50 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی


از اولین و مهمترین دغدغه های وبلاگنویسان، انتخاب سرویسی است که پاسخگوی نیازهای وبلاگنویسی شان باشد. مقایسه میان سرویسهای مختلف وبلاگنویسی برای کسانی که وبلاگنویسی را شروع نکرده اند یا تنها برخی از سرویسها را تجربه کرده اند دشوار و گاه غیر ممکن است. در این مقاله «وردپرس دات کام و بلاگر با بلاگفا» و همچنین «وردپرس دات کام با بلاگر» مقایسه میشوند. از آنجا که به ادعای بسیاری «بلاگفا برترین و قدرتمندترین سرویس وبلاگنویسی وطنی است»، بسیاری از موارد طرح شده در مورد بلاگفا در مورد بقیه ی سرویسهای وطنی نیز صادق خواهد بود. البته در مورد دیگر سرویسها، همچنین در مورد بلاگفا مسائل دیگری نیز هست، اما برای اختصار به بیان برخی از مهمترین موارد اکتفا شده است. اغلبِ موارد نیز بصورت کلی مطرح شده اند و هر یک شامل موارد جزیی تر میباشند.

.

web3blogfalogo……web3wordpresslogo……web3bloggerlogo

.

مقایسه ی وردپرس دات کام و بلاگر با سرویسهای وطنی؛ بلاگفا:

1- آزادی: وردپرس و بلاگر: سرویسهای جهانی هستند، قوانین جهانی بر آنها حاکم است، آزادی و حقوق وبلاگنویسان را محترم شمرده، وبلاگها را به دلیل مطالبشان حذف نمیکنند. سرویسهای وطنی: مطالب منتشره در وبلاگها باید مطابق با قوانین جمهوری اسلامی ایران باشد، ضمنا از فیـ.لتر سلایق مدیرانِ سرویسها نیز بگذرد. چه بسیار وبلاگها که به دلیل همسو نبودن با سیاست های جمهوری اسلامی یا سلایق مدیرانِ این سرویسها حذف شده یا میشوند.

2- احترام و پاسخگویی: وردپرس و بلاگر: به وبلاگنویسان احترام گذارده، در مقابل آنها پاسخگو میباشند. سرویسهای وطنی: اغلب هیچ تعهدی در قبال وبلاگنویسان و مشکلاتِ احتمالی آنها ندارند.

3- حریم خصوصی: وردپرس و بلاگر: اطلاعاتِ شخصی وبلاگنویسان را در اختیار کسی قرار نمیدهند. سرویسهای وطنی: در صورت درخواست مقامات، ملزم به در اختیار گذاردن اطلاعات شخصی کاربران میباشند.

4- گروه پشتیبانی: وردپرس و بلاگر: گروه های فارسی و انگلیسی بلاگر و وردپرس به سوالات کاربران پاسخ میدهند. سرویسهای وطنی: گروهی برای پاسخ گویی به سوالاتِ وبلاگنویسان وجود ندارد.

5- تداوم خدمات: وردپرس و بلاگر: از بين رفتن شرکت گوگل یا وردپرس نامحتمل است. سرویسهای وطنی: به دلایل فراوان ادامه ی حیات طولانی مدت این سرویسها نامحتمل است.

6- فیـ.لترینگ: وردپرس و بلاگر: وبلاگها در این سرویسها کمتر فیـ.لتر شده، در صورت فیـ.لتر نیز وبلاگها حذف نشده، قابل دسترسی میباشند. سرویسهای وطنی: فیـ.لترینگ بسیار شدیدتر بوده و نوع فیـ.لترینگ متفاوت و همراه با حذف کامل وبلاگ میباشد.

7- کپی رایت: وردپرس و بلاگر: وبلاگنویسان در این سرویسها حقوق مولف را رعایت میکنند، موارد نادر تخلف نیز قابل گزارش و پیگیری میباشد. سرویسهای وطنی: اغلب وبلاگهای این سرویسها حقوق مولف را محترم نمیشمارند. راه مشخصی برای گزارش و پیگیری تخلفات وجود ندارد.

8- امنیتِ اطلاعات: وردپرس و بلاگر: از پشتیبانی فنی بسیار قدرتمند بهره میبرند، اطلاعات و مطالبِ وبلاگها حذف نمیشوند. سرویسهای وطنی: بارها اطلاعات و مطالبِ وبلاگها در اثر مشکلات فنی و غیر فنی حذف شده و از دست رفته اند. هیچ گونه تضمینی برای حذف نشدنِ وبلاگ و مطالب آن وجود ندارد.

9- مدیریت: وردپرس و بلاگر: توسط شرکت های معتبر اداره میشوند. سرویسهای وطنی: توسط یک نفر یا گروهی محدود، با سرمایه ای محدود و سلایق خاص، مدیریت میشوند.

10– خوانندگان: وردپرس و بلاگر: خوانندگان وبلاگهای وردپرس و بلاگر اغلب با سرویسهای نوین وب آشنا هستند. سرویسهای وطنی: مخاطبین وبلاگهای این سرویسها اغلب اطلاعات محدودتری دارند.

11- موقعیت جهانی: وردپرس و بلاگر: سرویسهای جهانی میباشند. وبلاگِ مستقر در این سرویسها افتخارِ همسایگی با ملیونها وبلاگِ دیگر از سراسر دنیا را دارند. سرویسهای وطنی: این سرویسها به جزیره ای جدا از دنیا میمانند و جز فارسی زبان های یکی از کشورهای همجوار، همسایه ی دیگری ندارند.

12- زبانهای مختلف: وردپرس و بلاگر: از اغلب زبانهای دنیا پشتیبانی میکنند. سرویسهای وطنی: تنها از زبان فارسی پشتیبانی میکنند.

13- امکاناتِ وب 2: وردپرس و بلاگر: همراه با تغییرات وب، امکاناتی برای بهره بردن از امکانات و سرویسهای نوینِ وب می افزایند. سرویسهای وطنی: توانایی همگامی با تغییراتِ نوینِ وب را ندارند.

14- امکاناتِ جدید: وردپرس و بلاگر: پیوسته بر امکانات خود می افزایند. سرویسهای وطنی: اغلب امکانی افزوده نمیشود، روند تغییرات بسیار کند است.

15- ابزارهای وبلاگنویسی: وردپرس و بلاگر: با ابزارهای وبلاگنویسی حرفه ای مانندِ ویندوز لایو رایتر و Scribe Fire سازگار میباشند. سرویسهای وطنی: غالبا استفاده از ابزارهای وبلاگنویسی امکان پذیر نیست. وبلاگنویس مجبور به وبلاگنویسیِ آنلاین و استفاده از ویرایشگرِ آن سرویسها برای نوشتنِ مطالب میباشد.

16- ارتباط با سرویسها: وردپرس و بلاگر: سایتها و سرویسهای مهم امکاناتِ خود را با وردپرس و بلاگر مرتبط کرده اند. سرویسهای وطنی: هیچ ارتباطی میان سایتهای مهم با این سرویسها برقرار نیست.

17- ویرایشگر: وردپرس و بلاگر: ویرایشگرهای حرفه ای برای برطرف کردن نیازهای مختلف وبلاگنویسان فراهم کرده اند. سرویسهای وطنی: ویرایشگر این سرویسها بسیار ساده و ابتدایی است.

18- دسته: وردپرس و بلاگر: تعیین دسته های متعدد برای مطالب به سادگی امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: تعیین دسته های متعدد امکان پذیر نیست.

19- انتشار در آینده: وردپرس و بلاگر: مطالب را میتوان برای انتشار خودکار در آینده تنظیم کرد. سرویسهای وطنی: انتشار در آینده امکان پذیر نیست.

20– کامنت: وردپرس و بلاگر: کامنت گذاردن در این سرویسها به آسانی میسر است. سرویسهای وطنی: کامنت در این سرویسها تنها از طریق پنجره ی باز شونده امکان پذیر است.

21- نظرات اسپم: وردپرس و بلاگر: هر کدام به روشهایی، نظرات اسپم را گرفتار میکنند. سرویسهای وطنی: راهی برای گرفتار کردن نظرات اسپم وجود ندارد.

22- آدرس مطالب: وردپرس و بلاگر: آدرس مطالب نمایشگر تاریخ انتشار مطلب نیز هست. سرویسهای وطنی: آدرس مطالب، تاریخ انتشار مطلب را نشان نمیدهد.

23- اسلاگ: وردپرس و بلاگر: تعیین اسلاگ برای مطالب توسط وبلاگنویس امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: امکان تعیین اسلاگ وجود ندارد.

24- تنظیمات: وردپرس و بلاگر: با کشیدن و رها کردن میتوان ابزارهای مختلف را تنظیم کرد. سرویسهای وطنی: تنظیمات محدود تنها از طریق کدنویسی امکان پذیر است.

25- فضای رایگان: وردپرس و بلاگر: تا چند گیگابایت فضای رایگان در اختیار وبلاگنویس قرار میدهند. سرویسهای وطنی: جز برای نوشته ها، هیچ فضایی در اختیار وبلاگها قرار نمیدهند.

26- چند رسانه ای: وردپرس و بلاگر: آپلود فایلهای چند رسانه ای در فضای اختصاص یافته به هر وبلاگ امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: وبلاگنویس قادر به قرار دادنِ مستقیمِ حتی یک عکس در وبلاگ خود نیست.

27- مجری چند رسانه ای: وردپرس و بلاگر: با قرار دادن فایلهای مولتی مدیا در وبلاگ، مجری مناسب با آن فایل تعبیه میشود. سرویسهای وطنی: جز عکس، امکان اجرای فایلهای چند رسانه ای وجود ندارد.

28- وبلاگ خصوصی: وردپرس و بلاگر: رمز دار کردنِ وبلاگ یا مطالب برای خوانده شدن توسط افراد خاص امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: ایجاد وبلاگ خصوصی یا رمز گذاردن برای وبلاگ یا مطالب امکان پذیر نیست.

29- چند وبلاگ: وردپرس و بلاگر: با یک حساب میتوان چند وبلاگ را ایجاد و مدیریت کرد. سرویسهای وطنی: برای ایجاد هر وبلاگ باید حسابهای جداگانه ایجاد کرد.

30– خوراک: وردپرس و بلاگر: مطالب، نظرات، صفحات، دسته بندی ها و برچسبها دارای خوراک میباشند. سرویسهای وطنی: تنها مطالب وبلاگ دارای خوراک میباشند.

31- بازتاب: وردپرس و بلاگر: امکانِ نمایش بازتاب را برای هر یک از مطالب میسر کرده اند. سرویسهای وطنی: نمایش بازتاب برای مطالب امکان پذیر نیست.

32- ابزارک: وردپرس و بلاگر: ده ها ابزار مفید برای قرار دادن در وبلاگ فراهم کرده اند. سرویسهای وطنی: هیچ ابزاری برای افزودن به وبلاگ فراهم نشده است.

33- بخشهای مختلف: وردپرس و بلاگر: از هر بخش، دیگر بخشهای مدیریت وبلاگ در دسترس میباشد. سرویسهای وطنی: برای ورود به هر بخش ابتدا باید به صفحه ی اصلی مدیریت رفت.

34- پروتکل امن: وردپرس و بلاگر: سرویسها و وبلاگ ها هم از راه معمول و هم از طریق سکیور قابل دسترسی هستند. سرویسهای وطنی: دسترسی امن به سرویس و وبلاگها امکان پذیر نیست.

35- موتورهای جستجو: وردپرس و بلاگر: برای موتورهای جستجو بهینه شده اند و مطالب منتشره در وبلاگها بلافاصله بعد از انتشار در موتورهای جستجو مانند گوگل ایندکس و قابل یافتن میباشد. سرویسهای وطنی: مدتها طول میکشد تا مطالبِ منتشره توسطِ موتورهای جستجو ایندکس و قابلِ یافتن شود. حتی موتورهای جستجو به درخواست برخی مدیران از مراجعات خود به وبلاگهای این سرویسها کاسته اند.

36- آگهی و تبلیغات: وردپرس و بلاگر: هیچ گونه آگهی و تبلیغ در وبلاگها قرار نمیدهند و بی جهت وبلاگ را سنگین، آشفته و زشت نمیکنند. سرویسهای وطنی: هر گونه تبلیغ و آگهی را در مکان دلخواه خود در وبلاگها به نمایش میگذارند.

37- داون شدن: وردپرس و بلاگر: بی وقفه در دسترس هستند. سرویسهای وطنی: اخیرا بلاگفا بسیار داون میشود.

38- نسخه ی پشتیبان: وردپرس و بلاگر: امکانِ تهیه ی نسخه ی پشتیبان از وبلاگ را فراهم کرده اند. سرویسهای وطنی: امکانِ پشتیبان گیری از وبلاگ را ایجاد نکرده و راه های ایجاد شده را مسدود کرده اند.

39- درون ریزی: وردپرس و بلاگر: درون ریزی و انتقال وبلاگ از سرویسهای دیگر به  وردپرس و بلاگر امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: درون ریزی وبلاگ از سرویس های دیگر امکان پذیر نیست.

40– برون ریزی: وردپرس و بلاگر: امکانِ مهاجرت و انتقال وبلاگ را برای وبلاگنویسان فراهم کرده اند. و چنانچه وبلاگنویس مایل به انتقال وبلاگ به سرویسهای دیگر باشد براحتی قادر به مهاجرت خواهد بود. سرویسهای وطنی: نه تنها امکانِ انتقال و مهاجرت را فراهم ننموده اند، راه های باز شده را نیز مسدود کرده، انتقال وبلاگها را مخالف با حقوق و منافع خود میدانند.

41- آژاکس: وردپرس و بلاگر: در بسیاری از بخش ها از جمله وردپرس در ویرایشگر و بلاگر در تغییر قالب از تکنولوژی آژاکس بهره میبرند. سرویس های وطنی: از این تکنولوژی بهره ای نبرده اند.

42- برچسب: وردپرس و بلاگر: تعیین بر چسب برای مطالب امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: تعیین برچسب امکان پذیر نیست.

43- جستجو: وردپرس و بلاگر: در اغلب بخشها جستجو در میان عناصر آن بخش امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: جستجو میان عناصر مختلف امکان پذیر نیست.

44- محدودیت کامنت: وردپرس و بلاگر: برای کامنت محدودیتِ بی مورد قرار نداده اند. سرویسهای وطنی: کامنت گذاردن با بیش از دو هزار کاراکتر امکان پذیر نیست.

45- لینک به کامنت: وردپرس و بلاگر: لینک و ارجاع به کامنت ها امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: لینک و ارجاع به کامنتهای وبلاگها امکان پذیر نیست.

46- لاگین ماندن: برای کامنت گذاردن در وبلاگها ورود به حساب برای یک بار کافی است. سرویسهای وطنی: برای هر بار کامنت گذاردن در وبلاگها مشخصات باید وارد شوند.

47- دنبال کردن نظرات: وردپرس و بلاگر: دنبال کردن نظرات وبلاگهای این سرویسها از طرق مختلف از جمله co.mments.com براحتی امکان پذیر است. سرویسهای وطنی: برای دنبال کردن نظراتِ وبلاگها باید به بخش نظرات وبلاگ مورد نظر مراجعه کرد.

48- شناسه باز: وردپرس و بلاگر: آدرس وبلاگها بعنوان آی دی (:Open ID) نیز قابل استفاده است. سرویسهای وطنی: از آدرس وبلاگها بعنوان آی دی نمیتوان بهره برد.

49- تغییر آدرس: وردپرس و بلاگر: تعویض آدرس وبلاگ در بلاگر براحتی و در وردپرس با برون ریزی و درون ریزی میسر است. سرویسهای وطنی: تغییر آدرس امکان پذیر نیست.

50- تنظیمات خوراک: وردپرس و بلاگر: تعداد مطالب قابل نمایش در خوراک قابل تنظیم است. سرویسهای وطنی: تغییر تعداد مطالب قابل نمایش در خوراک امکان پذیر نیست. بسته به حجم مطالب، نبود این امکان میتواند منجر به خراب شدن خوراک پخته شده ی وبلاگها شود.

51- سرعت: وردپرس و بلاگر: وبلاگها با سرعتهای بسیار بالا بارگذاری میشوند. سرویسهای وطنی: اغلب سرعت پایینی دارند.

52-محدودیت مطالب: وردپرس و بلاگر: برای مطالب محدودیت بی مورد قرار نداده اند. سرویسهای وطنی: انتشار مطالب  با بیش از 50 کیلوبایت امکان پذیر نیست.

53- و …

.

مقایسه ی اجمالیِ وردپرس دات کام با بلاگر:
وردپرس دات کام:
بسیاری از قالبهای وردپرس دات کام بصورت کامل و استاندارد فارسی شده اند و برای وبلاگنویسی به زبانِ فارسی کافی است در هنگام ایجاد وبلاگ یا بعد از آن در تنظیمات، زبان فارسی انتخاب شود. البته وردپرس دات کام اجازه ی ویرایشِ قالب و استفاده از کدهای جاوا را نمیدهد.

بلاگر: هر چند به تازگی زبان فارسی را نیز به زبان های پیشتیبانی کننده ی خود افزوده است اما قالبها هنوز بصورت کامل مناسب زبان فارسی نیستند و باید فارسی سازی شوند. در عوض بلاگر اجازه ی ویرایشِ قالب و استفاده از کدهای جاوا را میدهد.

در مجموع: امکاناتِ بالفعل و پیشفرضِ وردپرس دات کام بیشتر از بلاگر میباشد و امکاناتِ بالقوه و قابل افزایشِ بلاگر بیشتر از وردپرس دات کام میباشد. اگر میخواهید بصورت آماده و بی دردسر وبلاگ بنویسید در وردپرس وبلاگ ایجاد کنید و اگر تغییر در قالب و کدهای اچ تی ام ال را دوست دارید در بلاگر وبلاگ ایجاد کنید.

انتخاب یکی از این دو سرویس قدرتمند مشکل است. اگر هنوز مردد هستید، پیشنهاد وب 3 این است که در وردپرس دات کام وبلاگ ایجاد کنید.

.

دروازه ی وب 2:
وبلاگنویسی در وردپرس دات کام یا بلاگر کلید ورود به وب 2 میباشد. با آغاز وبلاگنویسی در این سرویسها، دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد. امکانات و حتی خوانندگان وبلاگ در این دنیا متفاوت هستند. وبلاگهایی که در وردپرس و بلاگر ایجاد میشوند با توجه به ویژگی های این سرویسها، به سرعت رشد یافته، خیل بازدید کنندگان را بسوی خود کشانده، ضمنا از سوی افراد شناخته شده و فعال وب پشتیبانی و حمایت میشوند. با چند کلیک ساده میتوانید وبلاگ خود را به یکی از سرویسهای استاندارد جهانی منتقل کرده، علاوه بر خوانندگانِ فعلی، بازدیدکنندگان فراوانِ دیگر را نیز در وبلاگ خود داشته باشید و از امکاناتِ فوق العاده ی این سرویسها برای وبلاگنویسی بهره ببرید. با کمک و راهنمایی «بلاگ.پرس» وبلاگنویسی در بلاگر یا وردپرس را آغاز کنید یا وبلاگهای خود را به بلاگر یا وردپرس (ترجیحا وردپرس) منتقل کنید و آدرس وبلاگ خود را به اطلاع «بلاگ.پرس» برسانید. سپس کمی منتظر بمانید!

.

فرار از سلولِ بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیریت بلاگفا، بلکه به دلیل اظهاراتش!

خواهرِ وب 3 در مقاله ی «فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش!» به مساله ی وردپرس و بلاگفا پرداخته است. «فرار از سلول» به امکاناتِ محدود، کمبودها و معایب بلاگفا و همچنین تنها، متروک و کم خواننده بودنِ وبلاگهای بلاگفا اشاره دارد و نه اقدام اخیر مدیریت بلاگفا در مسدود کردن امکان انتقال وبلاگ به سرویسهای دیگر. در مقاله ی خواهرم که قسمتی از آنرا اینجا نقل میکنم، جز آنجا که نامی از وب 3 میبرد مسائل مطرح شده در مقاله و عنوانِ آن از ایشان است، وب 3 هیچ مسئولیتی در قبال مقاله ی ایشان نمیپذیرد. چنانچه در مورد آن مقاله سخنی دارید با خودش در میان بگذارید. در اینجا قسمتهایی از مقاله ی خواهرم را با اجازه و مسئولیت خودش نقل میکنم. مقاله ی ایشان مفصل است. پیشنهاد میکنم اصل مقاله را که شامل عناوینِ زیر نیز میباشد را در «فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش!» بخوانید.

مدیریت بلاگفا از چه راه حلی استقبال خواهد کرد؟
مدیریت بلاگفا تبلیغات نمیکند! شیوه اش نیز کاملا حرفه ای است؟!
میزان اطلاعات مدیریت بلاگفا و شیوه ی ایشان در پاسخ گویی
پیشنهادهایی به طرفدارانِ وب باز، مدیریت بلاگفا و وبلاگنویسان

.

blogfa

داستانِ وردپرس فارسی و بلاگفا:
اگر از وبلاگنویسانِ وردپرس یا بلاگر باشید، لابد از داستانِ وردپرس فارسی و بلاگفا باخبر هستید. اما اگر از وبلاگهای سرویسهای وطنی هستید و وبلاگهای بیگانه گوش نمیدهید (:نمیخوانید) خلاصه ی داستان این است که؛ «چندی پیش تیم وردپرس فارسی امکانِ مهاجرت و انتقال کامل وبلاگهای بلاگفا به سرویسهایی چون وردپرس یا بلاگر را با چند کلیک ساده فراهم نمود. اما مدیریت بلاگفا این راه را در دو مرحله مسدود کرد. این مساله موجب طرح نقدهایی نسبت به مدیریتِ بلاگفا شد. به 40 دلیل به «بلاگ.پرس» رفته و با راهنمایی های آن هر چه زودتر از بلاگفا جانِ سالم به در ببرید. برای تفصیل داستان مطالبِ زیر را بخوانید:
رفتار حرفه ای و احترام به حقوق و منافع سایتها (مدیریت بلاگفا) (کامنتها را نیز بخوانید!)
پاسخی دیگر (مدیریت بلاگفا) (کامنتها را نیز بخوانید!)
گفت‌وگو با علیرضا شیرازی درباره انتقال محتوای بلاگفا به وردپرس
رفتار حرفه‌ای٬ پاسخ‌گویی و مذاکره (پاسخِ گروه وردپرس فارسی)
مرا سودی از ضرر بلاگفا نیست بلاگفا در برابر فلیكر/فيس‌بوك
در مورد قضیه ی بلاگفا: ارزانی هرگز بی دلیل نیست
زندان بلاگفا- 1
فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش! (خواهرِ وب 3)
زندانِ ایران، بندِ بلاگفا (خواهر وب 3) (لیستی از مطالب دیگر در این رابطه)

.

مدیریت بلاگفا اعتراف میکند؛ بلاگفا بزودی نابود خواهد شد

مدیریت بلاگفا میگوید *:

در بلاگفا  همانند هر سایت مشابه و رایگان دیگری خدماتی برای انتشار و ذخیره مطالب فراهم شده است که هزینه آن نیز توسط سایت پرداخت می شود و قاعدتا این انتظار می رود که این اطلاعات توسط کاربران واقعی دیده شود تا از این طریق هزینه های سایت جبران شود.

سایت و تلاشی که برای پایداری و پشتیبانی آن نیز دارم برایم ارزشمند است و تلاشم این است که از حقوق سایت و کاربرانم حمایت کنم.

وب 3: بلاگفا از طریق قرار دادنِ آگهی در وبلاگها کسب درآمد میکند، اما اگر به هر دلیلی مانندِ گسترش استفاده از خوراک یا افزایش قیمتها، دیگر وبلاگها برای بلاگفا سود آور نباشند، منفعتی برای مدیریت بلاگفا نداشته باشند و بلاگفا قادر به جبران هزینه های سایت نباشد. چه اتفاقی خواهد افتاد؟! ضمنا اخیرا بلاگفا بسیار داون میشود و شاید این نشانه ی خوبی نباشد! آیا بلاگفا در مقابل غولهایی چون وردپرس و گوگل دوام خواهد آورد. آیا سرویسی که توسط یک نفر و با سرمایه ای محدود و با اتکا به تبلیغات ایجاد و اداره میشود، قادر به ادامه ی حیات طولانی مدت و مقاومت در برابر غولهای وب است؟ نگاهی به تاریخچه ی سایتها و سرویسهای وب به این پرسش پاسخی روشن میدهد. بلاگفا دیر یا زود نابود خواهد شد.

.

عنوان نوشته ی مدیریت بلاگفا کافی است – نگاه تجاری به مسائل غیر تجاری
مدیریت بلاگفا میگوید:

اشکالی که بر این ادعا وجود دارد این است که بخصوص در بحث تجاری و حرفه ای عدم پاسخ به درخواست کسی به معنای پذیرش درخواست فوق نیست.

به عنوانِ نوشته ی مدیریت بلاگفا دقت کرده اید؟ «رفتار حرفه ای و احترام به حقوق و منافع سایتها»، «رفتار حرفه ای = احترام به حقوق و منافع سایتها». لازم است بیشتر توضیح دهم؟ مدیریت بلاگفا در دو مطلبی که در موردِ «داستانِ وردپرس و بلاگفا» نوشته اند، در مجموع 12 بار سخن از «تجارت» به میان آورده اند و اغلب میان «تجارت» و «حرفه ای» بودن ارتباط و تلازم میبینند. بگذریم از صفحه ی کسب درآمد بلاگفا، جستجوی لفظ «تجارت» در وبلاگ ایشان در بر دارنده ی نتایج جالبی است.

.

اختلاف حل شدنی است؟ – وبِ باز در چهار چوب تجارت نمیگنجد!

مدیریت بلاگفا میگوید:

اینکار حتی در چهارچوبهای تجاری و حرفه ای نمی گنجد چه برسد در چهارچوب دوستی

تا وقتی که یک طرف همه چیز را با دید تجارت و کسب درآمد میبیند و طرف دیگر با نگاه منبع باز، وب باز و اپن سورس، طرفین به تفاهم نخواهند رسید. چشم ها را باید شست، جور دیگر باید دید! همه چیز در چهار چوب تجارت نمیگنجد! وب باز و آزاد در چهارچوب تجارت نمیگنجد.

.

مدیریت بلاگفا از چه راه حلی استقبال خواهد کرد؟
مدیریت بلاگفا تبلیغات نمیکند! شیوه اش نیز کاملا حرفه ای است؟!
میزان اطلاعات مدیریت بلاگفا و شیوه ی ایشان در پاسخ گویی
پیشنهادهایی به طرفدارانِ وب باز، مدیریت بلاگفا و وبلاگنویسان

عناوین بالا را در مقاله ی «فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش! » از خواهر وب 3 بخوانید!

.

بلاگفا؛ چهاردیواری، اختیاری
بلاگفا چهار دیواریِ مدیر آن است، اختیار این چهار دیواری و چهارچوبهای آن با ایشان است. بنابراین چنانچه نقدی مطرح میشود به کاربران بلاگفا است که خود را در این چهار دیواری محدود کرده اند و نه مدیریت محترم بلاگفا.

.

در وردپرس یا بلاگر، وبلاگ ایجاد کنید یا وبلاگتان را منتقل کنید:
با کمک و راهنمایی «بلاگ.پرس» وبلاگنویسی در بلاگر یا وردپرس را آغاز کنید یا وبلاگهای خود را به بلاگر یا وردپرس (ترجیحا وردپرس) منتقل کنید و آدرس وبلاگ خود را به اطلاع «بلاگ.پرس» برسانید. سپس کمی منتظر بمانید!
.

منبع: وب 3 .
.
مطالب مرتبط:
بلاگفایی ها کمک میخواهند – بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت
دعوت از وبلاگنویسان برای مهاجرت از سرویسهای وطنی به وردپرس و بلاگر

راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام

آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات

فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش
(خواهر وب 3)
زندانِ ایران، بندِ بلاگفا
(خواهر وب 3)

.

تقدیم:
این مقاله را به مدیریت محترم بلاگفا تقدیم میکنم، به امید روزی که سرویسها و محصولات وطنی توانایی رقابت با همتایان غیر وطنی خود را بیابند..
.
وب 3، خواهرِ وب 3 و بلاگ.پرس را از طریق خوراک، *، *، تویتر و فرندفید دنبال کنید تا در جریان آخرین مطالب مرتبط با وبلاگنویسی قرار بگیرید.

.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

55 دیدگاه »

  1. امین said

    مقاله خوبی بود فقط چند مورد رو لازمه توضیح بدم:
    1- پشتیبانی و پاسخ به سوالات:
    بلاگر عملا چیزی به نام پشتیبانی نداره. در صورتی که به مشکلی بر بخوری شما رو به صفحات پرسش های متداول و نهایتا به صفحات گروه های گوگل ارجاع می دهند تا از همفکری دیگر کاربران سیستم استفاده کنید. (یه جورایی شبیه به فوروم هست که مدیران و مسئولان بلاگر نقش چندانی در آن ایفا نمی کنند.) اگر بعد از همه این مراحل باز مشکل شما حل نشد باید با مسئولین بلاگر (آن هم از طریق یک فرم خاص، و فقط برای موضوعات خاص مثل معرفی باگ در نرم افزار) تماس بگیرید. من همه این مراحل رو رفتم ولی هیچ پاسخی نگرفتم. خلاصه: شما فرض کن چیزی به نام پشتیبانی وجود نداره و بیش از این هم انتظار نداشته باش!
    توضیح: بعد از 2 سال هنوز مشکل من در وبلاگی که روی بلاگر دارم، پابرجاست. اگر کسی هست که می تونه پارتی بازی کنه با مسئولین بلاگر تماس مستقیم بگیره لطفا به من خبر بده تا من جزئیات مشکلم رو براش توضیح بدم. (این مشکل در واقع یه باگ توی سیستم بلاگر هست.)
    2- حریم خصوصی: یادمه که چند وقت پیش خبری توی اینترنت منتشر شد مبنی بر اینکه در صورت درخواست سازمان سیای امریکا گوگل همه اطلاعات کاربران خودش رو در اختیار آنها قرار خواهد داد. کلی هم باهاش مخالفت شد ولی به هر حال قانونی بود که تصویب شد. بلاگر هم که زیرمجموعه گوگل هست…
    3- چند وبلاگ: این امکان در پرشین بلاگ وجود دارد.
    4- تداوم خدمات: آیا امکان اینکه گوگل ناگهان به دلیل تحریم های مختلف حساب همه کاربران ایرانی را ببندد نیست؟ همین الان امکان استفاده از برخی امکانات سایت گوگل (مثلا Google APPS) برای ایرانی ها وجود نداره. مگه CPANEL رو ندیدید که ناگهان از خدمات دهی به سرویس های هاستینگ ایرانی خودداری کرد؟ هر شرکتی باید تابع قوانین کشور خودش باشه… پس هر قدر هم که موسسین گوگل و بلاگر انسان های خوب و درستی باشن… وقتی قانونی گذاشته بشه مجبور به اجرا هستند. تحریم بانک ها و مسدود شدن دارایی های ایران رو هم یادآوری می کنم… دقت کنید! طرف مقابل کشور امریکاست. و اگر تا الان هم این شرکت ها از خدمات دهی به ما خودداری نکردند به خاطر اینه که دولت امریکا از این کار سودی می بره یا شاید هم منتظرن تا در زمان خاصی وقتی همه ما به آنها وابسته شدیم ضربه خودشون رو وارد کنند.
    به هر حال من هدفم طرفداری از سرویس های داخلی نیست. شما یه شرکت مثلا هندی یا چینی معرفی کنید، مشکلی نیست، ولی در مورد امریکا باید دقت مضاعف به خرج بدید.

    وب 3:با تشکر از توضیحات شما
    1- روشی که بلاگرِ گوگل برای پشتیبانی در پیش گرفته یکی از بهترین روشهاست. لازم نیست حتما پشتیبانی بصورت مستقیم از سوی کارمندان و مدیران گوگل صورت بگیرد. مشکل خود را بصورت دقیق و با مشخصات مطرح کنید. شاید بتوانم برای تان کاری بکنم. (اخیرا افتخار همکاری با گروه بلاگر فارسی را دارم، خود من یا دیگر اعضاء شاید بتوانیم کمکتان کنیم.)
    2- در مورد حریم خصوصی: حتی بر فرض تصویب و اعمال چنین قوانینی به نظر من مهم این است که کاربر ایرانی از این جهت دچار مشکل نشود. اطلاعات خصوصی بلاگرهای ایرانی بیشتر به کار مسئولین ایرانی می آید یا آمریکایی ها؟ بله در شرایط خاص سرویسهای ایرانی برای بعضی وبلاگنویسان بهتر خواهد بود.
    3- چند وبلاگ در پرشین بلاگ: همانطور که در مقاله نیز توضیح داده شده است. دلایل مطرح شده برای بلاگفا بررسی شده اند و به بقیه تعمیم داده شده اند. بررسی تک تک سرویسها نیاز به مقالات مفصلتر دارد.
    4- تداوم خدمات: همین الان هم وردپرس و بلاگر برای ایران فیـ.لتر هستند. مقاله ی «فیـ.لترینگِ سرچشمه ها ـ لاگین شدن و ارسال مطالب به وردپرس و بلاگر» را بخوانید.
    * هدف وب 3 نیز طرفداری از سرویس یا کشور خاصی نیست. بهترین و متداولترین سرویسها از جهات مختلف بررسی شده اند و در حال حاضر بهترین سرویسها متعلق به امریکا هستند. همانطور که بهترین دانشگاه ها و بهترین … متعلق به امریکا هستند. حال اگر شما مختار باشید که در یکی از دانشگاه های ایران (که در لیست پانصد دانشگاه اول دنیا حضور ندارند) یا در یکی از دانشگاه های امریکا (که اغلب صد دانشگاه اول دنیا متعلق به امریکاست) بورس شوید، کدام را برمیگزینید. (شما را نمیدانم اما با توجه به همه ی مسائل و مخاطرات اغلب گزینه ی امریکا را اختیار میکنند)
    تشکر و ممنون

  2. @وب 3
    دوست عزیز این نوشته سراسر ایراده. کاملا به نفع ورد پرس نوشته شده.

    وب 3: دوست عزیز تشکر فراوان از اینکه مساله رو بصورت جزیی و نکته به نکته بررسی و نقد کردید، خیلی ممنون.
    البته توجه کنید که در این مقاله وردپرس، بلاگر و بلاگفا مورد بررسی قرار گرفته اند و نه وردپرس تنها

    1- آزادی :
    شما هر جای دنیا از سرویس مجانی استفاده کنید ولی تعهد نامه اونها رو زیر پا بذاری وبلاگت حذف میشه. همین چند وقت پیش یکی از ایرانی ها در ورد پرس مطلب در مورد فیلم فتنه نوشته بود که وبلاگش حذف شد. شما تا وقتی آزادی داری که تعهد نامه رو رعایت کنی. در ضمن در همون تعهد نامه آمده که ورد پرس هر زمان و هر وقت که بخواد میتونه سرویس رو قطع کنه و هیچ توضیحی هم نده.

    وب 3: بله وردپرس و بلاگر نیز در صورت عدم رعایت قوانین وبلاگ را حذف میکنند، خود من شاهد حذف وبلاگهایی بوده ام که کپی رایت را رعایت نمیکنند و همانطور که گفتم این از محاسن وردپرس و بلاگر هست. بله این سرویسها لزوما در قالب رسمی تعهدی را نمیپذیرند، در صورت پذیرش تعهد رسمی، در صورت مشکل احتمالی از آنها شکایت خواهد شد و بابت آن کلی باید خسارت و غرامت پرداخت کنند، اما در عمل آنچه به اجرا میگذارند بسیار سختگیرانه و متعهدانه است.

    2- ساپورت:
    دوست عزیز فقط کسی میتونه از ساپورت ورد پرس استفاده کنه که زبان انگلیسی رو خوب بلد باشه. در غیر این صورت عملا ساپورتی براش در دسترس نیست

    وب 3: من نگفتم چه کسانی میتوانند از پشتیبانی استفاده کنند، گفتم پشتیبانی وجود داره، ضمن اینکه انگلیسی زبان جهانی است و برای بسیاری کارها دانستن این زبان لازم است. اما دوستانی که مشکل زبان دارند از سوی گروه وردپرس فارسی و بلاگر فارسی حمایت و مشکلاتشان پی گیری خواهد شد. برخی وبلاگنویسان نیز حاضر به حمایت در این گونه موارد هستند بعنوان مثال خود من حاضرم مشکلات احتمالی دوستان رو پی گیری کنم.

    6- فیلترینگ :
    این مورد هم روشن نیست. همین الان هم بخش تگ ها در ورد پرس دات کام فیلتر شده و هیچ تضمینی نیست که اگر شما از ورد پرس استفاده کنید ، فیلتر نشید. اصلا ممکنه کل سایت ورد پرس فیلتر بشه. بار ها این سبک اتفاقا ها رو دیدیم

    وب 3: در مقاله نوع فیـ.لترینگ مطرح شده است. همین الان حتی سکیور وردپرس فیـ.لتر هست و کاربران وردپرس برای ورود به وبلاگهای خود مشکل دارند. اما سرویسهای وطنی: فیلترینگ بسیار شدیدتر بوده و نوع فیلترینگ متفاوت و همراه با حذف کامل وبلاگ میباشد.

    7- کپی رایت:
    هم روشن نیست ، من متوجه نمیشم اینکه میگید سرویس ها وطنی حقوق مولف رو رعایت نمی کنند. باید چه کاری انجام بدن که ورد پرس انجام میده ولی سرویس های وطنی انجام نمیدن ؟

    وب 3: وردپرس و بلاگر در نواری که بالای وبلاگها ظاهر میشود بخشی را برای گزارش اینگونه وبلاگها فراهم کرده اند علاوه بر اینکه از طرق دیگر نیز میشود مساله را پیگیری کرد.

    8- امنیت اطلاعات:
    هم همچنین، سرویس های وطنی خیلی مشکل داشتند. از این بین بلاگفا تقریبا ثبات داشته. ولی این دیگه در حدی نیست که متن رو طوری بنویسید که هر لحظه ممکنه اطلاعات روی بلاگفا به طور کامل پاک بشه

    وب 3: تقریبا!؟ در مورد این مساله شما را به کامنت هایی که ذیل دو مطلب مدیریت بلاگفا گذاره شده است ارجاع میدهم

    10- خوانندگان:
    این کاملا غلطه. خیلی از بازدید کننده های وبلاگ از طریق موتور های جستجو میان. اینجا دیگه فرفی نداره که وبلاگ شما روی چه سیستمی باشه. هر کاربر میتونه روی هر سیستم بنویسه و مطلبش اگر خوب باشه و مخاطب داشته باشه کاربر پیداش می کنه. سرویس ورد پرس یا هر جای دیگه هیچ نقشی تو این زمینه نداره

    وب 3: شما را به «شمارندۀ وبلاگستان» و «دیدیش» ارجاع میدهم. اعداد و آمار و ارقام چیز دیگری میگوید. اگر بخواهید میتوانم بیشتر توضیح دهم.

    11- موقعیت جهانی:
    این رو قبلا گفته بودم، موقعیت جهانی ورد پرس نقشی تو وبلاگ نویسی من نداره و نخواهد داشت. همسایه من چه افغانی باشه چه اروپایی برای من ایرانی فرقی نداره چون مخاطب من فارسی زبان

    وب 3: یه مثال میزنم، فرندفید. اگر یه نمونه ی ایرانی فرندفید داشته باشیم و شما مختار به استفاده از هر یک از آنها باشید از کدام استفاده میکنید (با توجه به اینکه بسیاری از دوستان دنبال کننده و شونده انگلیسی زبان ها هستند). ضمن اینکه برای من مهم است که مثلا از سرویسی استفاده کنم و جایی وبلاگ بنویسم که بزرگان وب از آن استفاده میکنند. شاید بتوان پسوندهای وبلاگها را مانند فامیل انسان دانست، پسوند و سرویسی که در آن وبلاگ مینویسید مانند نام فامیلی وبلاگ است. البته همه ی اینها بنابراین فرض است که وبلاگ به زبان فارسی باشد. ضمنا شما را نمیدانم اما من کامنت هایی از انگلیسی زبانان دارم که از برخی از کدهایی که در وبلاگ قرار داده ام استفاده کرده اند یا تویترهایی که به زبان انگلیسی ایجاد کرده بودم دنبال کرده بودند، مراجعه و تشکر میکنند.

    12- زبانهای مختلف:
    خوب این چه فرقی به حال کاربر ایرانی داره ؟ من مطلب فارسی می نویسم و کاربر سایت من هم فارسه. چه لزومی داره که سرویس وبلاگ من مثلا زبان روسی رو هم ساپورت کنه ؟

    وب 3: غیر از ایرانیانی که فقط به زبان انگلیسی و حتی زبان های دیگر، وبلاگ می نویسند بسیاری از دوستان بصورت همزمان وبلاگهای فارسی و انگلیسی دارند. که برای آنها پشتیبانی از زبانهای دیگر بسیار مهم است.

    21- نظرات اسپم:
    سیستم های وطنی هم از کد تایید تصویری استفاده می کنند و عملا اسپم به اون شکل در سیستم های وطنی وجود نداره. اونهایی هم که هست خود کاربران عاملش هستند.

    وب 3: ظاهرا در بلاگفا چنین قابلیتی وجود نداره، ضمنا فرقی نمیکنه که اسپم چطور تولید میشه، مهم اینه که شناسایی بشه، وردپرس قسمتی برای سیاه نامه و .. داره که براحتی میشه اسپم های ماشینی و انسانی رو از طریق اون گرفتار کرد.

    22 – آدرس مطالب:
    این حسن نیست. به نظر من خیلی هم بده. من خودم از ورد پرس استفاده میکنم و نمایش تاریخ رو توی آدرس صفحه غیر فعال کردم چون از نظر سئو یه نقطه ضعف به حساب میاد

    وب 3: متوجه منظورتون نشدم. اما بلاگفا آدرس رو بصورت خودکار و با شماره ی مطلب تعیین میکنه. فکر میکنم برای وبلاگ خیلی مهمه که بدون مراجعه به مطلب و از روی آدرس اون متوجه بشیم که مطلب در چه تاریخی منتشر شده است

    24- آژاکس:
    این کاملا غلطه. دوست عزیز اون چیزی که مد نظر شماست اصلا ای جکس نیست. یه سری افکت جاوا اسکریپته که به راحتی میشه روی بلاگفا هم پیادش کرد.

    وب 3: بله، درست میفرمایید، بعد از خواندن متن ویکی پدیا مردد شدم و عنوان را عوض کردم، و پس از مطالعه و بررسی دقیق تر متوجه شدم عنوان آن بخش را اشتباه گذارده ام، البته آژاکس قطعا در بخش ویرایشگر وردپرس وجود داره، همچنین بخش انتخاب قالب بلاگر. بخشهای دیگر وردپرس و بلاگر باید بررسی شوند. تشکر از تذکر شما، از شما آموختم. البته آنچه در درجه ی اول اهمیت است؛ وجود این امکان هست و اینکه الان در بلاگفا چنین امکانی وجود نداره. همچنین در مقاله وضعیت کنونی بلاگفا و سرویسهای دیگر بررسی شده و نه آینده ی اونها

    35- موتورهای جستجو:
    درسته که ورد پرس برای موتور های جستجو بهینه تره ولی این به این معنی نیست که الان مطالب بلاگفا اصلا ایندکس نشه. اتفاقا نسبت به بقیه سیستم های وطنی بلاگفا برای موتور های جستجو بهینه تره

    وب 3: هیچ جای مقاله ادعا نشده که بلاگفا اصلا ایندکس نمیشه، همچنین بلاگفا با وردپرس و بلاگر مقایسه شده نه با بقیه ی سرویسهای وطنی. مدیریت بلاگفا در یکی از نوشته های خود اعتراف میکند که از گوگل درخواست کرده تا جهت کاهش بار بلاگفا از مراجعات خود به بلاگفا بکاهد و گوگل نیز این درخواست را اجابت کرده است. تا چندی پیش وبلاگهای بلاگفا برای ایندکس شدن باید بصورت دستی به موتورهای جستجو معرفی میشدند اما بتازگی مدیر بلاگفا ادعا کرده که این کار بصورت خودکار نیز میسر شده است.

    *) بقیه مواردی که توضیحی ندادم رو صحیح دیدم و خودم هم تا حدودی باهاش موافقم. این مواردی که نوشتم به نظرم مشکل داره و اصل مطلب رو زیر سوال می بره. این مشخصه که وردپرس از بلاگفا برتره ولی این مقایسه باید فنی و از روی شناخت و با دادن اطلاعات صحیح باشه

    وب 3: دلایل ذکر شده در مقاله تنها برخی از مورادی هستند که جمع آوری شده اند. یکایک آنها بارها و بارها بررسی شده اند و به نظر ناقص من هیچ اشکالی به هیچ یک از موارد وارد نیست. از آنجا که مطلب را به اختصار نوشته ام برخی موارد ممکن است مبهم یا اشتباه به نظر بیاید اما سوء تفاهم ها با توضیح مرتفع خواهد شد. البته با این اصل «مقایسه باید فنی و از روی شناخت و با دادن اطلاعات صحیح باشه» به شدت موافق هستم.

    **) همه این مواردی که شما گفتید یه طرف . محدودیت ورد پرس هم اینه که به شما اجازه استفاده از قالب رو نمیده و برای این کار مجبورید سالی 15 دلار هزینه کنید. حتی اگر حاضر باشید این مبلغ رو هزینه کنید باید بگردید کسی رو پیدا کنید که کردیت کارد داشته باشه. از نظر من برای کسی که قالب براش خیلی مهم در حال حاضر بلاگر از ورد پرس بهتره. و برای یه مبتدی که محیط ساده و آماده می خواد و باز قالب اختصاصی براش مهمه، سرویس بلاگفا از ورد پرس بهتره

    وب 3: در این مقاله بلاگر و وردپرس نیز به اجمال بررسی و با هم مقایسه شده اند و به نکته ای که ذکر کردید اشاره کرده ام، اما برای بررسی تفصیلی تر مقاله ای دیگر باید نگاشته شود. برای پرداخت مبلغ نیز سایتهایی هستند که این کار را بسادگی انجام میدهند. با مقالاتی که در مورد معرفی وردپرس نوشته ام و مقالات دیگری که بزودی در مورد وردپرس و بلاگر منتشر خواهد شد هر کس با هر میزان اطلاعات قادر به استفاده از این سرویسها خواهد بود

    وب 3: دوست عزیز! از نقد منصفانه و دقیق شما و وقتی که برای بررسی مقاله گذاردید بسیار متشکرم. از مطالب شما استفاده کردم. لطف کنید و یک بار دیگر اصل مقاله و پاسخ هایی که به نقد شما داده ام را به دقت مرور کنید. همانطور که گفتم برخی از نکات ممکن است مبهم باشند که با توضیح روشن خواهند شد.تشکر فراوان.

  3. فرشید said

    متاسفانه چنان جوگیر شده اید که یادتان رفته ارزش بلاگفا را در میان سرویسها وطنی. شما که دم از سرویس های وطنی و غیر وطنی و برتری دومی بر اولی میزنید، بهتر است اندکی هم از مشکلات و مصائب و زحماتی که برای راه اندازی و کد نویسی یک سرویس دهنده وبلاگ وطنی بنویسید. بهتر بود به جای عنوان Web 3 برای وبلاگتان، آنرا به نام «عقده گشایی های یک در حسرت Web 2.0» تغییر بدهید. تا هم بحث مقایسه و … را راحت تر ادامه بدهید هم نیامده جو گیر نشوید. باز اگر این مطالب را از اهل فن و اهل تجربه میخواندیم تعجب زده نمیشدیم. اگر کاری از دستتان برنمیاید لااقل چرند و پرند تحویل خوانندگان تان ندهید تا هم بخواهید لینک بخورید و هم به به و چه چه های عده ای بی سواد و جو گیر را بشنوید.

    وب 3: سلام علیکم
    1- در ابتدای مقاله نوشته ام «به ادعای بسیاری «بلاگفا برترین و قدرتمندترین سرویس وبلاگنویسی وطنی است».»
    2- چشم در مورد پیشنهادی شما هم سعی میکنم مطلب بنویسم
    3- در مورد نام پیشنهادی من نام وب 3 را ترجیح میدهم، در هر صورت ممنون از پیشنهادتون
    4- تا چند روز دیگر اخبار خوشی خواهیم داشت در مورد کاری که در دست انجام است.
    5- در مورد خوانندگان این وبلاگ لطف دارید.
    6- لطفا پیشنهادات خودتون رو مفصلتر و جزیی تر مطرح کنید. ممنون

  4. هدایت said

    آقا این آژاکس رو اشتباهی تفسیر نکردی؟

    وب 3: بله، عنوان آن بخش را اشتباه گذارده بودم، تصحیح کردم. ظاهرا شما اولین نفری هستید که این خطا را تذکر داده، از شما آموختم، تشکر

  5. خدا
    سلام به نظر من روزی که سرویس ها وطنی بتوانند با ورد پرس و هر ابر قدرتی رقابت کنند فرا رسیده است سرویس وبلاگ دهی بلاگها:www.bloghaa.com

    وب 3: سلام، غیر از دلایل مربوط به امکانات (که بدلیل استفاده ی این سرویس از وردپرس دات اورگ به این سرویس وارد نخواهد بود)، بقیه ی دلایل در مورد این سرویس صادق هستند. تشکر و ممنون

  6. 2- دوست عزیز باز هم جواب ها در حدی نیست که همه رو قانع کنه. ما از قشری از وبلاگ نویس ها صحبت میکنیم که شامل همه جور آدم میشه. هم افرادی هستند که خیلی توانایی بالایی دارند و با زبان های مختلف هم آشنا هستند و کسانی هم داریم که دانش محدودی دارند و توانایی تکلم یا نوشتن به زبان انگلیسی رو هم ندارند. بخش اعظم وبلاگ نویس ها جزو دسته دوم هستند. پس ساپورت به اون معنی به کار این بخش نمیاد. درسته که بچه های ورد پرس به اید دسته کمک می کنند ولی همین که کاربر باید بگرده این قشر رو پیدا کنه و دنبال جواب سوالش باشه خودش یه مشکل به حساب میاد

    وب 3: تاکید میکنم که آنچه در مقاله آمده است وجود پشتیبانی است و نه توانایی همه ی وبلاگنویسان در استفاده از پشتیبانی. ضمنا من از امکانات سرویسها صحبت کرده ام نه قشر خاصی از وبلاگنویسان. بخشهای پشتیبانی فارسی وردپرس نیز از نوار بالای همه ی وبلاگهای وردپرس در دسترس هستند. ضمن اینکه کسی که بلاگفا رو نشناسه و آدرسش رو ندونه با همه ی سادگی بلاگفا میتونه وبلاگ ایجاد کنه؟، نباید بگرده آدرسش رو پیدا کنه؟

    7- در مورد کپی رایت تا به حال شده که کسی مطلب کس دیگه رو کپی کنه و با اون دکمه گزارش به نتیجه رسیده باشید؟ اگر جواب مثبته، لینک بدید ما هم ببینیم. اگر این طور باشه این یکی از محاسن خیلی خوبه ولی بعید می دونم به هر درخواستی پاسخ داده بشه.

    وب 3: بله، همین چند وقت پیش بود یه وبلاگ فارسی شروع کرد به قرار دادن لینک مستقیم و هفتگی دانلود فیلم های تورنت، به سرعت فیـ.لتر شد، دوستان به اون پیشنهاد دادن که وبلاگش رو روی سرویسهای وطنی راه بیاندازه. ندیده بودین اون رو؟

    6- در مورد فیلترینگ هم بحث سر اینه که الان سرویس های مثل بلاگر هم هستند که هیچ فیلترینگی روشون اعمال نشده ولی تاکید شما فقط روی ورد پرسه. در ضمن بلاگفا با فیلتر شدن اطلاعات کاربر رو پاک نمیکنه. یکی دیگه از سرویس دهنده های وطنی هست که با فیلتر شدن یک وبلاگ اون رو حذف می کنه

    وب 3: متوجه نشدم، بلاگر هم در نوار بالای وبلاگها بخشی برای گزارش داره، در مورد نوع فیـ.لترینگ در بلاگفا شما را به کامنت های وبلاگ آقای شیرازی ارجاع میدم (یکی دیگه از معایب بلاگفا اینه که نمیشه به کامنت لینک داد)

    10- پروژه دیدیش و شمارنده وبلاگستان بر اساس آمار فید ها کار میکنه. نتایج ارجاع افراد از طرف موتور های جستجو در اختیار هیچ کس نیست غیر از صاحب سایت. یک تالار های گفتمان بود در این آدرس http://forum.persia-cms.com که من تا چند ماه پیش ادارش می کردم. نه جایی معرفیش کرده بوده نه خروجی فید داشت و نه هیچ چیز دیگه ولی 85 درصد بازدید هاش از طریق موتور های جستجو بود و بازدید ها به ماهی 20 تا 30 هزار تا می رسید.

    وب 3: آمار دیدیش بر اساس شیر مطالب جمع آوری میشه و نه آمار فیدها، در شمارنده وبلاگستان هم یکی از پارامترها پیج رنک گوگل هست.

    11- در مورد مکان وبلاگنویسی هم شما ذکر کردید که دوست دارید جایی بنویسید که بزرگان اونجا می نویسند. اول اینکه بزرگان همه روی هاست شخص وبلاگ دارند و مورد دیگه اینکه اگر این بزرگان روزی به سرویس دیگه مهاجرت کنند شما هم همین کار رو می کنید؟ به نظر شما منطقیه؟ چه لزومی داره وقتی من از سرویسی راضی هستم فقط به صرف اینکه بزرگان ازش استفاده نمی کنند من هم استفاده نکنم

    وب 3: ببین! بحث در مورد سرویسهای وبلاگنویسی رایگان هست، بزرگانی که هاست شخصی ندارند، اغلب یا در وردپرس یا در بلاگر وبلاگ دارند. ضمنا نام فامیلی وبلاگ مهم نیست؟ – بله اگر سرویسی بهتر از وردپرس و بلاگر بیاد به اونها مهاجرت میکنم، ضمن اینکه من الان هم روی بلاگر و هم روی وردپرس وبلاگ دارم. صرف استفاده بزرگان نیز نیست، بزرگان اغلب بدون مبنا از سرویسی اقبال نمیکنن، شما اخبار سرویسهای مختلف رو پی گیری کنین، یکی از مسائلی که مطرح میشه اینه که مثلا فلان شخصیت مهم هم در این سرویس حضور پیدا کرده

    12- بحث ساپورت از زبان های مختلف هم قانع کننده نیست. الان بین دوستان حرفهای مگر چند نفر هستند که به دو زبان وبلاگ می نویسند. به جرات می تونم بگم زیر 10 نفر هستند. بحث ما سر نیم میلیون وبلاگ نویسه. شما دنبال قابلیتی هستید که افراد معدودی به اون نیاز دارند و تجربه هم نشون داده این افراد خیلی کم پیش میاد که روی این سیستم های رایگان فعالیت کنند و معمولا از سایت شخصی استفاده می کنند. نمونش کمانگیر خودمون یا hoder که هر دو روی هاست شخص هستند

    وب 3: بحث فقط استفاده نیست، مثال میزنم، الان شما از زبان چینی یا ژاپنی ویندوز اکس پی استفاده میکنین؟ هنگام تهیه ی سیستم عامل اگر دو سیستم عامل مقابل شما بگذارند یکی همه ی زبانها رو ساپورت میکنه و دیگری فقط فارسی. شما کدوم رو انتخاب میکنین؟ چرا؟ اگر بخواهید مزایای اون سیستم عامل رو بگویید و بین آنها مقایسه کنید به این نکته اشاره نمیکنید؟

    22- وجود تاریخ در آدرس هم اصلا مورد خوبی نیست. طبق گفته های google webmaster guidelines شما باید از ساخت زیر شاخه در آدرس پرهیز کنید (هر / در نوار آدرس یک زیر شاخه ایجاد می کنه ) موتور های جستجو برای کلمات کلیدی داخل آدرس صفحه ارزش زیادی قائل هستند در حالی که تاریخ هیچ ارزشی برای سئو بودن نداره و فقط آدرس صفحه رو طولانی می کنه. پست هایی مثل این پست برای کسانی که می خوان اطلاعات بیشتر کسب کنن میتونه مفید باشه http://yoast.com/articles/wordpress-seo/

    وب 3: هیچ جا نگفتم تاریخ برای seo موثر هست، تاریخ برای مطلب فایده های دیگه ای داره که اشاره شد، منظور از زیر شاخه هم باید ایجاد صفحات تو در تو باشه، اما از نظر seo من آزمایش کرده ام، مطلبی رو که در وردپرس منتشر میکنم، بدون یک ثانیه مکث در گوگل قابل یافتن هست، بیشتر از این میخواهیم؟ آزمایش کنید

    در کل از نظر کسی که با این سیستم ها کار کرده باشه این مواردی که ذکر کردم اطلاعات غیر واقعی ارائه میده.

    وب 3: کدوم اطلاعات غیر واقعی است؟ ببین دوست عزیز! اطلاعات وقتی غیر واقعی هست که مثلا من گفته باشم وردپرس و بلاگر از زبانهای مختلف پشتیبانی میکنند و در واقع پشتیبانی نکنند. هر یک از امکانات ممکنه برای کسی مهم نباشه، مثلا یه نفر نوشته بود که دسته ها و تگها مهم نیستند یا خوراک برای نظرات لازم نیست، خوب در این صورت من اطلاعات غیر واقعی داده ام؟! ببین دوست عزیز! من چهل امکان در وردپرس و بلاگر شمرده ام و نوشته ام که بلاگفا این امکانات رو نداره، برای نقض این حرف دو راه دارید: 1- امکاناتی که نوشته ام در وردپرس و بلاگر هست را و واقعا چنین امکاناتی نیست، ذکر کنید. 2- امکانی که گفته ام در بلاگفا نیست و واقعا هست ذکر کنید. و این خیلی راحته. اما اینکه این امکان که گفتید هست، هست اما به نظر شما مهم نیست بحث دیگری است و باعث نمیشه مقاله ی من غیر واقعی، آبکی، مسخره، غیر فنی و … باشه.

    سیستم ورد پرس سیستم بسیار خوبیه و در حال حاضر از نظر امکانات از بلاگفا برتره. ولی این سیستم هم محدودیت های خودش رو داره از جمله همون مسئله قالب و یا بیش از حد شلوغ بودنش برای افراد خیلی مبتدی

    وب 3: مساله ی عدم امکان ویرایش قالب در وردپرس رو در قسمت «مقایسه ی وردپرس و بلاگر» نوشته ام از این نظر محدودیت داره و اگر میخواید قالب رو ویرایش کنید پیشنهاد میشه از بلاگر استفاده کنین، ندیدید؟

    باید سعی بشه اطلاعات جامع و بدور از تبلیغات ارائه بشه که کاربر بتونه سیستم مناسب نیاز خودش رو انتخاب کنه. در حال حاضر جو وبلاگستان فارسی به شکلی هست که همه رو تشویق به استفاده از ورد پرس میکنه ولی وردپرس برای همه مناسب نیست. برای یک فرد مبتدی و تازه کار ، کار کردن با بلاگفا خیلی راحت تره. برای کسی که می خواد قالب اختصاصی داشته باشه و دوست نداره مبلغی رو هزینه کنه به نظر من بلاگر مناسب ترین انتخابه و یا برای کسی که قابلیت های خیلی زیاد و قالب اختصاصی نیاز داره و هزینه کردن هم براش مسئله این نیست به نظرمن نصب وردپرس یا مووبل تایپ روی هاست شخصی خیلی بهتر از سیستم وردپرس دات کامه. ما مطلب می نویسیم برای هدایت کاربران. برای از بین بردن سردرگمی کاربران در پیدا کردن سیستم مناسب ، پس چه خوبه که اطلاعاتی که ارائه میدیم همه حقیقی و واقع بینانه باشه.

    وب 3: جو وبلاگستان رو من مدیریت نمیکنم، شما ظاهرا قسمت «مقایسه ی اجمالی وردپرس و بلاگر» رو مطالعه نکرده اید. اون قسمت رو بخونید، من در اونجا نوشته ام که برای کسانی که مایل به ویرایش قالب و دستکاری کدها هستند بلاگر مناسب هست. من هیج جا نگفتم فقط از وردپرس استفاده بشه، در پروژه ی «بلاگ پرس» و هم در سراسر مقاله از هر دو سرویس بلاگر و وردپرس حمایت شده، «بلاگ پرس» راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت به بلاگر و وردپرس هست، آموزشهای کاملی در مورد بلاگر و وردپرس، آماده کرده ام که تا چند روز آینده منتشر میشه، فقط برخی از مقالات وردپرس رو منتشر کرده ام.  من فقط مقایسه کردم. کسی رو مجبور نکردم. میشه بفرمایید کجا اطلاعات غیر واقعی ارائه داده ام؟

    من به شخصه با تمامی سیستم های مدیریت محتوا از وردپرس گرفته تا مامبو و جوملا ، دروپل ، مووبل تایپ و دیگر سیستم ها کار کردم. به نظر من برای یه کاربر حرفه ای که میتونه سالانه حدود 50 هزار تومن برای سایتش هزینه کنه ، بهتری کار اینکه روی هاست شخصی و با دومین شخصی از یکی از نرم افزار های ورد پرس، مووبل تایپ یا دروپل استفاده کنه. هر کدوم این سیستم ها هم در موارد خاصی قابلیت هایی دارند که سیستم های دیگه ندارند. مثلا دروپل از نظر سئو بودن از تمامی سیستم ها برتره. برای این کاربر سیستم ورد پرس اصلا مناسب نیست چون محدود میشه

    وب 3: ببین! من سرویسهای رایگان وبلاگنویسی رو مقایسه کردم و نه هاست شخصی. ضمن اینکه با این حرف شما (هر کدوم این سیستم ها هم در موارد خاصی قابلیت هایی دارند که سیستم های دیگه ندارند.) کاملا موافقم

    حرف آخر: هدف ما هدایت وبلاگستان فارسی به سمت پویایی بیشتر و آشنا کردن تازه واردان با امکانات و سرویس ها جدیده. اصلا مهم نیست که شخص از چه سیستمی استفاده می کنه. مهم اطلاعتی هست که پابلیش میکنه و این باید برای ما ارزش داشته باشه. باور کنید که وردپرس برای هر کسی نمیتونه سیستم مناسب باشه. من اینو بارها گفتم و باز هم میگم. همه چیز در وردپرس خلاصه نمیشه

    وب 3: بله درسته آنچه که در درجه ی اول اهمیت هست مطالب با ارزش وبلاگنویس هست، اما به نظر شما بعنوان مثال در مورد کتاب، چاپ اون و نوع کاغذش اهمیتی نداره؟ به نظر من باید هر کسی بین امکانات مختلف سرویسها مقایسه کنه و با توجه به نیاز و اهدافش بهترین سیستم رو انتخاب کنه که لزوما وردپرس و یا حتی بلاگر نخواهد بود. هدف از این مقاله همانطور که در مقدمه ی آن آمده معرفی سرویسهای مختلف و امکانات آنها بوده تا کاربران سرویس مناسب خودشون رو انتخاب کنند. دوست عزیز! من در مقاله بیش از هفتاد بار نام بلاگر را آورده ام و گویا شما ندیده اید، مطالبی که ذیل عناوین«مقایسه ی اجمالیِ وردپرس دات کام با بلاگر» ، «دروازه ی وب 2:» و «در وردپرس یا بلاگر، وبلاگ ایجاد کنید یا وبلاگتان را منتقل کنید» نیز آمده رو هم گویا نخوانده اید. اگر ممکن است بفرمایید من کی و کجا همه چیز رو در وردپرس خلاصه کردم؟ احتمالا نوشته ی دیگر و شخص دیگری را با من اشتباه نگرفته اید؟  در پروژه ی «شمارنده وبلاگستان» وبلاگهایی که شرایط لازم را دارند بدون تبعیض میان سروسیهای مختلف وارد کرده ام. ضمن اینکه من با اعضای هر دو گروه بلاگر فارسی و وردپرس فارسی ارتباط دارم و اخیرا افتخار عضویت در گروه بلاگر فارسی رو نیز دارم و هیچ تعصبی به استفاده از یکی از این دو سرویس ندارم. روی هر دوشون وبلاگ دارم و حتی نسبت به سرویسهای دیگر هم تعصبی ندارم. فقط بین سرویسها مقایسه کرده ام. هر کس با توجه به نیازهاش میتونه تصمیم بگیره، به نظر من اگر کسی نیاز به این چهل امکان و برخی امکانات دیگه نداشته باشه بلاگفا برای اون بهتره.  راستی! گویا خواهرم تصمیم داره مقاله ای بنویسه با عنوانِ «ده دلیل برای وبلاگنویسی در سرویسهای وطنی»، من هم احتمالا کمکش میکنم، شما پیشنهادی ندارید؟
    قسمتی از پاسخ را که فکر میکنم خیلی مهم است تکرار میکنم: «ببین دوست عزیز! اطلاعات وقتی غیر واقعی هست که مثلا گفته باشم وردپرس و بلاگر از زبانهای مختلف پشتیبانی میکنند و در واقع پشتیبانی نکنند. هر یک از امکانات ممکنه برای کسی مهم نباشه، مثلا یه نفر نوشته بود که دسته ها و تگها مهم نیستند یا خوراک برای نظرات لازم نیست، خوب در این صورت من اطلاعات غیر واقعی داده ام؟! ببین دوست عزیز! من چهل امکان در وردپرس و بلاگر شمرده ام و نوشته ام که بلاگفا این امکانات رو نداره، برای نقض این حرف دو راه دارید: 1- امکاناتی که نوشته ام در وردپرس و بلاگر هست و واقعا هر یک از آن امکانات نیست را ذکر کنید. 2- امکانی که گفته ام در بلاگفا نیست و واقعا هست را ذکر کنید. و این خیلی راحته. اما اینکه این امکان که گفتید هست، هست. اما به نظر شما مهم نیست یا قشری از وبلاگنویسان بلد نیستند استفاده کنند، بحث دیگری است و باعث نمیشه مقاله غیر واقعی، آبکی، مسخره، غیر فنی و … باشه.»
    قبلا خودتان هم اشاره داشتید «معایب یک حرف گاه اصل یک حرف رو زیر سوال میبره» و «برای نابود کردن یک حرف با آن مقابله نکنید، از آن بد دفاع کنید» برخی از تعابیر و الفاظ و نوع نقدهایی که برخی از دوستان در فرندفید مطرح کردند (و شما هم شاهد بوده اید و میدانید چه کسانی و کدام حرفها را میگویم) در شان مطرح کنندگان بود؟ حرفهای علمی بود؟ نقد فنی بود؟
    از توجه شما به مقاله و نوع نقدتان بسیار متشکرم و این یک تعارف نیست یک تشکر واقعی است. مقاله، نقدهای شما و دیگر دوستان بدون هیچ دخل و تصرفی در معرض دید همه قرار میگیره و میتوانند مقاله رو همراه با نقد اون و پاسخ ها ببینند و تصمیم بگیرند. از شما میخواهم یک بار دیگه قسمتهای انتهایی مقاله رو که بعد از دلایل آمده است مطالعه کنید. (فکر میکنم آن قسمت ها را نخوانده اید)

  7. سلام، ممنون از اين پست خوب و كامل

    وب 3:سلام، خواهش!

  8. وستا said

    تجارت و پول خیلی چیزها رو به وجود می آره و خیلی چیزها رو هم له می کنه و از بین می بره.

    وب 3:بله

  9. زهرا said

    فقط میتونم بگم برای شما متاسفم! و از این وبلاگ واقعا ناامید شدم! برای اولین باره که اعلام میکنم از یه وبلاگی به طور کلی ناامید شدم! و متاسفم که تحت تاثیر جو به وجود آمده به نوعی جو گیر شده ین!
    یکبار دیگه با دقت دلایل خودتون رو بخونین و ببینین چقدرش فنی مهندسی و یا کار شده است!
    لطفا مغلطه را با استدلال قاطی نکنید برادر! موفق باشید

    وب 3: دوست عزیز! کاشکی لطف میکردید و بجای بیان احساسات، اشکالاتی که در مقاله به نظرتان رسیده بیان میکردید. با تشکر از کامنت محبت آمیز شما، منتظر کامنت و نقد فنی، مهندسی، دقیق و کار شده ی شما هستم. سلامت باشید

  10. مقایسه جالب و خوبی بود و دوستانی که که فکر می کنند که بلاگفا بر حق هست خوب ما که مشکلی نداریم تا آخر در همون سرویس به تفسیر خودشون خوب بمونن .

    وب 3:بله، همینطوره

  11. عزیز برادر مطلب کاملی نوشتی! ولی بیشتر تحقیق می کردی!
    خیلی از امکاناتی که نوشتی وبلاگ های وطنی ندارند را دارند!
    به عنوان مثال پست به آینده ، یکی از سیستم های وطنی دارد.
    یا لینک زیر مورد دوم را ببینید:
    http://parsibox.com/index.php?page=parsibox_feasibility

    وب 3: درسته عزیز، اما همونطور که در آغاز مقاله ذکر شده است تنها بلاگفا مورد بررسی قرار گرفته و مسائل بررسی شده به دیگر سرویسهای وطنی تعمیم داده شده است.

  12. saeed said

    جالب بود ولی خیلی یکطرفه قضاوت شده
    مثل اینکه داون شدن وردپرس چند وقت پیش رو فراموش کردید، من با گزینه های 2-3-4-5-21 -22 و 29 مخالفم چون تقریبا همشون در بلاگ اسکای یافت میشوند من وردپرس کارکردم و محیط مدیریتی شو اصلا نپسندیدم با اون فونت های درشت و زشتش، من قبول دارم که وردپرس بلاگ سرویس بسیار خوبی است و این خوبی رو مدیون کاربرانش است که قالبهای بسیار زیادی براش درست کردند و همچنین پلاگین های زیادی رو و اگر وردپرس محدود به کشور ایران بود مطمئنا تا حالا رختش رو باید جمع میکرد و این تداوم رو مدیون بلاگ نویسان غربی است نه شمایی که اگر روزی بلاگ سرویس بهتری از وردپرس ایجاد شد پست ها تون رو برمیدارید میرید اونجا و هی وردپرس رو تحقیر میکنید. ببخشید اگر طولانی نوشتم البته من خودم اصلا بلاگفا رو دوست ندارم اما این چنین هم زحمت های چند ساله یک جوان ایرانی رو که برای سربلندی مملکتش تلاش میکنه رو ضایع نمیکنم به امید اینکه روزی بلاگ سرویس های وطنی مون در رده های جهانی ببینیم البته نه با … مثل شما

    وب 3: سلام علیکم
    وردپرس اخیرا از طریق سکیور در دسترس نیست، منظورتون همینه؟ در مورد ادعای داون شدن وردپرس این را بخوانید.
    اما در مقاله اصلا حرفی از بلاگ اسکای نیست، بلکه بلاگر مطرح شده است شاید شما منظورتون بلاگر باشه؟
    در مورد دلایل 2، 3، 4 و 5 در کامنت های قبل توضیح دادم اما در مورد
    21- بلاگر روشهایی برای گرفتار کردن اسپم ها دارد. از جمله کپچا
    22- آدرس مطالب در بلاگر شامل تاریخ نیز هست، برای نمونه میتوانید وبلاگ وب 3 رو در بلاگر ببینید.
    29- ایجاد چند وبلاگ با یک حساب در بلاگر امکان پذیر است، خود من در بلاگر با یک حساب بیش از ده وبلاگ دارم.
    مجددا از همه ی کسانی که به قصد تجارت یا خدمت، کمکی به پیشرفت کشور میکنند تشکر میکنم. تشکر و ممنون

  13. web3beta said

    پاسخ به این فید از فرندفید.
    خوشحال خواهم شد اگر دوستان انتقادی به هر یک از نوشته ها دارند دقیق و با جزییات مطرح کنند. من هیچ وقت همجواری با افاغنه رو به عنوان اشکال مطرح نکردم. بلکه برای کامل بودن مطلب اون رو مطرح کردم. اگر میگفتم از هیچ کشوری غیر از ایران کسی در بلاگفا وبلاگ ندارد آن موقع اشکال وارد میشد که افاغنه ی عزیز هم در بلاگفا وبلاگ دارند. در هر صورت برای جلوگیری از سوء تفاهم ها لفظ را تغییر دادم. اگر موردی هم هست دوستان لطف کنند دقیق و جزیی مطرح کنند. البته دلایل را میشود تا بیش از صد هم افزایش داد و من فقط برخی از آنها را ذکر کردم @amirabbas

  14. peyman said

    نبودن برچسب و یا خوراک ضعف نیست دوست من برای زیر سئوال بردن یک سیستم و تشویق برای مهاجرت در ضمن در صورت لزوم میتوان آنها را هم اضافه کرد.

    وب 3: برای آشنایی با خوراک این مقاله را بخوانید، برای آشنایی با کاربردهایی که دسته ها میتوانند داشته باشند و اهمیت آنها نیز این مقاله را بخوانید. ضمنا شرایط و امکانات فعلی سرویسها بررسی شده است نه آنچه در آینده اضافه خواهد شد.

  15. peyman said

    متاسفم!

    وب 3: من نیز هم

  16. امین said

    ممنون از پاسخ ها. قانع کننده بودن البته به جز پشتیبانی بلاگر! که براتون ایمیل می زنم.
    یه چیز دیگه کشف کردم:
    شما می گی: «به امید روزی که سرویسها و محصولات وطنی توانایی رقابت با همتایان غیر وطنی خود را بیابند…»
    آیا این فقط یک جمله شعاریه؟ یا واقعا چنین آرزویی داری؟ اگر داری: آیا فکر می کنی راهی که در پیش گرفتی ما رو در رسوندن به اون روز یاری کنه؟ برنامه نویسی برعکس خیلی از علوم دیگه به این شکل نیست که بگیم: ما امکان دست یافتن به این تکنولوژی رو نداریم یا سال ها از کشورهای دیگه عقبیم. اصلا عمر وردپرس مگه چقدره؟ پس امکان اینکه ما یه نرم افزار بهتر از اونا بنویسیم وجود داره. ولی با توجه به پشتوانه مالی بسیار زیاد شرکت های وردپرس و بلاگر به سادگی نمی تونیم باهاشون رقابت کنیم. این تشویق کاربران به خروج از بلاگفا 2 جنبه داره: 1- فشار به مدیران بلاگفا برای ارتقای نرم افزارشون. 2- وارد شدن ضرر مالی به شرکت ایرانی که در نتیجه، رقابت با اون شرکت های خارجی رو براشون بیش از پیش مشکلتر می کنه. پس اگر این راه (تشویق به خروج) برگزیده شده، باید دچار افراط نشه و کنترل شده باشه. اگر تفاوت ها بیان می شه باید اون دسته از برتری های سیستم های خارجی نوشته بشه، که برای سیستم های داخلی هم قابل حصول هستند. تا اون فشار رو وارد کنه… مدیران ایرانی دست به کار بشن… سیستمشون رو ارتقا بدن… و اون امکان رو اضافه کنند… و نهایتا شما به آرزوت برسی. ولی صحبت کردن از برتری های تقریبا غیر قابل دسترس نتیجه اش این می شه: کاربران کوچ می کنند. بلاگفا هیچ وقت نمی تونه چنین امکانی رو توی سیستمش بذاره… پس فقط ضرر می کنه و تعطیل می شه!
    آرزوی شما مطمئنا دیدن این روز نیست: «روزی که هیچ سرویس ایرانی ای وجود نخواهد داشت تا بتونه با سیستم های خارجی رقابت کنه!»

    گوگل توی وبلاگ ها تبلیغات نمایش نمی ده. چون درآمدش از جای دیگریه و هدفش ار وبلاگ ها کسب درآمد مستقیم نیست. (البته هدف نهایی درآمد هست ولی نه مستقیم، به عنوان مثال بلاگر کاربران رو به استفاده از تبلیغات Adsense تشویق می کنه. و البته با توجه به موقعیت شرکتش، موتور جستجوش، و… مزایای دیگری هم از میزبانی وبلاگ ها عایدش می شه که بحث مفصلیه.) ولی بلاگفا به دلیل نداشتن پشتوانه مالی، به دلیل نبود زیرساخت های اینترنتی مناسب در کشور و به دلایل بسیار دیگری (که همش یا خیلی هاش تقصیر خودش هم نیست.) نمی تونه چنین کاری بکنه. بلاگفا صاحب فیدبرنر نیست… صاحب یوتیوب نیست… صاحب پیکاسا نیست…

    وب 3: تشکر از توجه شما، امیدوارم کشور عزیزم به دوران طلایی خودش برگرده، دلایلی که ذکر شد لزوما همه متوجه خود بلاگفا یا مدیریت بلاگفا نیست، برخی از آنها متوجه سیاست های نظام هست، از اینکه ما کشور اول یا دوم دنیا در فیـ.لترینگ اینترنت هستیم از اینکه … البته این وبلاگ، وبلاگِ سیاسی نیست اما این من نیستم که پایم را در گلیم سیاست دراز کرده ام بلکه این سیاست است که گلیمیش را تا زیر پای من کشانده است. انتقاد از این گونه سیاست ها فکر نمیکنم اشکالی داشته باشه، همونطور که در مقاله ی «فیـ.لترینگِ سرچشمه ها ـ لاگین شدن و ارسال مطالب به وردپرس و بلاگر» نیز برخی مسائل رو مطرح کردم که دوست نداشتم هیچگاه وارد اون مسائل بشم.
    در مورد روش تجاری گوگل و بلاگفا، خواهرم توضیح داده و پیشنهادهایی مطرح کرده است، مقاله ی «فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیر بلاگفا بلکه به دلیل اظهاراتش» را بخوانید.
    نمیدانم، در این شرایط سیاسی، اجتماعی، اقتصادی چه باید کرد؟ چه باید گفت؟ تشکر و ممنون

  17. afshin said

    مقاله ی خوبی بود، به امید روزی که در این مملکت همه قدرت رقابت سالم داشته باشند

    وب 3: امیدوارم

  18. علی said

    کسی نمیتونه قدرت وردپرس رو انکار کنه…
    ولی متاسفم برای شما که نسبت به بلاگفا اینطوری برخورد میکنید

    وب 3: کدوم برخورد عزیز!؟ به امید روزی که سرویسها و محصولات وطنی توانایی رقابت با همتایان غیر وطنی خود را بیابند.

  19. دوست عزیز منظور از اطلاعات غیر واقعی مطالب هست که ازشون به عنوان مزیت نام برده میشه ولی عملا مزیت محسوب نمیشن. اون مواردی که من نوشتم از نظر من همون ها بود.
    اینکه وردپرس تاریخ رو تو آدرس نشون بده از نظر من مزیت نیست ولی ظاهرا شما این مورد رو مزیت قابل توجهی می دونید.
    یا به عنوان مثلا گزارش پست خلاف رو هم که خودتون مثال زدید فقط زمانی به نتیجه رسیده که شخص لینک تورنت گذاشته و قوانین کپی رایت اروپا و آمریکا رو نقض کرده. من شرط می بندم اگر همین الان یه وبلاگ روی ورد پرس راه اندازی کنم و تمامی مطالب سایت های پربازدید ایرانی رو کپی کنم و بذارم تو وبلاگم شما هم این مورد رو گزارش کنید به این راحتی ها به نتیجه ای نمی رسید. یا مثلا پشتیبانی از چند زبان از نظر شما مزیت محسوب میشه و مثال ویندوز رو میزنید. من هم میگم که اگر روزی سیستم عاملی باشه که یک دهم ویندوز قابلیت داشته باشه ولی سادگی و روانی بیشتری داشته باشه و فقط از یک زبان هم پشتیبانی کنه، اگر من به اون سادگی نیاز داشته باشم اون رو انتخاب میکنم. باز هم تاکید می کنم که منظور من از اطلاعات غیر واقعی اطلاعاتیه که عملا حسن نیست ولی شما اونها رو حسن می بینید. شاید عنوان 20 دلیل برتری بیشتر مناسب باشه تا 40 تا چون اون مواردی که گفتم مزیت مطلق به حساب نمیان و یه سری موارد از نظر من مزیت نیست ، ضعفه

    مواردی مثل دادن فضای رایگان. داشتن slug برای پست، بکاپ گیری و ری استور کردن و کلی قابلیت دیگه چیزی نیست که بشه انکارش کرد. خوب من هم با اینها مشکلی ندارم و اینها همه از محاسن ورد پرسه ولی موارد دیگه رو که توضیح دادم از نظر من منطقی نبود که شما هم جواب دادی ولی برای اکثرشون من قانع نشدم. ادامه بحث هم دیگه لزومی نداره. به نظر مطلب به جای خوبی رسید. الان هر کس این پست رو بخونه. ایراد هایی که من گرفتم و جواب هایی که شما دادید رو بخونه می تونه خودش تصمیم بگیره. در ضمن این اولین مطلب بود که من تو این وبلاگ خوندم و مطالب قبلی رو اصلا نخوندم. این مطلب هم تو فرند فید دیدم و مستقیم اومدم کامنت گذاشتم. کلا در جریان پست های قبلی نیستم
    موفق باشی 😉

    وب 3: تشکر، در مورد مزیت بودن یا نبودنِ موارد هم دلایل طرفین مطرح شد. من در مورد اون وبلاگ تورنت نگفتم فقط در اون مورد به نتیجه رسیده شما نمونه خواستید من هم یه نمونه رو بعنوان شاهد آوردم. لطف کنید و چنین وبلاگی راه بندازید و خبرش رو فقط به من بدید ممنون میشم، فکر میکنم در کمتر از یک هفته بتونم گزارش بدم و مسدودش کنم. نظر شما محترم
    بله موافقم. اون مواردی که گفتم اغلب توی همین پست هم مطرح شده بود و ظاهرا شما توجه نداشتید. تشکر فراوان

  20. aMiN said

    مقاله بیستی بود

    وب 3: ممنون

  21. satrap said

    وردپرس بهترين سرويس دهنده ي وبلاگ است…وردپرس بهترين سيستم مديريت محتواست…وردپرس عشق است…

  22. هدایت said

    این بلاگفای نازنین ما و دوستان انگار هنوز قابلیت دادن بک‌اپ اطلاعت وبلاگ رو نداره. ؟! به هر کسی هم که میل میزنی انگار نه انگار .
    فکر کنم ایمیل بزنی به بیل‌گیتس جوابش رو حتما خواهی گرفت اما به مدیران بلاگفا هرگز……………..

  23. alasra said

    به نام خدا
    سلام وتشکر ازراهنمائی های بسیارارزشمندتون
    من اون برنامه های نوشتن مطالب را دانلودکردم .بخش خوراک وبلاگ راهم تنظیم کردم.اما درمورد انتقال ده تا ده تامطلب توسط اراس اس از پارسی بلاگ. درپارسی بلاگ ادرس هست برای انتقال ادرس فید مطلب هست اما در برون ریزی ورد پرس چیزی به جز بلاگرندیدم وقتی کلیک کنیم به حساب جی میل وبلاگرواردمی شویم اگرممکنه توضیح دهید چگونه تنظیمش کنم تابتونم ادرس را برای ورد پرس دات کام تعریف کنم یعنی چگونه میتونم مطالبم رو ازهمین طریق انتقال سریع منتقل کنم اگرراه دیگری هم هست معرفی وراهنمائی کنید باتشکر
    یه مطلب دیگه اون عکس خوراک وبلاگتان چگونه قراردادید در وبلاگ؟
    ممنون از راهنمائیتون
    الله مدد

    وب 3: سلام، لطف کنید سوالات غیر مرتبط با مطالب رو در صفحه ی «پرسش و ارتباط» که لینک آن زیر آیکن متحرک خوراک هست مطرح کنید. لطفا این کامنت را همانجا بگذارید، پاسخ خواهم داد. تشکر و ممنون!

  24. […] مقایسه ی سرویس های «بلاگر و وردپرس دات کام با بلاگفا»  منتشر کرد. ایشون در ابتدای مقاله شون نوشتن: در این مقاله «وردپرس […]

  25. rezac said

    واقعا نا انصافی است! یه جوون با استعداد و پول خودش میاد یه سیستم راه میندازه بدون هیچ پشتیبان رسمی و اونوقت دشمنی هم مثل جهاد مجازی داره …. آیا وردپرس دشمنی مثل جهادمجازی داره؟!؟! حالا شما میاین وردپرس رو که روش سرمایه گذاری ملیون دلاری شاید هم ملیارد دلاری شده رو با بلاگفا که حاصل استعداد یک نفر یعنی علیرضا شیرازی هست مقایسه میکنین؟! بابا بیمرامی تا کی تا کجا…. خوبه رئیس جمهور نشدی!!!!

    وب 3: تشکر

  26. مجید said

    به نظر من 4گوش با فرشید راست گفتند یه خورده افراطی بنظر میاد حالا تو هی بگو نه؟! دی:) خوب در اینکه این سرویس یعنی وردپرس خوبه هیچ شکی نیست ولی این نباید دلیلی بر این باشه که هی ازش تعریف بکنیم یا هی از بلاگر تعریف بکنیم! و از بلاگفا بد بگیم و به مدیریتش حرف بزنیم بابا یه خورده انصاف داشته باشید شیرازی تا همین جا هم که اومده شاهکار کرده. بله مخصوصاً واسه کسایی که میخوان اولین بار شروع به وبلاگ نویسی کنند به نظر من خیلی بلاگفا خوبه ولی اگه بخوان پیشترفته و حرفه ای وبلاگ نویسی رو دنبال کنند میتونن اگه خواستن از وردپرس و بلاگر و وردپرس دات ارگ استفاده کنند همین.
    با نظر زهرا هم همینطور البته ازت زده نشدم ولی اینقدر آب و تاب دادن کار درستی نیست

    وب 3: تشکر

  27. everplays said

    http://forum.wp-persian.com/topic/2039
    انتقال از بلاگفا و پرشین بلاگ به وردپرس

    وب 3: تشکر عزیز! قبلا دیده بودم. بزودی آزمایش و بعد معرفی میکنم.

  28. […] چرا وردپرس […]

  29. میخواهم از تو تشکر کنم، از تو که 5 سال مهمانت بودم، با تمام خوبی هایت اما … باید با تو خداحافظی کنم . دوست ندارم راجع به دلایلش حرفی بزنم که دلایلش را دیگر این روزها همه می دانند. با تو خداحافظی می کنم ولی هیچ وقت فراموشت نخواهم کرد ، هیچ وقت آن لطفهایت را از خاطر نخواهم برد ، فراموش نمی کنم که این تو بودی که مرا شکوفا کردی ، این تو بودی که با همان صفحه ساده اما دوست داشتنیت به من فرصت دادی خودم را بیان کنم ، فراموش نمی کنم همه لطفهایت را.

  30. blogfa2x said

    ‏‫‏‫‏‫یک گروه به نام blogfa2x راه اندازی شده، برای پشتیبانی از نرم افزاری به همین نام که این گروه تولید می کنند.
    هدف این نرم افزار کمک به کاربران بلاگفا است برای مهاجرت از بلاگفا به سیستم های وبلاگ دهی دیگه (فعلا فقط وردپرس پشتیبانی می شه).
    اگر هنوز دلیلی برای مهاجرت از بلاگفا به سیستم های دیگه ندارید، بد نیست لینک های زیر رو مطالعه کنید:

    50 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی

    فرار از سلول بلاگفا، نه بخاطر اقدامات مدیریتِ بلاگفا بلکه بدلیل اظهاراتش!


    برای دستیابی به این گروه لطفا به لینک زیر بروید:
    http://groups.google.com/group/blogfa2x
    خواهشمندیم با انتشار این لینک، به ما در آزاد کردن بخش کوچکی از اینترنت یاری رسانید.
    وب 3: یک نکته رو در نظر داشته باشید که متاسفانه مدیریت بلاگفا به دلایل معلوم [:یا نامعلوم] تلاش میکنه که در کار افزونه ی انتقال اختلال ایجاد کنه، این مقاله و افزونه از زمان انتشار تا کنون چندین بار بروز رسانی شده اند. طبیعتا هر راه دیگری هم نیاز به بروز رسانی و پشتیبانی دائم خواهد داشت.

    • نبی said

      من فکر میکنم اینبار کاری نمیتونن بکنن، چون هر کاری که بکنن باز هم نرم افزار قابل بروزرسانی است و راه دور زدنش همیشه وجود داره. مطمئناً این یکی مسدود نخواهد شد.
      وب 3: بله همینطوره، تا بحال چندین بار تلاش کردند که مشکل ایجاد کنند و هر بار افزونه بروز رسانی شده

  31. Alireza Mehr said

    سلام
    من تنها میخواستم به یک موضوع اشاره کنم و اون هم اینکه هر سیستم و شرکت ویا موسسه ای مجبور هست از یک سری قوانین و مقررات پیروی کنه، مثلاً وبلاگ های ایرانی مجاز به استفاده از مطالب غیر اخلاقی نیستند که این یک دستور کشوری است نه با سلیقهء شخصی، همونطور هم که بعضی دوستان گفتند سرویسهای وبلاگ خارج از کشور هم به هر حال تحت نظارت یک کشور و یک سازمان هستند و بایستی در مورد مطالبشان بر طبق مقررات وضع شدهء اون کشور عمل کنند، همچنان که میبینیم بعد از واقعهء 11 سپتامبر اغلب فیلم ها و وبلاگهایی که در مورد این ساختمان ها مطلب داشتند سانسور میشدند.پس در کل آزادی و تداوم کاری برای هر سیستم به یک شکل تعریف میشود در کشور ما منع موضوعات اخلاقی و در کشور آمریکا منع موضوعات سیاسی مخالف با سیاست های آن کشور و …
    وب 3: سلام، ممنون، مقاله ی «5 دلیل برای وبلاگنویسی در سرویسهای وطنی؛ بلاگفا» رو ببینید.

  32. Kazar said

    من فکر میکنم کسایی که میخوان حرفه ای وبلاگ نویسی کنن ، همیشه دنبال بهترین ها میگردن و آخرش هم بیشتر یا به وردپرس میاند یا به بلاگر . برای همینه که بیشتر وبلاگ های خوب مثل شما توی این دو سرویس دهنده تشکیل میشن .
    وب 3: : )

  33. MoHaMMaD said

    بلاگفا رو به خاک رس سپردم !
    وب 3 : )

  34. saba said

    دوست عزیز مقاله بسیار جالبی بود با اجازه برای گسترش این مسئله اگر اجازه دهید در وبسایت وبنامه منتشر کنم ، من خودم در بلاگفا و پرشینبلاگ و پارسی بلاگ وبلاگ داشتم و چون اقلیت مذهبی بودم و مطالبی برای دفاع از عقایدم نوشتم وبلاگهای من مسدود شد. من اکنون راه اندازی cms را اموختم و میزبانان رایگان خارجی هم پیدا کردم و وبسایتهامو بر پایهe107 برپا کردم نمونه هاشو زیر میبینید بهر حال دوران وبلاگنویسی تموم داره میشه http://www.webnameh.mee.ir، http://www.nedayeno.mee.ir، http://www.parvazmag.tk
    وب 3: ممنون، اما پیشنهاد من اینه که در مواردی که مایل هستید مطلبی رو با خوانندگان تون به اشتراک بگذارید، مطلب مورد نظر رو معرفی کنید، یا خلاصه ش رو در سایت تون قرار بدید و برای مشاهده ی کامل متن به منبع اصلی لینک بدید.

  35. یه نظرم نباید داستانهای فیلترینگ و الزام رعایت قوانین کشور رو به حساب سرویسها گذاشت. مدیر سرویس چاره ای جز رعایت قوانین کشور نداره حتی اگر خارج از کشور زندگی کنه!
    وب 3: بله حق با شماست، مقاله هم نمیخواد بگه اشکال به چه شخصی بر میگرده مقاله میگه به هر دلیلی چنین اشکالی در این سرویس هست. بنابراین چنانچه سرویسی در کشوری که قوانین بازتری داره مدیریت بشه طبیعتا مشکلات کمتری خواهد بود.

  36. مهدي said

    وردپرس توي آدرس وبلاگ از بعضي علامت هاي مهم مثل – و . پشتيباني نمي كنه . وگرنه من از خدامه كه توي وردپرس باشم…بلاگفا يه جوريه…! واقعا» راهي نيست؟ (به جز انتخاب يه اسم ديگه)
    وب 3: اون کاراکترها چندان مهم نیستند، راهی برای استفاده از کاراکترهای غیرمجاز نیست.

  37. جهت مقايسه سايتهاي وطني و خارجي جهت وب نويسي بهترين وقاطع ترين دليل براي انتحاب براي هر كسي كه عرق ايراني در وجودش هست ومليت خود را به اجانت نمي فروشد همين كافي است كه در سايتهاي خارجي وب داشتن در موقع امار همان سايتها و كشورشان به عنوان بيشترين وب نويسان دنيا مطرح وبا كار شما اب به اسياب انها ريخته مي شود جرا اسم ما با وبنويسي در سايت وطني مطرح نشود وبه فرهنك خود خدمتي نكنيم تا كي بايد سايه ديكران بالا سر ما باشد همت كنيد وشما همه ورد برسي ها وديكران با كوج كردن به سايتهاي وطني ايران وايراني بودن خود را باس بداريد 4 روز زندكي را مردانه زندكي كنيد : خداوند مي داند من از اين حرفها كريه ام مي كيرد من خودم خيلي به اين دولت ايران علاقه اي ندارم ودر سال 72 با رد با حق كزينشم بد ترين ضربه را خوردم ولي :جو ايران نباشد تن من مباد عزيزان فرنكي ماابانه فكر نكنيد ايران را دوست داشته باشيد. ممنون
    وب 3: ممنون

  38. بهانه said

    با سلام
    اولش حسابی خوشم اومد
    ولی بد نیست در هر مقاله ای به دور از احساس و هیجان مطلبی بنویسید
    و این را هم بدانید که: ………………………………………………………………..
    وب 3: سلام، لطفا به جای کپیِ کل مطلب مورد نظرتون در بخش کامنت، به آن لینک دهید، شما کل متن قرارداد بلاگر گوگل را اینجا کپی کرده بودید اما من متوجه منظورتون نشدم، اگر ممکن است لطف کنید و مواردی که به نظرتون اشکال به سرویس بلاگر یا این مقاله میشود را مشخصا ذکر کنید تا بررسی و پاسخ دهم. ممنون

  39. وحید said

    من با نظر آقای طاهری موافقم. و اتفاقا از ترس مسدود شدن وبلاگهام از اونها نسخه ی پشتیبان برداشته ام تا در صورت نابودی ظرف چند دقیقه همه رو برگردانم
    به نظر من ایران اگر غنی ترین کشور جهان نباشه،یکی از غنی ترین هاست که به دست نالایقان افتاده
    با اینحال از هرجهت بکر و دست نخورده است که مطمئن هستم اگر امور به دست لایقان بیوفته صدتا گوگل و مایکروسافت هم با دانشمندان مغز الکلیش هم نمیتونند به گردو غبارش برسند
    وب 3: ممنون، البته سرویسهای ایرانی اغلب امکان تهیه ی نسخه ی پشتیبان را نمیدهند مگر از امکانی که دوستان فراهم کرده اند اقدام بفرمایید.

  40. بشير said

    با صلوات برمحمد و آل محمد صلي الله عليه و آله و صلم و آرزوي قبولي طاعات و عبادات
    به اطلاع مي رساند كه اگر قواعد و چهارچوب ها را رعايت نشود – حرمت ها حفظ نشود
    ديگر چه انتظاري از خودمان خواهيم داشت؟
    پيشرفت ، تغيير و … به چه قيمتي؟
    دليل كوچ نشيني را مي توان با روشنفكري بيان كرد نه با تخريب!
    البته قصد جسارت نداريم
    اما درست نيست و منصفانه نيست كه به خدماتي كه توسط يك گروه ارائه مي شود اين طور بي مهري كرد!
    مي توانيد دلايل منطقي بياوريد
    درضمن در پنجاه ! مورد بالا فقط مي توان به چند دليل قانع كننده دست پيدا كرد
    الباقي فقط جوسازي است
    و كسي با تغيير مخالف نيست
    همه آزاد هستند هر ميزباني را انتخاب كنند
    ولي اينكه دليل انتخاب را با تخريب ميزبان ديگر بيان كنيم واقعاً دور از انصاف است
    موفق و سربلند باشيد
    وب 3: سلام، ممنون

  41. با تشکر از دوستان ، بنده هم معتقدم اگر وردپرس و یا سایر بلاگر ها عالی هستند ، باید خود کاربران صادقانه در باره اش تبلیغ کنند .. من هم با این روش که شرکتی رو تخریب و به صرف این که فلان شرکت بهتر است ، مردانگی نیست .. علیرضا شیرازی جوانی است که تمام سرمایه اش رو وقف اطلاع رسانی کرد .. خب ممکنه راه و رسم ارتباطات رو مثل شما بلد نباشه .. و به قولی مرتب دم از تجارت بزند ! اما این دلیل نمی شود که فردی را این چنین بکوبیم .. من دل خوشی از بلاگفا ندارم و همه می دانند در پی جایگزینی هستم .. اما هرگز بلاگفا را به خاطر فرصتی که برای امثال من فراهم کرد را فراموش نمی کنم .. دوستان ما انسان هستیم .. از همه مهم تر ایرانی هستیم .. افتخار ما به حفظ حرمت هاست .. بلاگفا خوب نیست ، کامل نیست .. مدیرش تکنولوژی جدید را بر نمی تابد .. اوکی … اجازه دهید خود مردم انتخاب کنند .. ما نباید یک جوانی را که برای آگاهی و اطلاع رسانی مردم از وقت و سرمایه اش مایه گذاشت را این چنین به قول دوستان تخریب کنیم ..
    ممنون از همه شما یاران
    وب 3: تشکر، برای مهاجرت از بلاگفا این کمک تون میکنه.

  42. سلام
    میشه بپرسم تو بلاگر چطور می تونم روی پستم رمز بزارم ؟ اصلا امکان ارسال پست رمزدار وجود دارد ؟
    وب 3: سلام، در حال حاضر امکان نداره

  43. بردیا said

    با سلام . مدت زیادی هست که میخوام از دست پرشین بلاگ و سرویس ضعیفش راحت بشم. تنها دلیلی که من رو اونجا نگه داشته سابقهء بلاگم هست. چطوری میتونم اون آرشیو بلاگم رو به یه سرویس دهنده دیگه منتقل کنم بطوری که چیزی بهم نخوره. همچین اصلا وجود داره یا نه ؟ بسیار از شما ممنون میشم که جواب من رو توی وبلاگم یا بصورت ایمیل بهم بدین و در صورت امکان بهم کمک هم بکنین. این چند وقت اخیر اینقدر جنگ اعصاب با این پرشین بلاگ داشتم که روانم رو بهم ریخته . ممنون
    وب 3: سلام، این مطلب رو ببین!

  44. سلام حق مطلب را بخوبي ادا كرديد. اين دستهايي كه نوشتند خسته نباشد
    الحق هر وبلاگنويس واقعي ميتواند پي به نوشتار شما ببرد.
    همين مديريت بلاگفا ما را بس است!

    سلام، : )

  45. qommc said

    سلام
    با اکثریت موافقم ولی من خودم مدت زیادی با ویندوز لایو رایتر در بلاگفا مطلب مینوشتم و هیچ مشکلی با این برنامه نداشتم . توضیحات بیشتر :http://news.blogfa.com/post-138.aspx
    در ضمن درخواستی از شما دارم . شما فایل zip قالب Freshy ، برای wordpress.org رو دارین ؟ ظاهرا در قسمت قالب های وردپرس (themes.wp-persian.com) موجود بود ولی الان برداشته شده و فقط Freshy 2 هست . من خیلی دنبال Freshy 1 گشتم (قالب وبلاگ zangoole.com) ولی پیداش نکردم . از خود ایشون (زنگوله) هم درخواست کردم ولی جوابی نیافتم . امیدوارم شما بتونید کمکم کنید .
    با تشکر – موفق باشید.
    وب 3: سلام، این امکان [در تاریخ پانزدهم بهمن 1387] بعد از انتشار این مطلب فراهم شده است.
    پوسته را میتوانید از اینجا یا اینجا دانلود کنید.

  46. اُغلن said

    سلام؛ می‌خواستم بدونم اگه وبلاگم رو از بلاگر به وردپرس منتقل کنم، پیچ‌رنک و … از دست می‌ره. بنظر شما آيا انتقال بدم خوبه؟ اگر انتقال بدم، آدرس فیدش رو چطور منتقل کنم؟
    ممنون
    وب 3: سلام، برای پیج رنکِ آدرس جدید باید مجددا تلاش کنید اما طبق راهنمایی های که در بخشهای پایانی همین مطلب آمده میتوانید وبلاگ قدیم تان را به وبلاگ جدید ریدایرکت کنید تا کسانی که به آن آدرس میروند به صورت خودکار به آدرس وبلاگ جدید منتقل شوند.
    در مورد خوراک؛ کافی است از تنظیمات فیدبرنر فیدِ اورجینالِ فیدبرنر را به آدرس خوراک وبلاگ جدید تغییر دهید.
    وردپرس و بلاگر هر دو سرویسهای خوبی هستند و البته با هم تفاوتهایی نیز دارند، انتخاب یکی از این دو بستگی به نیازهایتان دارد. خصوصا که در وبلاگتان از یکی از پوسته های وردپرس استفاده کرده اید اگر بخش کامنتها را تصحیح کنید از نظر ظاهری تا حد زیادی شبیه وردپرس خواهد شد.

  47. امین said

    بنام خدا
    با سلام و عرض ادب
    دوست دارم بنده از دید دیگری به این موضوع نگاه کنم.
    غالباً وبلاگهایی که در سرویس های وردپرس دات کام و بلاگر میزبانی می شوند، از نظر کیفیت مطلب و عدم تکراری بودن، تداوم در بروزرسانی، پاسخگویی مدیر و حتی رعایت کپی رایت در سطح بسیار بالایی قرار دارند.
    متاسفانه با وجود رشد قارچ گونه سرویس های وبلاگ فارسی، هنوز وجود یک سرویس شش دانگ احساس می شود.
    اگرچه سلیقه بلاگرهای پارسی بلاگفایی شده و فقط قلیلی از حرفه ها به وردپرس دات کام و بلاگر روی آورده اند.
    زمان بسیاری خواهد برد اگر بخواهیم ذائقه انتشار محتوا در وب پارسی را تغییر دهیم. علی ای حال یک ضرورت انکار ناپذیر است. متاسفانه تلفیق ناهمگون انتشار محتوای مفید و دید غیرحرفه ای به معقوله وبلاگ نویسی، کیفیت وبلاگهای پارسی را زیرسوال برده است.
    اگرچه بسیاری از حرفه ای ها غالبا دیگر در سرویسهای رایگان وبلاگ نمی نویسند و اکثراً روی سرور شخصی به وبلاگ نویسی مشغولند ولی دغدغه بازدید دارند، نبود یک مرجع تمام عیار برای معرفی مطالب برجسته وب پارسی (همچون ب ا ل ا ت ر ی ن)، ارتقاء کیفیت وب پارسی را به گره ای کور مبدل ساخته است.
    امید است در آینده دید بهتری نسبت به انتشار محتوا در حوزه اینترنت صورت گیرد.
    یا علی

  48. علی said

    همین که بلاگفا تو این مدت به‌خودش اجازه داده انقدر گستاخانه ابتدایی‌ترین حقوق یک کاربرش رو زیر پا بگذاره، به‌راحتی کل بلاگ رو از بین ببره و این همه محدودیت ایجاد کنه به‌نظرم کافیه تا کاربرها یک سرویس جایگزین براش پیدا کنن…

  49. […] این حق طبیعی هر وبلاگ نویسی است که هر وقت اراده کرد سرویس وبلاگ خود را تغییر دهد و از خدمات سرویس های بهتر و با امکانات، امنیت و آزادی بیشتر استفاده کند. وردپرس از پیشتازترین این سرویس هاست که هدف مهاجرت طیف گسترده ای از وبلاگ نویسان وبلاگهای وطنی (بلاگفا، میهن بلاگ، بلاگ اسکای و…) قرار گرفته است. در این رابطه مطالعه کنید مقاله ی 50 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و س… […]

  50. شادمهر said

    به عقیده بیشتر کسانی که اینجا کامنت گذاشتن شما بلاگفا را کوبانده اید ! !!
    آیا جز این بوده که کاستی ها رو برشمردید ؟!
    آیا این کوباندن است ..
    عجب که برخی » ایرانیت » را در محدودیت فرض کرده اند !
    اگر قرار باشد با محدود کردن خود بر اساس تحمیل هایی که مدام از راه های مختلف بر ما می شود کوتاه بیاییم و یا با نادیده گرفتن ضعف هایمان بخیال وفادار ماندن به تلاشهای بومی مدام » عقب مانده » بمانیم … لعنت بر آن اندیشه ای که نام ایران را در کنار این محدودیت ها قرن هاست محترم شمرده و مجاز می داند
    دور باد از ما این همه نجابت بزدلانه ی تحقیر آمیز.. و درود بر شما که جز با ابزار منطق و برهان به این همه احساسات توخالی و شعار زده که براستی بلای جان ماست پاسخی نگفتید
    به گمان من ایرانی واقعی امثال شمایید که پرده ی ضعف ها را پشت هر برچسب محترمی که پنهان شده باشد می درید

  51. […] ۵۰ دلیل برای مهاجرت از سرویس وطنی به وردپرس […]

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه