5 دلیل برای وبلاگنویسی در سرویسهای وطنی؛ بلاگفا


در مقاله ی «50 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا»، امکاناتِ وردپرس دات کام، بلاگر و بلاگفا مقایسه و دلایل مهاجرت از بلاگفا به اجمال طرح شد. این مقاله حاصل گفتگوی وب 3 با خواهر وب 3 در موضوعِ «مهمترین دلایل وبلاگنویسی در سرویسهای وطنی بویژه بلاگفا» میباشد.

.

دلایل وبلاگنویسی در سرویسهای وطنی؛ بلاگفا:

1- حریم خصوصی: اگر در نقاط حساسی همچون فلسطین (:اسرائیل)، لبنان، سوریه، عراق، افغانستان یا امریکا سکونت گزیده، اطلاعات یا محل سکونت شما برای امریکا یا اسرائیل میتواند اهمیت داشته باشد، از آنجا که سرویس دهنده های معروف ممکن است ملزم به ارائه ی اطلاعات به امریکا یا اسرائیل باشند، بهتر است در سرویسهای وطنی وبلاگ بنویسید.

با توجه به محل سرورهای سرویسهای وطنی، ضعفهای امنیتی سرویسها و الزام به رعایت قوانین کشورهای میزبان، بهترین گزینه، استفاده از پنهان کننده های آی پی است.

.

2- کپی رایت: اگر میخواهید محتویات ناقض کپی رایت منتشر کنید (بعنوان مثال چنانچه میخواهید به فایلهای تورنت مکررا و مستقیما لینک دهید) در سرویسهای وطنی وبلاگ بنویسید، زیرا انتشار چنین محتویاتی در وردپرس و بلاگر غیر قانونی است و میتواند منجر به حذف وبلاگ شود.

سرویسهای وطنی اغلب در کشورهای دیگر میزبانی میشوند و ملزم به رعایت قوانین ایران و آن کشورها هستند. بعنوان مثال وبلاگهای بلاگفا باید قوانین کانادا را نیز محترم بشمارند. بنابراین هر چند شناسایی موارد تخلف و سختگیری در سرویسهای وطنی کمتر است، اما بهتر است در این موارد به کشور میزبان سرویس مورد نظر نیز توجه شود.

.

3- آغاز وبلاگنویسی: اگر با اینترنت و ابزارهای وبلاگنویسی هیچگونه آشنایی ندارید و تنظیمات و امکانات مختلف سرویسهای وبلاگنویسی را نمیشناسید، وبلاگنویسی را با سرویسهای وطنی آغاز کنید.

شروع وبلاگنویسی با سرویسهایی که امکانات و تنظیمات کمتری در اختیار کاربران قرار میدهند طبیعتا ساده تر است. اما میتوان با صرف چند دقیقه وقت با این سرویسها آشنا شد و وبلاگنویسی را از همان آغاز بصورت حرفه ای شروع کرد. برای آشنایی با وردپرس دات کام کافی است مقاله ی «آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات» را بخوانید.

.

4- حمایت از محصولات وطنی: اگر معتقد به حمایت از محصولات و تولیدات داخل هستید، برای حمایت از محصولات داخلی در سرویسهای وطنی وبلاگ بنویسید.

حمایت از محصولات داخلی به این شیوه، همان روشی است که دولت در حمایت از تولید اتومبیل های داخل در پیش گرفته است، بنابراین چنانچه به این روش معتقد بوده و آنرا موثر و موفقیت آمیز میدانید در سرویسهای وطنی وبلاگ بنویسید.

.

5- سرعت و سبکی: اگر از خطوط کم سرعت اینترنت استفاده میکنید و مایل به انتشار سریع مطالب خود هستید در سرویسهای وطنی وبلاگ بنویسید.

سرویسهایی همچون وردپرس و بلاگر امکاناتِ گسترده ای فراهم نموده اند که طبیعتا لود شدنِ داشبورد آنها را کمی طولانی میکند. در وردپرس و بلاگر، برای نوشتن حرفه ای و سریع مطالب و انتشار آنها در چند ثانیه، از ابزارهای حرفه ای وبلاگنویسی همچون ویندوز لایو رایتر و Scribe Fire استفاده کنید.

.

6- و …

.
منبع: وب 3

.

مطالب مرتبط:
50 دلیل برای مهاجرت از بلاگفا – مقایسۀ وردپرس، بلاگر و سرویسهای وطنی
وردپرس دات کام سریعترین سرویس دهنده؛ واقعیتی شیرین و قابل اثبات
راهنمای کامل ایجاد وبلاگ در وردپرس دات کام
آموزش کامل وردپرس دات کام؛ معرفی همه ی بخشها، تنظیمات، امکانات
بلاگفایی ها کمک میخواهند – بلاگ پرس؛ راهنمای وبلاگنویسی و مهاجرت

.

تقدیم:
این مطلب را به مدیران سرویسهای وطنی بویژه مدیریت محترم بلاگفا و کاربران سرویسهای وطنی بویژه کاربرانِ بلاگفا تقدیم میکنم. (معذرت! اگر مطالب اخیرم شما را آزرده است)

.
وب 3
را از طریق خوراک، تویتر و فرندفید دنبال کنید.

.

ارسال به: Balatarin :: Donbaleh :: Mohandes :: Del.icio.us :: Digg :: Stumble :: Furl :: Friendfeed :: Twitthis :: Facebook :: Addthis to other :: Subscribe to Feed

12 دیدگاه »

  1. یک نگاه نقدانه! ممنونم.
    راستی می تونم بدونم فلسفه این وب 3 چی هست؟

    وب 3: تشکر، متوجه منظورتون نشدم، اگر منظور شما نام وبلاگ هست مقاله ی «وب 3 چیست؟ – نظرات مختلف پیرامون وب 3» را بخوانید، احتمالا پاسخ پرسش خود را بیابید.

  2. دقيقا درسته ،
    راستي از نظرتون ممنونم قالب رو فعلا عوض كردم. مرسي

    وب 3: خواهش

  3. موافقم

    وب 3: تشکر

  4. خوب بود…

    وب 3:ممنون

  5. مجید said

    دی: من یه چند مدت بود فیدت رو نخونده بودم! نه فقط مال تو رو ها کلاً چون کنکور دارم باید بشینم پای درس ولی از این مطلبتم خوشم اومد مخصوصاً از مغذرت خواهیت!
    وب 3موفق باشی، ممنون

  6. Kazar said

    5 دلیل برای وبلاگ نویسی تو بلاگفا ، 50 دلیل برای وبلاگ نویسی تو وردپرس !
    وب 3: : )

  7. مرتضی said

    سلام.
    یکم در مورد اون قسمت از بند 1 «پنهان کننده ی آی پی» توضیح بده.
    مرسی.
    وب 3: سلام، از vpn، نرم افزارهای فیـ.لتر شکن یا iphider استفاده کنید!

  8. از مطلب شما ممنونم ولی من هیچ وقت زیر بار بلاگفا نمی روم.
    پیشنهاد می کنم حتما این مطلب را بخوانید:http://spidermard.wordpress.com/2009/07/29/blockfa-2/
    وب 3: پیشنهاد میکنم مطالب مرتبط لینک شده در همین مطلب را نیز هم ببینید : )

  9. many21a said

    یک دلیل دیگه هم می تونیم اشاره کنیم و اون احتمال ریسک کمتر در وبلاگ های وطنی است. یعنی دغدقه فیلتر شدن سرویس ها رو زیاد نداریم. با تجربه تلخی که از فیلتر وردپرس و بلاگر داریم، این هم می تونه دلیل دیگه ای باشه، که البته خیلی مهم تر هست.

    ولی در مورد بلاگفا حداقل می تونم بگم، بدترین سرویس موجود هست. شاید سرعت بالایی داشته باشه مهم تر از همه پشتیبانی عالی که از این سایت، بلاگرها و دیگران می کنند، ولی گندترین سرویس هست.یک کاربر عادی نمی تونه یک قالب قشنگ و درست رو در وبلاگ قرار بده. در ضمن مسئولین جهت داری داره که بی علت خیلی از وبلاگ ها رو مسدود کردن. از جمله خیلی از وبلاگ های طرفداران رهبری رو.
    در یک کلام بلاگفا نمونه کامل یک سرویس بد هست. 

  10. Kiannml said

    عالی بود
    می شود مطالب وبلاگتان را کپی کرد و لینک منبع را هم بزرگ در زیر مطلب زد؟ آیا ؟

    • web3beta said

      می‌توانید مطالب مورد نظر را معرفی کنید یا خلاصه آنرا نقل کنید و به مطلب اصلی لینک دهید.

RSS feed for comments on this post · TrackBack URI

بیان دیدگاه