفاده از امکان پشتیبان گیری بانک اطلاعاتی وردپرس دایرکتوری wp-content باید بر روی دسترسی 755 تنظیم شود. برای ایجاد خودکار ساختار لینکها htaccess. باید قابل نوشتن باشد.

.

نصب محلی وردپرس [Localhost]:
وردپرس برای نصب روی هاست طراحی شده، اما به روشهای گوناگون میتوان آنرا روی رایانه ی شخصی نصب و بدون اتصال به اینترنت آزمایش و استفاده کرد. میتوانید آخرین نسخه‏ی وردپرس همراه با ملزومات را با حجم حدود 40 مگابایت از bitnami دانلود کرده، مانند نرم افزارهای معمولی بر روی رایانه نصب و اجرا کنید.

.

نگارنده: وب 3
منبع: مستندات وردپرس و…

.

مطالب مرتبط:
درباره ی وردپرس

.

تقدیم به گناهکار عزیز

.

وب 3 را از طریق خوراک، تویتر و فرندفید دنبال کنید!

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

fa_IR

70 دیدگاه »

  1. سلام. در فایل htaccess. این چه تغییراتی و چگونه اعمال باید شود؟ این فایل چه خواصی دارد؟
    وب 3: سلام، هیچ تغییری لازم نیست، کافی است چنانچه در مقاله آمده در صورت بروز مشکل دسترسی آنرا تغییر دهید تنظیمات لازم بصورت خودکار اعمال خواهند شد.
    htaccess. برای مسیردهی آدرسها و فایلها میباشد، توضیحات بیشتر را اینجا ببینید، توضیحات بیشتر در مطلبی با عنوانِ «کارهایی که بعد از نصب وردپرس باید انجام داد» خواهد آمد.

  2. پروین said

    سلام
    توی این https://web3b.wordpress.com/2008/12/17/export-import-blogger-wordpress/ مطلبتون برای برون بری از پرشین بلاگ نوشتید که فقط وقتی با مشکل مواجه شدید که دیگر صفحه ای لود نشود، من چند بار امتحان کردم، لود شدن صفحات متوقف میشه و پیغام اتمام رو هم نمیده، میشه کمکم کنید؟!
    وب 3: سلام، اگر مایل هستید جهت بررسی یوزر پسورد وبلاگ پرشین بلاگ تون رو به من ایمیل web3beta@gmail.com کنید. ضمنا لطف کنید از این پس زیر مطلب مربوطه کامنت بگذارید.

  3. علی said

    سلام
    من با استفاده از مطالب شما تونستم وبلاگم از بلاگفا به ورد پرس انتقال بدم.از بابت این موضوع ازتون تشکر میکنم.
    به این محیط جدید عادت ندارم و خیلی چیزا نمیدونم.
    یه سوال دارم،میخواستم بدونم در ورد پرس این امکان وجود داره که نظرات پس از تایید نمایش داده بشه؟اگر جوابش مثبت میشه راهنماییم کنید چطور میتونم اینکارو بکنم.ضمنن این تنظیم کلی و برای همه پست ها اعمال میشه یا در مورد هر پستی که بخوایم.
    اگه براتون امکان داره همین جا جوابم بدید.
    با تشکر
    علی
    پ.ن:من طبق دستور العمل شما وبلاگم منتقل کردم.منتها در این روش کامنت های تائید نشده و خصوصی انتقال پیدا نمیکنه.میخواستم بدونی این موضوع راه حلی نداره؟
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببینید!
    برای انتقال کامنتهای تایید نشده باید آنها را تایید کنید سپس برون بری را انجام دهید.

  4. hamedoveysi said

    سلام. یک سوال داشتم:
    من در وبلاگ وردپرسم روی هاست شخصی از کد لینکدونی گوگلی در ابزارک ها استفاده میکنم و به درستی کار میکنه اما همین کد رو در وبلاگم در وردپرس دات کام و در ابزارک استفاده میکنم کار نمیکنه. میدونید علت چیه؟
    وب 3: سلام، در لینکدونی گوگلی از کدهای جاوا استفاده شده است در حالی که در وردپرس.کام کدهای جاوا مجاز نیستند.

  5. مرصاد said

    سلام
    یه سوال داشتم البته شرمنده ها اگه وقت داشتی جوابش و بده
    چطوری میشه وارد ورد پرس شد ؟
    یعنی من یه وبلاگ ساختم ولی موقه ای که می رم تو صفحه اصلی وردپرس یوزر نیم و پس و بزنم از اونجا داخل صفحه وبلاگی که ساختم نمی شه
    یعنی مشکل از منه؟؟
    وب 3: سلام، سکیور وردپرس فیلتر است، از http://m.wordpress.com وارد شوید بعد به صفحه‎ی اصلی وردپرس بروید.

  6. سلام
    من مشترک فید شما شدم.
    سایت من هم با ووردپرس تنظیم شده است.
    امیدوارم مشتری شما شوم
    با احترام

    : )

  7. مرصاد said

    باز اومدم ازتون تشکر کنم
    واقعا خیلی خیلی زحمت کشیدین برا تهیه و نوشتن این مطالب
    خیلی خیلی خیلی کاربردی و به درد بخورن
    راستی فیل تر شکن های جدید ندارین؟
    وب 3: این

  8. احمد said

    با سلام.
    می خواستم بدونم چطور می تونم آیکن سایت هایی مثل دیگ،مهندس و … رو پایین پستهام بزارم.وبلاگم تو میهن بلاگ هست.
    با تشکر
    وب 3: سلام،‌ اين مطلب رو ببينيد!

  9. محمد said

    سلام
    اونقدر از مطالبت خوشم اومده که می‌خوام لینک همه‌شونو توی وبلاگم بذارم. می‌خواستم کسب اجازه کنم.
    با تشکر
    وب 3: سلام، لینک به مطالب این وبلاگ مجاز هست.

  10. م said

    من دکمه سایت بالاترین و چند دکمه دیگر را به وبلاگم اضافه کردم اما علاقه دارم دکمه ای به وبلاگم اضافه کنم برای ارسال مطالب به یاهو مسنجر.
    راهنمایی میکنید؟
    وب 3: گوگل کنید!

  11. فرشاد said

    سلام!
    خیلی عالی و کامل بود
    کار منم راه انداخت
    خیلی ممنون
    وب 3: سلام

  12. درود بر مدیر محترم وبلاگ های وب 3
    آموزش وبلاگ نویسی همراه با ارئه اطلاعات مفید و کاربردی از طرف شما بسیار عالی است.صبر و حوصله شما جهت تفهیم بهتری از موضوعات برای من ستودنی است.
    من با افتخار در چهار وبلاگم به وبلاگ شما لینک دادم.
    درضمن لازم می دانم از بابت کد دکمه های بوکمارک اجتماعی از شما تشکر نمایم.
    موفق و پیروز باشید
    وب 3: سلام، ممنون

  13. محمد said

    مستندات وردپرس فارسی مگه چه عیبی داره که شما برای نصب وردپرس این همه مطلب نوشتید؟ما که با مستنداتش مشکلی نداشتیم و به راحتی وردپرس را نصبیدیم !
    وب 3: این مطلب در واقع به دلیل اشکالات مستندات وردپرس نوشته شد تا بر اساس این مطلب و بازخوردهایش مستندات را اصلاح کنیم. اگر مایل باشید به اشکالات مستندات وردپرس بصورت موردی خواهیم پرداخت.

  14. mo30 said

    سلام دوست عزیز از زحمات شما در عرصه وبلاگ نویسی ممنونم.راستش یه پوسته داشتم که با توجه به آموزشاتی که داده بودین فارسی نشد.خواستم اگه مشکلی نیست زحمتش رو بکشین
    mostafa.zeinivand@gmail.com
    ممنونم
    وب 3: سلام، به پوسته ای که طبق آموزشها فارسی سازی کرده اید لینک دهید تا بررسی شود.

  15. godool2 said

    سلام :نمیتونم مطلب بیشتر از چند خط بنویسم چون خطا میده و اینکه پیش نویسها را نمیتونم ارسال کنم .راهنمائی کنید لطفا.godool2.wordpress.com
    اگه اجازه هم بدهید تلفنی مزاحم شوم چه بهتر.یا کسی را معرفی نمائید حتما زحمت ایشان را جبران میکنم.
    وب 3: از ویندوز لایو رایتر، افزونه‌ی اسکریب فایر یا کلاینت های مشابه استفاده کنید!

  16. behzad said

    با سلام و تشکر برای این وبلاگ مفید
    یه سوال داشتم.میخواستم بدونم گزینه ( ارسال به ) که در انتهای هر پست هست رو چطور میتونم به وبلاگم اضافه کنم؟
    وب 3: اینجور

  17. diff said

    سلام
    من یه دامین دارم و یه هاست رایگان … وردپریس رو روی هاست رایگان نصب کردم … میخوام روی هاستم ساب دامین داشته باشم چطور میتونم ساب دامین ایجاد کنم؟ میخوام ساب دامین ها به صورت sub.mydomain.com باشه به جای sub.myfreehost.freehost.com
    وب 3: سلام، مگر دامنه ی اصلی رایگان شما mydomain.com هست که زیر دامنه رو به صورت sub.mydomain.com میخواید؟!!

  18. سلام. من از دنبال کنندگان فیدی شما هستم. یه چند تا سوال بی ربط به موضوع این پستتون دارم امیدوارم کمک کنید.
    1- به تازگی adsl گرفتم که متاسفانه به نظرم میرسه بیشتر از اون چیزی که اطلاعات رد و بدل میکنم اکانت یا حجم داره مصرف میشه. برنامه بابیلون و یه برنامه تقویم هجری داشتم که مرتب به اینترنت بدون اجازه وصل میشدن. اونها رو بستم. یه برنامه Inet block هم گذاشتم که اون دو برنامه رو قفل کردم. فایروال ویندوز هم روشنه ولی هنوز روزی 50 مگ فقط با دیدن چهار پنج تا وبلاگ و فید در هر 20 تا بدون دانلود هیچی برام میندازه.میتونی بگی با چی میتونم تمامی رفت و آمد و حجمهای مربوط رو کنترل کنم. میخوام بدونم چه سایتی از چه پورتی کدوم .وری میره. ممنون.
    2- گوگل ابزارهایی داره مثل نوتبوک و یا نوار ابزارش که میشه مستقیم به بوکمارکاش دسترسیداشت. اینا رو چجوری توی کروم راه اندازی کنم؟ افزونه هاش برای IE و فایرفاکس و .. وجود داره ولی برای خود کروم نیست. در این رابطه نظری داری؟
    3- گه گاه یه مطلبی به نظرم میرسه که میخوام کپی اون رو داشته باشم. از ساید بار گوگل دستکتاپ میشه استفاده کرد که یه تسک یا یه همچین چیزی برای این کار داره. گوگل نوت بوک هم هست ولی خوب اینا به اینترنت وصلا و در حقیقت اون مطلب رو دوباره آپ میکنن. میخوام فقط توی کامپیوترم باشه. یه چیز دم دستی که هی نخواد save کنیم. در این رابطه همنظری داری؟
    حتی اگه جواب هم ندادی باز هم دوستت دارم.شادباشی.
    وب 3: سلام، با پوزش بابت تاخیر،
    غیر از مشغله هایی این روزها که موجب تاخیر در پاسخگویی میشود به دلیل اینکه کامنت شما با مطلب مرتبط نبود پاسخ شما تاخیر مضاعف یافت.
    دوستان نکات و مسائل نامربوط به مطالب را اینجا مطرح میکنند.
    1- نرم افزار netlimiter ترافیک تان را به تفکیک نرم افزارها نمایش میدهد، همچنین کل ارتباطها رو میتوانید کنترل و محدود کنید [هم اصل ارتباط را میتوانید قطع کنید و هم حجم ارتباطی را برای هر کدام از نرم افزارها تعریف و محدود کنید]، به عنوان فایروال نیز قابل استفاده است.
    علاوه بر نرم افزار بالا پیشنهاد میکنم از bwmonitor نیز استفاده کنید!
    البته 50 مگ برای یک روز و کارهای معمول طبیعی هست و حجم زیادی نیست. یه مقدار دیگه هم واسه ارتباط استفاده میشه که با نرم افزارهایی که معرفی کردم خودتان مشاهده خواهید کرد.
    2- توضیحات گوگل، برای بیشتر از این گوگل کنید!
    3- اگر مطالب رو برای بلند مدت میخواهید، ذخیره در رایانه ی شخصی پیشنهاد نمیشود هر چند نرم افزارهایی ویژه ی این کار هست.
    با توجه به اینکه گوگل نوت بوک نیز قرار هست تعطیل بشه پیشنهاد میکنم از Evernote استفاده کنید Evernote افزونه ای برای فایرفاکس نیز دارد.

  19. احمد said

    چرا وقتی وارد ثبت نام برای ایجاد وبلاگ میشم فیلتر شده
    وب 3: این مطلب را بخوانید!

  20. وحید said

    سلام
    مهندس گرامی ممنون از مطالب!
    امّا
    آقا یا خانوم diff گفتند هاست رایگان نه دامین رایگان، به دلایل دیگر ممکن است ساب‌دامین را نتواند ایجاد کند.
    موفق باشی.
    وب 3: سلام، بله اما این هاست رایگان ظاهرا خدماتش رو روی دومینِ sub.myfreehost.freehost.com ارائه میکنه و ایشون …
    در واقع مساله این هست که «مگر دامنه ی اصلی [هاستِ] رایگان شما mydomain.com هست که زیر دامنه رو به صورت sub.mydomain.com میخواید؟!!»

  21. سلام
    مطالب بسیار مفید بود
    پشتیبانی بسیار خوبی دارین
    وب 3: سلام، ممنون

  22. abas said

    وب 3 جان تو یه نفری یا چند نفر؟ من که کف کردم از این همه اطلاعات کاربردی شما-از همه زحماتت متشکرم
    یه سوال: آیا میشه روی وردپرس فارسی پلاگین های مختلف نصب کرد؟
    وب 3: اینجا توضیح داده ام. روی وردپرس.ارگ میتوانید پلاگین نصب کنید و روی وردپرس.کام نمیتوانید، تفاوتی از جهت فارسی و غیر آن ندارد.

  23. abas said

    وب3 جان کمکم کن- من دیتاپس ساختم و مرحله 3 را هم انجام دادم ولی صفحه ی نصب نمیاد- چه کار کنم؟؟
    در ضمن من از هاست رایگان گیگفا استفاده کردم که پنلش ، ویستا پنل هست.
    وب 3: گویا مشکل‌تون بر طرف شده

    • abas said

      DB_HOST را تغییر دادم درست شد -بازم ممنون
      وب 3: با پوزش بابت تاخیر، ممنون که اطلاع دادید.

  24. با سلام
    ببخشید …. ! در حال درست کردن پیوندهایم بودم بعد از ویرایش وقتی صفحه اصلی وبم را آوردم نوشته هایم دوبرابر بزرگتر شده بودند
    نام کاربری و کد ورود را می دهم اگر امکان دارد درستش کنید
    دومین مطلب اینکه چرا هر کاری می کنم پیوندها روی صفحه اصلی نمی آیند؟
    اگر زحمت بکشید این را هم درست کنید ممنون می شوم…
    وب 3: سلام، خواهش!
    نمایش نادرست وبلاگ باید به خاطر اختلال در بارگیری وبلاگ باشد، مجددا وبلاگ را باز و رفرش کنید. برای رفرش صفحات وب کافی است ctrl+f5 را بفشارید.
    برای نمایش پیوندها باید از مدیریت وبلاگ «نما>ابزارک‌ها» ابزارکِ پیوند را بیفزایید. برای تان افزودم، اکنون میتوانید از همانجا محل و تنظیماتش را تغییر دهید.

  25. سلام
    تشکر از اینکه کمکم کردید
    ولی باز صفحه اصلی وبلاگم نوشته هایش خیلی بزرگ است
    لطفا این راهم درست کنید
    داره آبروم می ره!!!
    کنترل اف 5 را انجام دادم باز درست نشد
    وب 3: سلام، خواهش! من وبلاگ شما رو به این شکل میبینم که طبیعی به نظر میرسه. شما نیز همینگونه مشاهده‌اش میکنید؟

  26. سلام.
    با تشکر از مطالب جالب و آموزنده وبلاگتون می خواستم بپرسم چطور می شه عکس مورد نظر خودمون رو برای خوراک وبلاگ انتخاب کنیم؟ (در ورد پرس)
    وب 3: سلام، در بخشِ 11 این مطلب تحت عنوان «قرار دادن متن، عکس، لوگو در ستون وبلاگ» توضیح داده ام.

  27. ممنون
    زحمت کشیدین
    حالا فهمیدیم روی مانیتورمون اینطوریه
    والا شما درست دارین می بینین
    نوشته های روی مانیتور من دوسه برابر بزرگتر از نوشته هایی است که شما به طور عادی می بینید
    خلاصه شرمنده که توی زحمت افتادین
    وب 3: خواهش

  28. koochnavard said

    مرسی مرسی

  29. احسان said

    سلام جناب واقعا وب بی نظیری دارید…بسیار متشکرم برای مطالب و آموزش های کاربردی و زیباتون….امیدوارم نوشتنتون تداوم داشته باشه
    خسته نباشید….

  30. koochnavard said

    همه کارهایی که گفتین رو انجام دادم… فقط نمی دونم با این خط قرمز دورش چکار کنم… به هر مطلبی که لینک می دم همینجوری می شه…

    • web3beta said

      کدهای سی اس اس پوسته انتخابی تان اینگونه نوشته شده اند اگر مقیم وردپرس.کام هستید و نمیخواهید برای ویرایش سی اس اس هزینه کنید از پوسته دیگری استفاده کنید. لطفا مسائل غیر مرتبط با مطالب را اینجا مطرح کنید.

  31. بسیار ممنونم . به کمک مطالب شما هم درون ریزی انجام شد و هم نصب وردپرس .

    ممنونم .

  32. rohollah said

    سلام بر شما
    ميخواستم بدونم نصب وردپرس روي كامپوتر شخصي يا [Localhost] چه كارايي ميتونه داشته باشه و چرا بايد اينكار رو كرد،‌ آيا اينكار فقط براي ايجاد يك محيط شبيه سازي شده ي يك سايت است و براي تست كردن تغييرات؟!

    • web3beta said

      سلام، بله، اغلب به همین منظور و برای طراحی پوسته و افزونه و آزمایش و رفع اشکال استفاده میشود. استفاده بعنوان دفتر خاطرات نیز عنوان میشود.

  33. rohollah said

    يك لطفي بكنين و در مورد گوگل آناليز هم مطلبي بزارين،‌ (اگر هم قبلا اينكار رو كردين،‌من نتونستم با سرچ كردن پيداش كنم)
    من در گوگل آناليز وقتي وارد اكانتم شدم كدي رو بهم پيشنهاد نكرد
    الانم با وجود اينكه آدرس وبلاگ و ساير تنظيمات ست شده اما با توجه به فقدان كدي كه بايد در وردپرس وارد كنم، تمام شمارشگرهاي گوگل آناليز صفر هستش

    راستي من اينطور فرض كردم كه گوگل آناليز براي وردپرس دات كام در دسترس هست،‌آيا اين درسته؟
    متشكرم از لطفتون

    • web3beta said

      وردپرس.کام برای آمارگیری از آمارگیر گوگل استفاده میکند و دو آمارگیر گوگل برای یک سایت امکان پذیر نیست. بنابراین در وردپرس.کام نمیتوانید از آمارگیر گوگل استفاده کنید. میتوانید از سایت متر استفاده کنید.

      • rohollah said

        متشكرم و ممنون
        راستي اين آمارگير گوگل رو كه وردپرس به صورت پيشفرض ازش استفاده ميكنه رو نميشه دستكاري كرد كه جزئيات بيشتري رو نشان بده؟! همانطور كه خود گوگل آناليز دقيقتره و ايني كه ما در وردپرس مشاهده ميكنيم به آن گسترده گي خدمات نميده

      • web3beta said

        خواهش! آمارگیر گوگل که وردپرس.کام استفاده میکنه تنها برای مدیران وردپرس قابل مشاهده است، آنچه که شما در مدیریت وبلاگتان مشاهده میکنید آمارهای افزونه‌ی WordPress.com Stats است که در وردپرس.کام تعبیه شده است.

  34. zirpoosh said

    سلام
    ببخشید وب 3 جان اگر بتونی یاد بدی چطور از این نظر سنجی ستاره ای ها بذاریم ممنون میشم

    • web3beta said

      سلام، به «داشبورد وبلاگ>ارزیابی‌ها» رفته، برای هر بخش که مایل هستید ارزیابی را فعال کنید! از «تنظیمات پیشرفته» میتونید «ارزیابی 5 ستاره» را انتخاب کنید.

  35. پر said

    من یه سوال بی ربط به این پست دارم ازتون من می خواستم وبلاگم رو از بلگفا به ورد پرس انتقال بدم که یکی از دوستان این https://web3b.wordpress.com/2008/12/17/export-import-blogger-wordpress/ لینک از وب شما به من دادن یه مشکلی برای من توش پیش اومد بهتر دیدم که اینجا از خودتون بپرسم من تمام مراحل رو رفتم اما توی این قسمت
    ((از پنل وبلاگ به بخش «تنظیمات وبلاگ» [:تنظیمات عمومی وبلاگ] رفته، از نوار ابزار فایرفاکس به Tools رفته Weblog Exporter را بزنید. بلافاصله صفحات مختلف مطالب ،نظرات و مطالبِ دو قسمتی پشت سر هم در همان تب باز میشوند، تا پایان کار افزونه تب را عوض نکنید، فقط وقتی مشکلی پیش آمده است که صفحه‏ی دیگری لود نشود.)) مرور گر من اصلا گزینه weblog Exporterرو نداره حتی دوباره فایر فاکس نصب کردم اما نیست میشه راهنمایم کنید ممنون میشم

    • web3beta said

      پرسش‌تان را زیر همان مطلب کامنت بگذارید، مطلب را مجددا به دقت بخوانید، شما افزونه را نصب نکرده اید.

  36. کری said

    سلام
    من وبلاگم را تازه راه انداختم همین که آدرسش را اینجا گذاشتم
    به مشکل عجیبی بر خوردم وقتی مطلبی که عکس دارد میفرستم، وقتی سایت را باز کنید یک پیغام می‌دهد که username و password را برای وارد شدن به محیط admin وارد کنید.
    محیط admin پرت ۸۰ را می‌گوید
    شما می‌دونید مشکل چیه؟ خیلی ممنون میشم راهنمایی کنید

    • web3beta said

      سلام، وقتی مطلبِ عکس دار ارسال میکنید کاربر هنگام باز کردنِ صفحه‌ی اصلیِ وبلاگ چنین پیامی مشاهده میکند؟
      مشکل باید مربوط به تنظیماتِ دسترسی باشد، تنظیماتِ دسترسی را بررسی کنید! اگر حل نشد در انجمن وردپرس جستجو کنید! اگر نیافتید در انجمن انگلیسی و گوگل.

  37. سلام دوست عزیز..
    با این «فیل» بزرگی که روی همه ی وردپرسی ها نشسته چه کنیم؟!

    • web3beta said

      سلام
      اگه واسه‌تون مهمه پیشنهاد میکنم به بلاگر مهاجرت کنید!

  38. مهدیه said

    سلام
    یکی از دوستان مشترکمان ( میلاد – مرد تنهای شب ) به من گفتند روی کمک شما برای انتقال وبلاگ میتونم حساب کنم ، شما این لطفو در حق من میکنید؟
    ممنون از شما

  39. mostafa said

    سلام web3b عزیز
    برا ساخت دیتابیس و کاربر تو کنترل پنلم کوکسو باید چی کار کرد میسازم ولی در مرحله اول نصب ارور Error establishing a database connection میده .

    • web3beta said

      سلام، گمان میکنم که مشخصاتِ دیتابیس ایجاد شده و معرفی شده برای وردپرس تان مطابق نیست. به «نکته» نیز توجه کنید.

  40. sinamosavi said

    من از هاست گيگفا استفاده مي كنم، ولي گزينه اي براي اضافه كردن كاربر جديد در Database ندارم، فقط مي تونم ديتابيس بسازم، حالا بايد چيكار كنم؟

  41. sinamosavi said

    از vista panel استفاده مي كنه.

  42. sinamosavi said

    من دقیقا طبق ویدئو جلو رفتم اما نتونستم درست فایل wp-config.php رو ویرایش کنم
    و فایل wp-install میگه که نتونسته به دیتابیس وصل شه
    واقعا دیگه نمیدونم چیکار کنم

    • web3beta said

      سخت نگیرید، کار ساده ایه، با حوصله و مرحله مرحله طبق مطلب پیش برید درست میشه.

  43. سمیر said

    چرا تو مراحل نصب و قسمت انتهایی install.php باز نمی شه

    • web3beta said

      نکات رو دوباره چک کنید! به ویژه دسترسی‌ها رو.

  44. masoud said

    فقط وردپرس

  45. سلام…… دمت قیژ! حال دادی. اما موقع نصب یه مشکل به localhost میده! روح و روانمو به هم ریخته! یه کمکی کنی اینم حل شه آقاییت و میرسونه….
    برای localhost چی باید بدم… یعنی تویه فایل wp-confing.php قسمت localhost چی بنویسم؟
    یه توضیح کامل مفید واسم به ایمیلم بده! نوکرتم! یاعلی

  46. شادی said

    سلام و خسته نباشید. اول از همه خیلی خیلی از وبلاگ خوبت ممنونم. من با کمک نوشته هات تونستم وبلاگ خیلی سنگین و پر حجمم رو از بلاگفا به وردپرس انتقال بدم ولی هنوز در حال تنظیم بعضی بخش هاش و یاد گرفتن کارکردهای وردپرس. کام هستم. الان تقریبا همه چیز دستم اومده جز یکی دو تا مسئله که هنوز نتونستم کشف کنم چه جوری باید تو وبلاگ درست کرد.
    اولیش این که چه طوری می تونم زیر هر پستم مطالب مرتبط رو که تو وبلاگ خودم قبلا درج شده بذارم…. اونم با عکس های کوچیک. تنظیمش کجاست؟ ا(فکر کنم نمونه هاش رو دیدی تو وبلاگهای آشپزی بلاگر، وبلاگ منم آشپزی یه با اجازه!)
    دومیش این که علامت های فس بوک و گوگل و…. که به شکل کوچیک انتهای پست هاتون می آد، چه کاربردی داره و چطور می شه تو پست هام بذارم.
    اگر جواب تو پست های قبلی شما بوده معذرت می خوام که دوباره پرسیدم. سعی کردم با خوندن مطالب جوابهام رو بگیرم اما هنوز آشنا نشدم.
    خیلی ممنونم

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه