بلاگفایی ها کمک میخواهند – بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت


هر چند ایجاد وبلاگ در وردپرس و بلاگر با چند کلیک ساده میسر میشود، اما همین امر ساده برای بسیاری پیچیده و غیر ممکن است. همچنین کسانی که مدتها به چند امکانِ محدود وبلاگنویسی دسترسی داشته اند، امکاناتِ گسترده و حرفه ایِ وردپرس و بلاگر برای شان پیچیده مینماید.

اما متاسفانه هیچ آموزش کاملی برای ایجاد وبلاگ و وبلاگنویسی در سرویسهای بلاگر و وردپرس به زبان فارسی وجود ندارد. وب 3 از مدتها پیش در انتظار رفع این نقیصه و تهیه ی آموزش های کامل از جانبِ دوستان از جمله گروه های وردپرس و بلاگر فارسی بود. اما عضویت، پرسش و پاسخ و یافتن راه حل مشکل در این گروه ها چنان مراحل پیچیده ای دارد که خود نیاز به آموزش دارند. کسی که قادر به عضویت و استفاده از مطالب این گروه ها باشد به طریق اولی خود قادر به ایجاد وبلاگ و حل مشکلات ابتدایی خود خواهد بود.

.

بلاگفایی ها کمک میخواهند:
بعنوان مثال، این کامنت *** را بخوانید:

دوست گرامي
مشکل از نبود يک راهنماي ساده و به زبان آدميزاد است که به ما وبلاگ نويسان بلاگفايي بگويد که چطور يک وبلاگ با ظاهر مناسب و امکانات مناسب مثل وبلاگ شما و ديگر بزرگان وردپرسي در وردپرس داشته باشيم.
کدام قالب را انتخاب کنيم که فارسي باشد و ظاهر مناسبي داشته باشد؟ کدام پلاگين را نصب کنيم تا نظرات پس از تائيد نمايش داده شود ؟ براي آمار چه کنيم؟ ليست مطالب پربيننده را چطور نمايش بدهيم؟ چطور پيوندهاي روزانه را نمايش دهيم؟ چطور لينک ثابت دوستان را نمايش دهيم؟ چطور لينکهاي ورودي را نمايش دهيم؟ و… کلاً بصورت گام به گام مهمترين نيازهاي يک وبلاگ نويس که از سرويس وبلاگي بلاگفا استفاده مي کرده را پاسخگو باشد

حالا هي شما و ديگر بزرگان وردپرس برويد بالاي منبر و با شيرازي کل کل کنيد؟! پيشنهاد مي کنم يک وبلاگ براي مهاجرين به وردپرس راه بياندازيد که بصورت گام به گام بتوانيم يک وبلاگ فارسي زيبا و با امکانات مناسب در وردپرس راه بياندازيم.

در ضمن براي حمايت از مهاجرين به وردپرس مي توان وبلاگ هاي جديد را که مثلاً 5 پست مفيد دارند (کپي پيست از ديگران نيست ) بر حسب موضوع در اين وبلاگ معرفي کرد تا با پربيننده شدن اين وبلاگ ها اين وبلاگ نويس ها به نوشتن خودشان در وبلاگ وردپرسي شان ادامه دهند.

اين پيشنهاد را براي شما و چند نفر از بزرگان وردپرس مي فرستم تا شايد کسي پيدا شود و قدمي بردارد.

.

بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت به بلاگر و وردپرس:
از مدتها پیش تصمیم گرفتم که آموزش های کاملی برای ایجاد وبلاگ و وبلاگنویسی در وردپرس و بلاگر فراهم کند. اما طرح ها، پروژه ها و مشغله ها، این مساله را تاخیر می انداخت. پس از داستانِ وردپرس فارسی و بلاگفا، اولین چیزی که خودنمایی میکرد جای خالی این آموزش ها بود و از همان زمان این مساله در اولویت قرار گرفت. در حالی که وب 3 در حال تهیه ی آموزش ها و تکمیلِ راه حلها بود، شاهدِ کامنت هایی بود که وجود این نیاز را تایید و تاکید میکردند، بعنوان مثال این کامنت که به آن اشاره شد. مطالب مطرح در کامنت، همه مسائلی بودند که در حالِ تکمیل آنها بودم. اکنون برخی از راهکارها و آموزشها ارائه شده و برخی دیگر نیز تا چند روز آینده تکمیل و ارائه خواهند شد.

«بلاگ.پرس»، برای حمایت، راهنمایی و کمک به مهاجرین و تازه واردهای بلاگر و وردپرس ایجاد شده است. «بلاگ.پرس» به همه ی نیازها، مشکلات و پرسشها در مورد وبلاگنویسی و ایجاد وبلاگ در سریعترین زمان ممکن پاسخ خواهد گفت. همین جا دست همه ی دوستانی که مایل به همکاری در بلاگ پرس هستند را به گرمی میفشرم.
.
منبع: وب 3

.

مطالب مرتبط:
40 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی

دعوت از وبلاگنویسان برای مهاجرت از سرویسهای وطنی به وردپرس و بلاگر

راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام

آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات

فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش
(خواهر وب 3)
زندانِ ایران، بندِ بلاگفا
(خواهر وب 3)

.

تقدیم:
این مطلب را به مهاجرین وردپرس و بلاگر تقدیم میکنم.

.
وب 3، خواهرِ وب 3 و بلاگ.پرس را از طریق خوراک، *، *، تویتر و فرندفید دنبال کنید تا در جریان آخرین مطالب مرتبط با وبلاگنویسی قرار بگیرید.

.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

۱ دیدگاه »

  1. 1>> ثبت‌نام که هیچی، خیلی راحته و در عین حال شما توضیح دادید
    2>> و من دست شما را به گرمی می‌فشارم. در حدی که بلدم سوالات ابتدایی رو می‌تونم پاسخ بدم. کمکی بر بیاد، در خدمتیم

    وب 3: تشکر
    1- بله هدف از توضیح مرحله به مرحله و نکته به نکته ی همه ی نکات این بوده که هر کس با هر میزان اطلاعات قادر به ایجاد وبلاگ و مدیریت آن باشد. همین مسائل ابتدایی برای بسیاری پیچیده و حتی غیر ممکن هستند.
    2- تشکر از اعلام آمادگی شما برای همکاری. باید حجم درخواست ها بررسی شوند، اگر قادر به پاسخ گویی نباشم مزاحم شما نیز خواهم شد. تشکر فراوان

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه