راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در بلاگر


بلاگر از محبوبترین سرویسهای وبلاگنویسیِ دنیا است که توسط گوگل خریداری شده و در حالِ حاضر بیشترین تعدادِ وبلاگها را به خود اختصاص داده است. هر چند ایجاد وبلاگ در بلاگر با چند کلیک ساده میسر میشود، اما همین امر ساده برای بسیاری پیچیده و غیر ممکن است. در این مقاله ایجاد وبلاگ در بلاگر بصورت مرحله به مرحله شرح داده میشود. مقاله ی «آموزش کامل بلاگر؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات» نیز وبلاگنویسی در بلاگر را بصورت کامل آموزش میدهد.

.

مراحل ایجاد وبلاگ در بلاگر:

1- برای استفاده از هر یک از سرویسهای متعددی که گوگل ارائه میدهد باید حسابِ جیمیل داشته باشید. اگر در جیمیل حساب ندارید به اینجا بروید و یک حساب ایجاد کنید.

2- برای ایجاد وبلاگ در بلاگر به http://www.blogger.com رفته، از منوی کشویی مقابل زبان، زبان پارسی را انتخاب کنید. در بخش نام کاربری، نامِ کاربریِ جیمیل (:ایمیل) و در قسمت رمز عبور، رمز عبور جیمیل خود را وارد کنید. و روی «وبلاگ را ایجاد کنید» کلیک کنید.

web3bloggpressb0

3- در مقابلِ نام نمایشی نامی را که میخواهید بعنوانِ نامِ نویسنده ی وبلاگ نمایش داده شود بنویسید. تیکِ قبل از «من شرایط سرویس را می پذیرم» را زده و روی «ادامه» کلیک کنید.

web3bloggpressb1

4- در مقابل عنوان وبلاگ، نام و در مقابل آدرس، آدرسِ انگلیسیِ دلخواه خود را برای وبلاگ بنویسید و روی «ادامه» کلیک کنید. آدرس وبلاگِ ایجاد شده  http://Domain.blogspot.com که بجای Domain عبارتِ دلخواه شما که در مقابلِ «آدرس وبلاگ» مینویسید خواهد بود.

web3bloggpressb2

5- با کلیک روی «الگوی پیش نمایش» پیش نمایش وبلاگ را با آن الگو مشاهده کنید. از میانِ الگوها، الگوی دلخواه خود را برای قالبِ وبلاگ انتخاب و روی «ادامه» کلیک کنید.

web3bloggpressb3

6- اکنون وبلاگ ایجاد شده است، با کلیک روی «شروع وبلاگ نویسی» وارد بخش ارسال پیام (:مطلب) میشوید. میتوانید مطالب مورد نظر خود را نوشته و منتشر کنید.

web3bloggpressb4

.

قالب فارسی برای بلاگر:

بلاگر زبان فارسی را نیز پشتیبانی میکند، اما قالبهای بلاگر برای زیباتر و استاندارد شدن باید فارسی سازی شوند. به بخشِ پوسته ها در بلاگر فارسی رفته از میانِ قالبهای فارسی سازی شده، قالب دلخواه را دانلود کنید. Rounders3 از زیباترین و محبوب ترین قالب های پیشفرضِ بلاگر به دو شکل دو ستونه و سه ستونه، توسط وب 3 فارسی سازی شده است. Rounders3 دو ستونه را از اینجا و Rounders3 سه ستونه را از اینجا یا از جعبه ی دانلود  وب 3 میتوانید دانلود کنید. برای باگذاری قالب در بلاگر، به چیدمان>ویرایش HTML، رفته، Browse را زده، قالب فارسی سازی شده ای که دانلود کرده اید و با پسوند xml میباشد را از پنجره ی باز شده Open کرده، «بارگذاری» را بفشارید. پس از فشردنِ «بارگذاری» اغلب اخطار «لطفاً حذف عناصر صفحه زیر را تأیید کنید، کلیه داده های پیکربندی عناصر صفحه از بین می رود» نمایش داده میشود، برای ادامه ی کار و تغییر قالب روی «تایید و ذخیره» کلیک کنید. نمونه ی قالبِ Rounders3 دو ستونه در http://rounders3fa.blogspot.com و Rounders3 سه ستونه در http://rounders3col3fa.blogspot.com قابل مشاهده است.

web3bloggpressb18

چند نکته ی مهم:
1- در میانِ مراحل ثبت نام، چنانچه مورد انتخابی – مثلا آدرس وبلاگ – پیش از شما توسط کس دیگری انتخاب شده باشد قادر به انتخاب آن نبوده و بلاگر از شما میخواهد که انتخاب دیگری داشته باشید. برای بعضی از پارامتر ها نیز تعداد کاراکترها از میزانِ خاصی باید بیشتر باشد.

3- برای ورود به حساب خود در بلاگر به http://www.blogger.com رفته، نام کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و روی «ورود به سیستم» کلیک کنید،

4- برای دسترسی سریعتر به قسمت های مختلف مدیریت وبلاگ، میتوانید قسمتهای مورد نظر را در مرورگر خود بوکمارک کنید.

5- برای ایجاد وبلاگهای دیگر، کافی است وارد حساب خود در بلاگر شده، روی «ایجاد یک وبلاگ» کلیک کرده، با همین یک حساب وبلاگهای متعددی ایجاد و مدیریت کنید.

.

منبع: وب 3

.

مطالب مرتبط:
آموزش کامل بلاگر؛ همه ی بخشها، تنظیمات، وبلاگنویسی
بلاگفایی ها کمک میخواهند – بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت
40 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی
دعوت از وبلاگنویسان برای مهاجرت از سرویسهای وطنی به وردپرس و بلاگر
راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام

.
تقدیم:
این مطلب را به همه ی دوستانی که وبلاگنویسی در بلاگر را آغاز میکنند تقدیم میکنم.

.
وب 3، خواهرِ وب 3 و بلاگ.پرس را از طریق خوراک، *، *، تویتر و فرندفید دنبال کنید تا در جریان آخرین مطالب مرتبط با وبلاگنویسی قرار بگیرید.

.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

35 دیدگاه »

  1. ضمن تشکر از زحمتی که کشیدید و میکشید، من متاسفانه موفق به دانلود پوسته فارسی red-white-web2 نمیشوم. ممکن است توضیحی بدهید؟ همه تلاش من منتهی به صفحه ای میشود که ظاهراً مربوط است به «account» ی که دیگر معتبر نیست! یا چیزی در این حدود انگار: http://parsi-hosting.com/suspended.page/ ممنون میشوم

    وب 3: خواهش! بله، متاسفانه هاست بلاگر فارسی امروز دچار مشکل شده است، بزودی مشکل بر طرف خواهد شد. اما تا قبل از آن میتوانید از پوسته ی فارسی Rounders3 که لینک دانلود آن در مقاله آمده است استفاده کنید.

  2. omid said

    تشکرمیکنم
    وب 3: خواهش

  3. ali said

    واقعا سایت زیبایی داری، امیدوارم موفق باشی، دستت درد نکنه
    وب 3: : )

  4. علی said

    دوست من جدا نمی دونم چطوری ازتون تشکر کنم. این اواخر هر چی این ور و اون ور زدم یه مطلب آموزشی در مورد گوگل بلاگر پیدا کنم نتونستم و توی این کند و کاوها بود که به صورت خیلی اتفاقی با سایت شما مواجه شدم، صمیمانه ازتون تشکر می کنم و امیدوارم که در آینده همینطوری مطالبتون رو به رشد باشه. چیزی که دوست دارم بگم اینه که متاسفانه خیلی از سایت های ایرانی با کلمات کلیدی منحصر به فرد افرادی رو که مشغول سرچ هستن می کشن طرف خودشون ولی از محتوی خبری نیست، وقتی می ری می بینی فقط منظورشون بالا بردن آمار بازدید کنندگان بوده. به جرات می تونم بگم یکی از معدود سایت های ایرانی که مطالبش واقعا کاربردیه سایت شماست و ای کاش ما ایرانی ها از اینکه اطلاعاتمون رو در اختیار عموم بذاریم نمی ترسیدیم.
    با سپاس، علی
    وب 3: ممنون، لطف دارید.

  5. احمد said

    سلام
    متشکرم دوست عزیز
    بنده هم از مطلب شما استفاده کامل بردم.
    موفق باشید.
    وب 3: سلام، ممنون

  6. s said

    واقعا عالی بود کامل و بی نقص . حتما از این به بعد به این سایت سر می زنم مرسی

    : )

  7. آرمین ایرانی said

    سلام
    دوست عزیز وقعا از راهنمایی کامل و بی عیب و نقص شما ممنونم . من که بسیار استفاده کردم .
    موفق باشید.
    وب 3: سلام، خواهش!

  8. مینا said

    سلام دوست عزیز ..
    ولی بعد از دانلود پوسته ی فارسی و وارد شدن به قسمت چیدمان و ویرایش HTML و انتخاب فایل و فشار دادن بارگذاری ، این خطا رو به من داد :
    تجزیه الگوی شما امکان پذیر نیست زیرا از شکل و قالب صحیحی برخوردار نمی باشد. مطمئن شوید که کلیه عناصر XML به درستی بسته شده باشند.
    پیام خطای XML: Content is not allowed in prolog
    چیکار کنم ؟
    وب 3: سلام، از قالبهای بلاگر فارسی استفاده کنید، اگر مشکلی بود نام قالب را بفرمایید تا بررسی کنم.

  9. سمیرا said

    سلام
    نمی دونم چرا قسمت چیدمان از روی وبلاگم حذف شده لطفا اگه میشه منو راهنمایی کنید.
    2.وبلاگی رو که ذخیره میکنیم قبل از اینکه پاک بشه کجا قرار میگیره؟
    وب 3: سلام،
    1- برای وبلاگ مذکور از الگوی [قالب] کلاسیک استفاده کرده اید. برای فعال شدن بخش چیدمان [layout] باید از الگوهای جدید استفاده کنید.
    در صفحه الگو، پیوندهای پیمایش زبانه «سفارشی کردن طرح خود» را جستجو کرده و روی آن کلیک کنید. پیامی دریافت می کنید مبنی بر این که Blogger از الگوی فعلی شما یک نسخه پشتیبان تهیه می کند. جهت ادامه روی «ارتقا الگوی خود» کلیک کنید. سپس یکی از طرح های الگوی پیش فرض را انتخاب کرده و روی «ذخیره الگو» کلیک کنید.
    2- وبلاگ را کجا ذخیره میکنید و از کجا پاک میکنید؟

  10. باران said

    سلام،
    من اولین پیام را در وبلاگ خود در بلاگر ارسال کرده ام اما وقتی وارد وبلاگ میشوم پیام را نمیبینم.
    چطور میتوان وبلاگ را از منظر بازدیدکنندگان دید؟
    وب 3: سلام، خب، آدرس اصلی وبلاگ رو باز کنید، آدرسی شبیه به این: http://www.web3b.blogspot.com، میتوانید لاگ اوت شوید یا از مرورگر دیگری استفاده کنید.

  11. مهرزاد said

    مطالب زیبایی نوشته ای دوست من.ازلطف شماممنونم.من که استفاده کردم.موفق باشی.

  12. سلام
    ضمن عرض خسته نباشيد.من چطور ميتونم كلمات كليدي براي وبلاگ خودم دربلاگرتعريف كنم؟
    باتشكر

  13. سلام
    خواستم در https://www.google.com حساب کاربری باز کنم
    شماره موبایل رو هم دادم
    اما ارور داد
    چیکار کنم؟

    • web3beta said

      سلام، بعضی اوقات شماره موبایل میخواد و شماره‌های ایران رو هم پشتیبانی نمیکنه، وقتی دیگر تلاش کنید، وقتی که شماره موبایل نخواهد.

  14. مسافر said

    میخوام فونت کامنت ها رو عوض کنم اما نمی دونم توی کدوم قسمت از کد html باید اینکار رو انجام بدم
    ممکنه راهنمایی کنید

  15. هژیر said

    سلام دوست من یه کمک کوچولو خواستم من بعد از تائید Gmailاشکال دارم یعنی اونجاکه باید کشورراانتخاب کنی ایران تایدنمیشه بعدش هم که یه کشور دیگه انتخاب کنی شماره تلفن بدی در صفحه بعد یه کد میخواد لطفا راهنمایی کنید mer30

    • web3beta said

      سلام، ایمیل دوم را معرفی کنید، مجددا تلاش کنید! گاهی شماره درخواست نمیشود.

  16. amir said

    سلام و تشکر بابت مطلبتون.
    من یه وبلاگ دارم با هاست persianblog.حالا میخوام این وبلاگ رو با تمام مطالب و نظراتش به blogspot ببرم.ممنون میشم اگه مراحل کار رو برام email کنین.

  17. بانو said

    سلام و ممنون بخاطر راهنمایی های خوبتون … راستش من در وبلاگ نویسی یه کم تازه کارم .. می خوام فونت فارسی برای بلگر بگذارم ولی نمی دونم چه جوری.. می خواستم ببینم اصلا امکانش هست؟

    و دیگه اینکه عکس من در نمایه رو 2 روزه که نشون نمی ده … و نمی تونم عکس دیگه رو هم بگذارم ..مشکل از کجاست؟

    ممنون میشم اگه راهنمایی کنید …

    • web3beta said

      سلام، اینجا توضیح داده‌ایم.
      برخی سرورهای تصویر بلاگر فیـ.لتر شده اند، این میتواند موجب عدم نمایش تصویر نمایه‌و عدم امکان آپلود تصویر جدید باشد.

      • بانو said

        ممنون از محبتتون …. خیلی کمک کرد ….

      • web3beta said

        خواهش!

  18. شادمهر said

    ای ول ای ول …

  19. شادمهر said

    سلام
    من توی بلاگر بخش تنظیمات از طریق گزینه ی اصلی آدرسم رو به http://www.halparki.com
    تغییر دادم ( خریداری کردم ) و نوشته بود که بعد از یک روز فضا تغییر می کنه اما الان یک هفته است هیچی … باید چیکار کنم ؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

  20. شادمهر said

    خسته نباشید

    حین تعویض قالب ، صفحه بهم ریخت و دیگه درست نمیشه
    ریخته بهم zagrosfilm.blogspot.com
    به شکل قالب های پیش فرض درآوردم .. نشد
    بخش طرح . عناصر صفحه » رو تغیر دادم .. نشد
    به حضرت عباس قسمش دادم .. نشد!
    به گمانم وختی از پیشنهاد شما مبنی بر تغییر برخی پارامترها ی » blog1″ fi blog2 » به html1″ به html2 » و بعد از اون بود که هرچی قالب عوض می کنم دوتایی میاد بالا

    بازهم سپاس

    • web3beta said

      از «طرح>ویرایش HTML» «بازگرداندن الگوهای عنصر صفحه به حالت پيش فرض» را کلیک کنید!

      • وب 3 عزیز سلام

        قالب رو تعویض کردم و حین بارگذاری وختی خواست که فایل هایی رو که از دست می دم نگه دارم ، تایید نکردم و این مشکل اساسی من بود
        ممنون درست شد
        یه پرسش دارم امیدوارم درست مطرح کنم
        برای انتقال آدرس وبلاگ و برداشتن wwwاز ابتدای آدرس شمادر یک پست راهنمایی کردید و لبته نوشتید نیاز به تغییراتی دارد…راستش من برای انتقا آدرس وبلاگم به آدرسی بدون wwwمشکل دارم و متوجه اشاره و راهنمایی شما نمیشم خیلی پیچیده اس انگار!
        اگه کمکم کنی اینکارو انجام بدم ممنون ت میشم
        با سپاس
        http://www.halparki.com
        به
        halparki.com

      • web3beta said

        سلام، مطلب کامله، باید با دقت مطالعه شود و با حوصله عمل کنید!

  21. مسعود نقیبی said

    با سلام من میخوام وبلاگ بسازم
    فرم رو پر کردم پسورد رو دادم مرحله بعدی اسم کشور و شماره موبایل رو خواست
    بعدش زنگ زد
    مرحله بعدش کد خواست اما ندارم باید چیکار کنم؟

    • web3beta said

      سلام، کدی که در تماس با شما خوانده می‌شود را وارد کنید!

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه