راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام


وردپرس از محبوبترین سرویسهای وبلاگنویسی در میان کاربران وب است که بیشترین رشد را در مقایسه با دیگر سرویسهای وبلاگنویسی در میان کاربران وب داشته است. وردپرس دات کام با سرویس مدیریت محتوای وردپرس دات ارگ مدیریت میشود. هر چند ایجاد وبلاگ در وردپرس با چند کلیک ساده میسر میشود، اما همین امر ساده برای بسیاری پیچیده و غیر ممکن است. در این مقاله ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام بصورت مرحله به مرحله شرح داده میشود. مقاله ی «آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات» نیز وبلاگنویسی در وردپرس دات کام را بصورت کامل آموزش میدهد.

.

مراحل ایجادِ وبلاگ در وردپرس دات کام:

1- برای ایجاد وبلاگ در وردپرس نیاز به ایمیل دارید. اگر ایمیل ندارید به اینجا بروید و یک ایمیل ایجاد کنید.
2- برای ایجاد حساب در وردپرس به اینجا رفته و روی Sing Up Now کلیک کنید. یا از اینجا مستقیما به صفحه ی ایجاد وبلاگ در وردپرس بروید.

web3bloggpressw0

3- در مقابلِ username نام کاربری دلخواه و در مقابل Password رمز عبور دلخواه خود را وارد کرده درConfirm رمز عبوری را که وارد کرده بودید تکرار کنید. قبل از … I have read و Gimme a blog را تیک زده، در مقابل Email address ایمیل خود را وارد کرده و روی Next کلیک کنید.

web3bloggpressw1

4- در مقابلِ Blog Domain آدرس و در مقابل Blog Title نام دلخواه را برای وبلاگ خود انتخاب کنید. آدرس وبلاگِ ایجاد شده http://Domain.wordpress.com که بجای Domain عبارتِ دلخواه شما که در مقابلِ Blog Domain مینویسید خواهد بود. از کشوی مقابل Language زبانِ فارسی را انتخاب کنید و تیکِ Privacy را زده روی Singup کلیک کنید.

web3bloggpressw3

5- صفحه ای باز میشود که خبر از ارسال پیامی به ایمیل شما میدهد. و از شما میخواهد که برای تکمیل ثبت نام، ایمیل خود را چک کنید. در این صفحه لازم نیست کار خاصی انجام دهید.

web3bloggpressw5

6- به ایمیل خود وارد شوید، روی عنوانِ ایمیلی که وردپرس برای شما ارسال کرده کلیک کرده و  آنرا باز کنید.

web3bloggpressw50

7- ایمیل ارسالی از وردپرس، حاویِ لینکی است که برای تکمیل ثبت نام باید روی آن کلیک کنید.

web3bloggpressw51

8- صفحه ای باز میشود که فعال شدنِ حساب را به اطلاع میرساند. روی Login کلیک کنید.

web3bloggpressw8

9- شناسه و رمز خود را وارد کرده «ورود» را بزنید. چنانچه نام وبلاگ نمایان نشد. به http://m.wordpress.com بروید، شناسه و رمز عبور را وارد کرده و روی Login کلیک کنید.

web3bloggpressw9

10- پس از اینکه نام وبلاگ نمایان شد روی نام وبلاگ کلیک کنید.

web3bloggpressw48

11- اکنون وارد قسمت مدیریت حساب خود در وردپرس شده اید.

web3bloggpressw36

برای آشنایی با وردپرس مقاله ی «آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات» را بخوانید.

.

چند نکته ی مهم دیگر:
1- در میانِ مراحل ثبت نام، چنانچه مورد انتخابی – مثلا آدرس وبلاگ – پیش از شما توسط کس دیگری انتخاب شده باشد قادر به انتخاب آن نبوده و وردپرس از شما میخواهد که انتخاب دیگری داشته باشید. برای بعضی از پارامتر ها مانند آدرس وبلاگ نیز تعداد کاراکترها از میزانِ خاصی (:مثلا چهار کاراکتر) باید بیشتر باشد.

2- پس از ایجاد وبلاگ، وردپرس یک مطلب و یک نظر برای وبلاگ درج میکند که با رفتن به قسمت مدیریت > نوشته ها، میتوانید آنها را حذف کنید.

3- برای ورود به حساب خود در وردپرس به http://wordpress.com رفته، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی Login کلیک کنید، چنانچه نام وبلاگ نمایان نشد، به http://m.wordpress.com بروید، شناسه و رمز عبور را وارد کرده و روی Login کلیک کنید. پس از نمایان شدنِ نام وبلاگها  به http://yourblog.wordpress.com/wp-admin برويد [:بجای yourblog نام وبلاگ مورد نظر را وارد کنید] تا وارد بخش مدیریت وبلاگ خود شوید.

4- برای دسترسی سریعتر به قسمت های مختلف مدیریت وبلاگ، میتوانید قسمتهای مورد نظر را در مرورگر خود بوکمارک کنید.

5- برای ایجاد وبلاگهای دیگر، کافی است وارد حساب خود در وردپرس شده، روی Register another blog کلیک کرده، وبلاگهای متعددی ایجاد و مدیریت کنید.

.
منبع: وب 3
.

مطالب مرتبط:
بلاگفایی ها کمک میخواهند – بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت
40 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی
دعوت از وبلاگنویسان برای مهاجرت از سرویسهای وطنی به وردپرس و بلاگر
آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات

فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش
(خواهر وب 3)
زندانِ ایران، بندِ بلاگفا
(خواهر وب 3)
.
تقدیم:
این مقاله را به همه ی دوستانی که وبلاگنویسی در وردپرس دات کام را آغاز میکنند تقدیم میکنم.
.
وب 3، خواهرِ وب 3 و بلاگ.پرس را از طریق خوراک، *، *، تویتر و فرندفید دنبال کنید تا در جریان آخرین مطالب مرتبط با وبلاگنویسی قرار بگیرید.
.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

38 دیدگاه »

  1. منیره said

    اوه!! چه جالب. همين الان الان داشتم چنين پستي مينوشتم. خيلي خيلي خوب شد پستتونو ديدم و الكي زحمت نكشيدم.
    واقعا مرسي.

    وب 3: خواهش!

  2. snjonline said

    سلام
    من توی وردپرس چندین دفعه با همین روش وبلاگ ساختم با موفقیت ولی صفحه login برام باز میشه ولی وقتی اطلاعات را وارد میکنم لود نمیشه و به کنترل پانل هدایت نمیشه صفحه خطای بروزر میاد! ممکنه اشکال از کجا باشه! یعنی کسی داره اطلاعات رو میدزده؟

    وب 3: توی مقاله به این مشکل و راه حل اون اشاره شده است، شما باید از http://m.wordpress.com اطلاعات رو وارد کرده و وارد وردپرس شوید. یکبار دیگر قسمتهایی که مربوط به ورود به وردپرس هست را به دقت بخوانید. برای توضیح بیشتر مقاله ی «فیـ.لترینگِ سرچشمه ها ـ لاگین شدن و ارسال مطالب به وردپرس و بلاگر» را بخوانید. اگر کمک خواستید خبر کنید. تشکر

  3. delzadeh said

    من محل مورد 5 «چند نکته مهم دیگر» را داشبوردم پیدا نکردم. چرا؟

    وب 3: توی داشبورد نیست. وقتی به وردپرس لاگین میشوید، در همان صفحه ی اصلی این امکان در دسترس هست. به عکسی که زیر شماره ی 10 هست دقت کنید.

  4. musajahandideh said

    سلام مراحل باموفقیت طی شد بسیار تشکر

    وب 3:سلام، موفق باشید.

  5. alasra said

    بسم الله
    سلام ، لطفا انتقال مطالب ازپارسی بلاگ راقراردهید من وبلاگم رابه اینجامنتقل کردم به وردپرس
    باتشکر

    وب 3: سلام، چشم

  6. mehrbod said

    سلام
    ميشه به من بگيد چطور ميتونم آيكن ارسال به بالاترين و بقيه چيزها رو پايين نوشته هام توي وبلاگم بيارم؟
    ممنون ميشم از راهنماييت

    وب 3:سلام، لطفا سوالات غیر مرتبط با مطالب را در صفحه ی «پرسش و ارتباط» که لینک آن زیر آیکن متحرک خوراک در بالا راست وبلاگ هست مطرح کنید. برای دکمه ها مقاله ی «دکمه های بوکمارک اشتراکی برای بلاگر، وردپرس دات کام و وردپرس دات اورگ» را ببینید. ضمنا لطف کنید آدرس وبلاگتون رو هم بنویسید تا بتونم کمکتون کنم

  7. سلام . مطلب بسیار خوب و کاملی بود. ولی یه انتقاد کوچک.
    در بخش معرفی ایمیل شما سرویس جی میل رو برای ایجاد ایمیل درج کردین. این به نظرم یکم مفهوم آزادی در وب رو نقض می کنه. بهتر بود سرویس یاهو هم معرفی می شد. البته چیز زیاد بزرگی نیست. ولی اگر همه چیز ما کامل باشه به نفع ماست.ممنون

    وب 3: سلام، ممنون، قصد این مقاله معرفی سرویسهای مختلف ایمیل نیست. علاوه بر این اگر قرار به معرفی سرویسهای ایمیل باشد چرا فقط جیمیل و یاهو معرفی شوند؟ پس صدها، بلکه هزاران سرویس رایگان ایمیل دیگر چه؟ علاوه اینکه پیشنهاد جیمیل به این دلیل است که بعدها با آن کار داریم و خوانندگانی که ایمیل ندارند، مجبور نشوند بخاطر نکاتی که در مقالات بعد خواهد آمد ایمیل جدیدی در جیمیل ایجاد کنند. تشکر

  8. دارم به این فکر می‌کنم که باید به «وب 3» لقب مفیدترین، کاربردی‌ترین، مهم‌ترین و موفق‌ترین وبلاگ وبلاگستان آی‌تی و کلاً وبلاگستان فارسی را داد. واقعاً که فوق‌العاده‌اید. از همه‌ی این پستهای خوب و جالب متشکرم…
    پی‌گیر خوراکتان هستیم، مدتهاست!

    وب 3: تشکر، لطف دارید. به امید اینکه بتوانم انتظارات را بر آورده کنم و به القابی که دادید نزدیک شوم.

  9. […] راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام […]

  10. سینا کواری said

    آیا مقاله ای آموزشی برای استفاده از http://www.wordpress.org هم نوشته‌اید؟ (منظورم راهنمای ایجاد وبلاگ است با استفاده از دومین شخصی) یا اینکه اگر جای دیگری این راهنما وجود داشته باشد، ممنون میشوم که آدرسش را اطلاع دهید. سپاسگزارم سینا
    زوریخ – سوییس

    وب 3: برای وردپرس دات اورگ میتوانید از راهنمایی ها و آموزشهای مستندات فارسی وردپرس یا این مقاله استفاده کنید.

  11. soiltronics said

    سلام
    نحوه نمایش را به هر صورت که عمل میکنم عوض نمیشود جکار کنم؟

    وب 3: مقاله ی «آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات» را بخوانید، اگر پاسخ سوال تان را نیافتید، دقیقا بگویید در کدام بخش مشکل دارید تا بتوانم راهنمایی تان کنم، سوالات غیر مرتبط با مطالب را نیز اینجا مطرح کنید.

  12. ساحل said

    من یه مشکل دارم اونم اینه که هر اسمی رو که وارد میکنم برای اسم کاربری مینویسه کهONLY LOWERCASE LETTERS AND NUMBERS ALLOWD شاید تا حالا با بیش از 20 تا اسم امتحان کرده باشم اما همش همین رو میگه باید چه کار کنم؟؟؟؟؟؟
    وب 3: فقط از حروف الفبا و اعداد استفاده کنید، از کاراکترهای ویژه استفاده نکنید. اگر مشکلاتان ادامه پیدا کرد یکی دو نمونه از مواردی که وارد کرده اید کامنت بگذارید تا بررسی کنم

  13. ساحل said

    من همه چیز رو امتحان کردم مثل dream …sahel …love lornاما هیچ کروم جواب نداده نه ساحل
    ممنون میشم اگر کمک کنید
    وب 3این نامها قبلا توسط اشخاص دیگری استفاده شده اند، شما باید نام دیگری انتخاب کنید، مثلا sahel1 را میتوانید انتخاب کنید یا هر نام دیگر تا وقتی که پیام «Sorry, that username already exists» نمایش داده نشود و هیچ بخشی قرمز نباشد. ضمنا شما با ایمیل تان یک حساب در وردپرس ایجاد کرده اید، این باکس و اسپم ها رو چک کنید. بخش «چند نکته ی مهم دیگر» از همین مقاله را یک بار دیگر بخوانید.

  14. Roya said

    با سلام و تشکر از مطالبي که گذاشتين.من آدرس خودمو اکتيو کردم ولي اصلاً نميتونم log in بشم.هم از wordpressو هم از m.wodpress امتحان کردم.
    وب 3: سلام
    به http://m.wordpress.com برويد پس از وارد کردن مشخصات و لاگين شدن به http://yourdomain.wordpress.com/wp-admin برويد [:بجای yourdomain نام وبلاگ خود را وارد کنید] اگر موفق نشديد احتمالا شناسه و رمز عبور را درست وارد نميکنيد يا اصلا حساب وردپرس تان ايجاد نشده است.
    مقاله ي «فيـ.لترينگِ سرچشمه ها ـ لاگين شدن و ارسال مطالب به وردپرس و بلاگر» را بخوانيد.

  15. Roya said

    با سلام مجدد .ممنون از پاسختون .من یک آدرس جدید با راهنمایی وبلاگ شما ایجاد کردم ( قبلاً هم با همون روش ایجاد کرده بودم) بعد از دریافت ایمیل حاوی اکتیو شدن وبلاگ هم در خود wordpress و هم در mworpress -مراحل 7 و 8 وبلاگ شما- user & pass رو که وارد میکنم The page cannot be displayed مییاد.
    وب 3: پیشنهاد میکنم کلا با استفاده از راهنمایی های مقاله ی «فيـ.لترينگِ سرچشمه ها ـ لاگين شدن و ارسال مطالب به وردپرس و بلاگر» در حالیکه از طریق فیـ.لترشکن آنلاین هستید وبلاگ را ایجاد و وارد آن شوید، با یک مرورگر دیگر نیز آزمایش کنید.

  16. meysam said

    سلام، از راهنمایتون ممنونم
    وب 3: سلام، خواهش

  17. newreza11 said

    سلام خیلی جالب و زیبا بود، مرسی
    وب 3: سلام، خواهش

  18. عالي بود ممنون!!!
    وب3: خواهش!

  19. yekimeseman said

    سلام
    من بايد يك دنيا از شما تشكر كنم. ديگه داشتم نااميد مي شدم. تقريبا 2 هفته است كه نمي تونستم وارد وبلاگم بشم. وبلاگم توي ورپرسه و وقتي مي خواستم وارد بشم اينترنت اكسپلورر و فايرفاكس خبر مي دادند كه نمي تونند صفحه مورد نظر رو پيدا كنند. خلاصه اينكه امروز با ناميدي اومدم يه وبلاگ تازه بسازم كه ييهو يكي از لينك هاي شما نجاتم داد :«چنانچه نام وبلاگ نمایان نشد. به http://m.wordpress.com بروید، شناسه و رمز عبور را وارد کرده و روی Login کلیک کنید.» و من تونستم. موفق شدم وارد وبلاگم بشم و بابتش يك دنيا از شما متشكرم. راستي مشكل كار از كجا بود؟ كامپيوتر ما؟!
    وب 3: سلام، خواهش! مشکل اینه که سکیور [آدرسهایی که جهت امنیت بیشتر با https شروع میشوند] در اغلب نقاط کشور بجز استثنائاتی فیـ.لتر شده، حتی سرویسهای گوگل هم برای مدتی فیـ.لتر بودند که آنها را استثناء کردند، وردپرس و بسیاری سرویسهای مهم وب دست کم برای لاگین از سکیور استفاده میکنند، http://m.wordpress.com در واقع آدرس موبایل وردپرس هست که بدون https میتونید از طریق اون لاگین کنید وگرنه راهی ندارید جز استفاده از فیـ.لتر شکن. برای اطلاعات و توضیحات بیشتر اینجا رو ببینید!

  20. 2panjereh said

    سلام چرا نميشه پوسته رو ازتوي پوسته هايي كه ازخود وردپرس دانلودكردم تغييربدم؟؟ حالا كچل ميشم
    وب 3: سلام، نمیشه، توضیحات بیشتر رو اینجا بخون!

  21. 1tamobile said

    دمت گرم واقعا خوب بود

    : )

  22. afshin7 said

    فوق العاده بود.
    خیلی خیلی ممنون
    : )

  23. jomhooriyat said

    سلام چطور دنباله را به انتهای مطلبت اضافه کردی؟من نمی تونم.لطفا کمک کنید.
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببین!

  24. علي said

    سلام .خيلي آموزش علييه.من موق ثبت نام چند تا مشكل داشم.
    1- وقتي مي خواستم اسم سايت و انتخاب كنم هركاري كردم كه توي اسم سايت عدد تايپ نكنم نشد .اخر ععد تو اسم سايتم گذاشم.
    2 -و قتي ايميل فعال سازي اومد.user و pass منو نشون نداد ( با firefox رفتم.)نميدونم چرا .بعدش يه ايميل ديگه برام اومد كه username نشون داد ولي pss با علامت (*)اومد.اخرم مجبور شد توي صفحه كه ايميل فعال سلازي بود .روي reset password كليك كنم.تا يه pss جديد بده.
    وب 3: سلام
    1- قبلا وبلاگی با آن نام ثبت شده بوده بخاطر همین نتوانسته اید بدون عدد آن نام را انتخاب کنید
    2- یوزرنیم و پسورد را خودتان انتخاب میکنید و نیاز نبوده که آنها را از ایمیل متوجه شوید …

  25. azi said

    مرسي

    : )

  26. reza said

    bloghaa هم یه چیزی تو این مایه هاست درسته؟
    وب 3: اگه منظورتون روش ایجاد وبلاگ در بلاگها ست بله چون اون هم با وردپرس ام یو مدیریت میشه

  27. مهدی said

    سلام
    ببخشید شما می دونید چه بلایی سر بلاگها اومده؟؟
    وب 3: سلام، هر بلایی ممکنه سر سرویسهای وطنی بیاد

  28. افروز said

    سلام
    صفحه ساین اپ باز نمیشه
    چیکار کنم؟
    وب 3: سلام، برای ثبت وبلاگ از فیـ.لتر شکن استفاده کنید،این مطلب رو ببینید!

  29. amini said

    ببخشید عکس گراواتر من داخل وبلاگم مشخص نیست اما تو بعضی وبلاگها نشون داده میشه ،میخواستم ببینم از چیه؟ مچکرم
    وب 3: در بخش «آواتور در وردپرس دات کام:» از این مطلب توضیح داده ام.
    برای favicon داشبورد وردپرس>تنظیمات>همگانی، بخش «شمایل / عکس وب نوشت» را تنظیم کنید.

  30. amini said

    چون الان دیدم اینجا هم مشخص نبود،ممنون میشم راهنمایی کنید
    مثلاتوی این وبلاگ مشخصه :
    http://rahebipayan.wordpress.com
    وب 3: پاسخ دادم.

  31. abed said

    با عرض سلام و خسته نباشید. من دیگه داشتم کاملا نا امید میشدم،به هر آموزشی مراجعه میکردم فقط چیزهای سطحی نوشته شده بود و خواننده را سردرگم میکرد،راستی من یک دامنه (makkoran.ir) ایجاد کردم آیا میتونم وبلاگمو makkoranpc.wordpress.com به این دامنه متصل کنم؟ اگه میتونم لطفا منو راهنمایی کنید و اگه نمیتونم لطف کنید بگید راهش چیه.با تشکر از سایت مفید شما
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببین!
    البته میتونید به رایگان به این شکل http://web3beta.net وبلاگ تون رو داشته باشید.

  32. سلام
    بنده هم در نقد آقای علیرضا شیرازی مدیر بلاگفا پستی قرار دادم .
    ضمن اینکه بی نهایت بابت آموزش کوچیدن سپاسگزارم ، خانواده ای رو از نگرانی نجات دادی !
    بر من است کوچاندن شمار بسیاری از این زندان مجازی
    بیا از این ورا گذری . . .
    خودزنی علیرضا شیرازی در بلاگفا
    وب 3: سلام، ممنون

  33. سلام/حقیقتا مدت زمان زیادیست که می خواهم کوچ کنم/نه به تشویق کسی /امکانات ورد پرس به نظر حرفه ای تر می آید اما این اینتر نت لعنتی در ایران اجازه هیچ گونه مانور نمی دهد /اگر کسی میتواند کمکم کند/متشکرم
    وب 3: سلام، از یک کافی نت با اینترنت پر سرعت اقدام کنید.

  34. mersad said

    سلام
    چطوری می شه شیر ایتم های گودر و تو نوار کنار وبلاگ تو وردپرس گذاشت ؟

    فک کنم سوالم مربوط به همین پست باشه اگه مربوط نبود شرمنده

    • web3beta said

      سلام، از نما>ابزارکها، یک ابزارک rss افزوده و خوراک گوگل ریدر اشتراکی تون رو در آن وارد کنید، برای بدست آوردن آدرس خوراک گوگل ریدر اشتراکی خود از گوگل ریدر به Settings>Folders and Tags رفته از مقابل Your shared items روی private view public page کلیک کنید، در صفحه ی باز شده از طریق آیکن نارنجی رنگ مرورگرتان میتوانید آدرس خوراک را به دست آورید.

  35. اراز said

    سلام من هرچه قد میخوام به صفحه ثبت نام برم میگه صفحه مورد نظر پیدا نشدلطفا راهنمایی کنید ممنون

  36. اراز said

    سلام من هرچه قد میخوان به صفحه ثبت نام برم میگه صفحه مورد نظر پیدا نشد لطفا راهنمایی کنید ممنون

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه